Köyhä, miksi et ole kateellinen rikkaille?
Kommentit (51)
Aina on jollain asiat paremmin ja toisilla huonommin. Raha on sitä paitsi vaan hyvin pieni osa elämää, tuntemillani rikkailla on muita, rahaa isompia murheita joita mulla ei ole, ei mitään kadehtimista heidän elämissään.
Olen ilmeisesti joidenkin materialistien mittapuulla köyhä, mutta itse koen olevani rikas. Tämä on sellainen dilemma että ajattelin antaa asian toistaiseksi vain olla.
Heillä on rahaa kauneihin vaa-
tteisiin, hyvään puhelimeen, kauniin kotiin meren rannalta tai kaupungin keskustalta. Rahaa matkustaa monen mielenkiintoiseen maahan. Rahaa hienoon autoon jne.
Siiksi koska ihhmiseen psykologia onn sellainen että elintasoo ja ihhmisen miieli ja tuootteideen laatu seekä hintaa niiin se on suhteeutettuaa ihmiiseen sopeeutumiseen, tottumuukseen ja käytttäytymuseen.
Vierailija kirjoitti:
Siiksi koska ihhmiseen psykologia onn sellainen että elintasoo ja ihhmisen miieli ja tuootteideen laatu seekä hintaa niiin se on suhteeutettuaa ihmiiseen sopeeutumiseen, tottumuukseen ja käytttäytymuseen.
Järkeevällä tasolla kylllä muttta sillloin yleensää ihminen pyrkii luomaaan päämääriä jaaa tavoittelemaaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkeevällä tasolla kylllä muttta sillloin yleensää ihminen pyrkii luomaaan päämääriä jaaa tavoittelemaaan niitä.
Kyllä se kun hjalllis oli siellä meren keskellä ja vene meeni ympärii ja pelaastautuiin.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaammilla tuntuu olevan kauhea kiire, stressi, kiukku ja usein alkava alko ongelmakin. Hirmuista suhaamista sinne sun tänne, väsyttää jo katsominenkin. Kauheaa tempomista ja suorittamista. Sitten vielä riittää rahan kerjääjiä, ja edes omiinsakaan ei tunnu voivan luottaa. Stressaavaahan se on jos omaisuutta pitää kokoajan huoltaa ja varjella.
Hienot,talot ja monta mökkiä, uima-altaat ja kauniit pihakalusteet, joissa ei koskaan ole ketään.Ei kyllä käy kateeksi.
Tämä.
Tosin olen kateellinen niille, jotka ovat vain saaneet paljon rahaa eikä tarvitse tehdä mitään sen eteen. En olisi itse valmis tekemään mitään rikastuakseni, joten en osaa olla kateellinen niille, jotka ovat hiki hatussa rehkineet kerryttääkseen varallisuuttaan. Stressitön toimeentulo olisi ihanaa.
Koska tulen toimeen pienelläkin rahalla. Minulla on hyvä elämä, pystyn ostamaan terveellistä ruokaa, olen terve, halvat harrastukset ja rakas mies. En tunne, että tarvitsisin elämääni lisää sisältöä. Tosin en ole koskaan ollut kateellista sorttia ja aina tyytynyt vähään.
Olen älykäs, taitava ja saan usein mitä haluan. Ne asiat eivät ole liittyneet rahaan, olen kiinnostunut hieman monimutkaisemmista asioista. Jos haluaisin rikastua pystyisin siihen kyllä. Joten en osaa kadehtia asiaa jonka saisin jos intressit olisivat eri.
Eipä se kateus mua rikastuttaisi, mutta olo olisi paljon surkeampi sen takia. Olen mieluummin iloinen ja positiivinen :)
Koska ajattelen kuten rikkaat eli varattomuus on väliaikaista, mutta köyhyys pysyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kerro
Elämäni on yksinkertaisempaa mutta se ei tee minusta yksinkertaista. Rikkauksista huolehtiminen vie valtavasti henkistä energiaa.
En saa rikkauksillakaan terveyttäni takaisin. En tarvitse hienoja autoja tai lomamatkoja. Minulle riittää katto pään päälle ja ruoka.
Olen huomannut etta rikkailla on usein isoja rahahuolia kun taas itselläni vain pieniä. Ei tarvitse stressata mihin sen rahan saisi tuhlattua. En ole huomannut rikkaiden olevan sen onnellisempia, joten mitä tuota kadehtimaan, vaikka lisätulot olisikin tervetulleita toisinaan.
Koska tavoittelen minimalistista ja askeettisempaa elämäntapaa, jossa olen mahdollisimman vähän riippuvainen rahasta. En koe mitään tavoiteltavaa isoissa rahamäärissä.
En kyllä tiedä. Pitäis varmaan miettiä sitä, mistä kateus yleensäkin kumpuaa? Siitäkö, että haluaa jotain mitä toisella on? Jospa se rikas ei saa sillä rahalla sellaisia asioita mitä se köyhä edes haluaisi.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612180120125
15 000 euroa/kk tuli yllätyksenä Kelan uudelle pääjohtajalle
(IL 18.12.2016)
Mediatietojen mukaan palkka on 15 000 euroa kuukaudessa.... Kelan pääjohtajan työsuhde-etuihin kuuluu auto-, ruoka- ja puhelinetu, joista hän aikoo ottaa käyttöön vain kaksi jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612180120125
15 000 euroa/kk tuli yllätyksenä Kelan uudelle pääjohtajalle
(IL 18.12.2016)
Mediatietojen mukaan palkka on 15 000 euroa kuukaudessa.... Kelan pääjohtajan työsuhde-etuihin kuuluu auto-, ruoka- ja puhelinetu, joista hän aikoo ottaa käyttöön vain kaksi jälkimmäistä.
aika mukavasti...
Isot rahat menee köyhältä yli ymmärryksen,ei osaa olla mitään mieltä.
Kateus on tunne, negatiivinen sellainen. Pienempi vaiva on elää elämänsä onnellisena sellaisenaan haastaen itseään, kuin olla jatkuvasti naama norsun vitulla vain siksi että vertaa omaa elämäänsä jonkun muun elämään. Oma päätös se on onko onnellinen vai ei. :)