Oireiletko ennen sadetta tai ukkosta? Millaisia oireita?
Mielenkiinnosta kyselen, koska mulla jostain syystä nivelet kipeytyy sadesäiden alka :o samoin viime yö ennen ukkosia meni hikoillessa, taas. Muita sääherkkiä?
Kommentit (50)
Hengenahdistusta. En siis pelkää ukkosta tai mitään, mutta jotenkin tuo vain ilmestyy.
Sateesta tai jo ennen sadetta alkaa kovat nivelkivut. Ennen ukkosta tulee kova päänsärky ja pahoinvointi. Sateet pystyn ennustamaan kivuista jo muutama tunti ennen kuin alkaa sataa, siis vaikka säätiedotuksessa ei olisi erillistä mainintaa edes sadekuuroista. Ja ei, en ole erehtynyt kertaakaan, skeptikoille tiedoksi.
Ennen ukkosta alan hikoilla, mutta se varmaan johtuu lämpimästä ja kosteasta ilmasta kuten esim eilen täällä pk-seudulla.
Nihkeä hiki, päänsärky, löysä vatsa ja nivelkivut minulla.
Ennen ukkosta särkee päätä, tuntuu kuin joku vanne puristaisi. Johtunee siitä kosteasta ja seisovasta ilmasta.
Sama, niveliä alkaa kolottamaan:-)
Nivelkivuilla ja murtuneet luut (nenä ja nilkka) muistuttelevat itsestään, vaikka muuten harvemmin vaivaavat.
Mulla tulee joskus sellaisia pieniä sähköiskuja varpaisiin hetkeä ennen ukkosta. Kukaan ei kyllä usko tuota, joten en ihmettele jos ette tekään.
Päätä särkee vähän ukkosen jo tultua
"suonia" nykii. Tulee sellaisia nykyttäviä kouristuksia niskaan, elimiin (en osaa paremmin sanoa, mutta tuntuu siis esim. vatsan ja lantion alueella), jalkoihin.
Väsymys. Sen painostuksen tuntee 😰
En yleensä, mutta jos on kova kosteus, kova matalapaine ja ilmanala painostavan tuntuinen, niin silloin minulla saattaa päänsärkyä esiintyä.
Jos niveliä kolottaa, on niissä sairaus.
Päänsärkyä ennen ukkosta, tietyssä osassa päätä ja lääke ei auta, siten oppinu erotetaan "normaalista särystä". Joskus haistaa sateen.
Ennen ukkosta alan aina ripuloimaan.