Yllättävä muuttoavun tarve, perunko jo maksetun loman?
Kyseessä on vanha ihminen, joka ei voi tehdä todellakaan juuri mitään itse. Muuttoauto on varattu, tavaroiden kannossa on apua tarpeeksi. Mutta avun tarve olisi tavaroiden pakkaamisessa ja siivouksessa. Siivouksen lupasin maksaa, mutta omaiset ovat sitä mieltä, että minun pitää tulla. Päivä, jolloin asunnon pitää olla tyhjä, on puolivälissä lomamatkaamme. Mies suuttui, kun sanoin, että en pääse. Läheiset taas vaativat, että menen muuttoavuksi. Miehellä ei näin lyhyellä varoitusajalla enää ole kaveria, sillä kaikki on jo suunnitelmat tehneet. Loma on mökki Pohjois-norjassa, joten sinne pystyy kyllä kaverin vaihtamaan. Yksin mies ei halua lähteä.
Mitä teen? Kumpaankin menisin mielelläni, mutta en repeä kahtia ja kesken loman on vaika lähteä kun matka on yli 1000 km kuitenkin. Meillä on miehen kanssa vain tasan tämä yksi viikko yhteistä lomaa tänä vuonna, mutta en voi sukulaisiakaan jättää pulaan. Muut ovat miespuolisia, eli heillä ei ole naisen kättä apuna ja siksi minua tarvitaan. En halua selitellä, miksi tämä tuli näin äkkiä. Tiedossa on ollut, että muutto tulee, mutta sain hetki sitten tietää, että asunnon tyhjentäminen onkin näin pian, kun olin aiemmin ollut luulossa, että kuun loppuun riittää ja olin sinne jo varannut aikaa.
Kommentit (37)
Ymmärrän kyllä, että sukulaiset voivat vaatia kaikenlaista, mutta asiat tärkeysjärjestykseen. Itseäni kaduttaisi jälkeenpäin jos jättäisin loman välistä, etenkin jos kukaan ei ymmärtäisi edes kiittää.
Veli suorastaan vaatii tulemaan paikalle. Ettekö te voi sitä vuokrausta siirtää. Ei voida, ne pitää varata jo edellisenä syksynä. No minä olen nyt päättänyt, miehenkin kanssa keskusteltuani. että lomalle lähdetään ja veli on nyt pettynyt ja vihainen. Samoin yksi sukulainen, joka on auttanut paljon tätä vanhusta, soitti ja sanoi, että minun kyllä pitää mennä auttamaan. Hän ei itse nyt pääse, sillä hän hoitaa lapsenlasta kesän. Sanoin hänelle, että meillä on tämä loma suunniteltu jo aikoja sitten, rahat säästetty ja mökki maksettu, mutta kuulemma vanhuksen pitäisi olla tärkeämpi. Sanoin, että kyllä mulle oma perhe on tärkeämpi. Katkaisi puhelun. Nyt ne taitaa veljen kanssa haukkua mua sitten. Veljellä on siis apuna siellä yksi miespuolinen sukulainen ja ainakin kaksi, mahdollisesti kolmekin hänen kaveriaan, joille he maksavat jotain. Eikä mieskään enää saa kaveria, kaikki ovat jo lomasuunnitelmansa tehneet, on varalta kysellyt, sanoen, että minun kanssa, mutta jos en pääse, niin sitten tarvitsee jonkun. Yksi on sanonut, että olisi voinut lähteä jos olisi tiennyt aikaisemmin. En siis voi mennä etukäteenkään, sillä olen vielä perjantain töissä ja lauantaina on lähtö. Ap.
Lähde lomalle vaan,ei sinun tarvitse mennä mitään jeesaamaan. Sano että loma on jo varattu ,eikä sun tarvise pahoitella siitä ketään. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta lähteä muuttamaan tai siivoamaan. Jos sinulle suututaan [tarkoitin että vaatija suuttuu] niin sano vain että loma oli varattu ja et vain yksinkertaisesti päässyt ja ÄLÄ pahoittele missään nimessä.
Jos muutto niin olennaisesti riippuu sun panoksesta, miten sen ajankohta on valittu keskustelematta sinun kanssasi?
Jos siellä on jo apuja, niin ei se ole susta kiinni. Ja miksi se lapsen lapsiaan hoitava ei peru sitä hommaa ja mene muuttoon?
Vanhuksia ja muitakin pitää auttaa, mutta kyllä tässä tilanteessa voit ihan hyvillä mielin lähteä lomalle.
Käy edellisenä viikonloppuna pakkaamassa kahvikupit, jos hirveästi ahdistaa. Todellakin menet lomalle, et ole itsekäs.
No mä varmasti palkkaisin tossa vaiheessa jonkun kaveripiiristä tuuraamaan. Lomaa en peruisi
Vierailija kirjoitti:
Jos muutto niin olennaisesti riippuu sun panoksesta, miten sen ajankohta on valittu keskustelematta sinun kanssasi?
Jos siellä on jo apuja, niin ei se ole susta kiinni. Ja miksi se lapsen lapsiaan hoitava ei peru sitä hommaa ja mene muuttoon?
Vanhuksia ja muitakin pitää auttaa, mutta kyllä tässä tilanteessa voit ihan hyvillä mielin lähteä lomalle.
Ei sitä ole valittu, vaikka jonossa on oltu, vaan se tuli yllättäin, kun paikka palvelutalosta vapautui ja entiseen asuntoon on muita tulijoita. Jos paikkaa ei ota vastaan nyt. Kun noita ihmisiä kuolee niin yllättäin välillä :/.
(Olen tarinan yksityiskohtia vähän muutellut, joten älkää ihmetelkö, jos puhun välillä ristiin tai eri tavalla kuin aiemmin . Tämä viimeinen juttu on kuitenkin ihan niinkuin asia menee.)
Piti kirjoittaa, että tämä vanhus on jonossa nro 1 ja hänen takanaan monta, eli jos ei paikkaa ota vastaan, niin se menee ja siitä oli pitänyt päättää heti. Ei niitä tyhjillään haluta pitää.
Mitä helvettiä? Ainoa itsekäs tässä on veljesi joka kehtaa edes vaatia loman perumista.
Kyllä ne pärjää ilman sua. Nauti lomasta miehesi kanssa!
Respect ap.
Jos et itse ole kirjoittanut vastauksia siis.
Aloitus täyttä sitä itseään ja neljäs sivu lähtee kohta rullaamaan.
Kyllä työttömät pitäisi laittaa vaikka tienvarsia siivoamaan, nyt me veronmaksajat elätetään niitä ja ne kirjoittaa päivät tämmöisiä paskaprovoja. Jos aikuinen ihminen oikeasti olisi noin tyhmä kuin ap esittää, niin olisi jo aikoja sitten määrätty holhoukseen.
Sitä jään aina miettimään, että mitä nää provoilija tästä saa? Kai se tämä provoilukin on joku mielen sairaus.
Muut ovat miespuolisia eikä naisen kättä apuna?? Mitä ihmettä? Onko jossain oikeasti tuollaiset roolit vielä?! Miehet opetelkoot.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömät pitäisi laittaa vaikka tienvarsia siivoamaan, nyt me veronmaksajat elätetään niitä ja ne kirjoittaa päivät tämmöisiä paskaprovoja. Jos aikuinen ihminen oikeasti olisi noin tyhmä kuin ap esittää, niin olisi jo aikoja sitten määrätty holhoukseen.
Sitä jään aina miettimään, että mitä nää provoilija tästä saa? Kai se tämä provoilukin on joku mielen sairaus.
Mutta mieti mitä saa i d iootti joka nostaa 4 vuotta vanhoja juttuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä jään aina miettimään, että mitä nää provoilija tästä saa? Kai se tämä provoilukin on joku mielen sairaus.Mutta mieti mitä saa i d iootti joka nostaa 4 vuotta vanhoja juttuja..
Joukkomme on ilmaantunut uusi palstahullu. Sopiihan tämä muuttoapuhullu , kun joku entisistä taitaa olla nyt hoidossa.
Todellakin menet varatulle lomalle.
Ei yksi muutto ole sinusta kiinni. Mietipä sitä onnistuisiko muutto jos kuolisit sitä ennen? Vastaus on kyllä. Kukaan ei ole korvaamaton.