Entisaikaan tupakkaa viljeltiin tuvan seinustoilla
Kommentit (14)
Jos jotain hyvää laista sanoa niin se ei kiellä kasvattamista, muutoin laki hölynpölyä. Ei läpi.
Mulla on pari pussia kessun siemeniä. Olisin halunnut kokeilla, mutta mies pyysi jatkamaan nikotiinipurkan syömistä. On niin kiva mies, etten sitten istuttanut siemeniä. Mutta josvielä joskus retkahdan tupakkiin...
Miksei muuten nykyään kukaan viljele enää itse? Sota-aikana yleistä.
Oliko se tupakkakukka sellaista josta tehtiin poltettavaa tupakkaa? Voihan sitä vieläkin viljellä jos tahtoo/pystyy.
Tupakan viljelyä Suomessa.
http://yle.fi/uutiset/tupakoimaton_antti_on_suomen_ainoa_virallinen_tupakantuottaja/7807573
Entisaikaan asuttiin savupirteissä ja saunottiin savusaunoissa. Liekö sillä jotain vaikutusta perimään. Jostain sitä geeneissä olevaa savua saatava. Who knows.
Ukit poltteli piippua. Ukin piippu.
Ja humalaa oli lakisääteisesti pakko kasvattaa joka pihassa.
Meillä kasvaa humalaa (niiltä ajoilta, kun se kuului pakollisiin veroparseleihin) ja nurkantakusena virginian tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä laki on tietääkseni edelleenkin voimassa. Viranomaiset vaan ole valvonet sen täytääntöönpanoa kymeniin vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä laki on tietääkseni edelleenkin voimassa. Viranomaiset vaan ole valvonet sen täytääntöönpanoa kymeniin vuosiin.
Aiemmin osa veroista maksettiin oluena, siksi humalaa piti kasvattaa. Mahtaisiko onnistua nykyisinkin? Jos vaikka ehdottaisin verotoimistoon, että kiinteistövero tulee tänä vuonna kolmena oluttynnyrinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin osa veroista maksettiin oluena, siksi humalaa piti kasvattaa. Mahtaisiko onnistua nykyisinkin? Jos vaikka ehdottaisin verotoimistoon, että kiinteistövero tulee tänä vuonna kolmena oluttynnyrinä?
Mielenkiintoista on myös se että kotona paneminen tuli lailliseksi meillä vasta 1994. Eli kotiviini oli ennen sitä laitonta. Eli miten sitä veroa voi maksaa oluena jos se oli ennen niin vitun laitonta. Vittu että ihmettelen miten vitun tyhmä laki joskus osaa olla.
Nykyään kaikilla ei ole sellaista tupaa saati ikkunalautoja joilla viljellä so ostetaan valmista.