Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko törmänneet hyviin KonMari-blogeihin?

Vierailija
03.07.2016 |

Kiinnostaisi enemmän kuin jatkuva tavaroiden ostelu, haaliminen ja luonnonvarojen kulutus.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari Suomi -facebookryhmässä on lista joistakin. Tuu sinne hakemaan inspiraatiota.

Vierailija
2/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki kiinnostaisi, mutta en oo FB:ssä. Enkä tän takia jaksa liittyä uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://konmarimuistiinpanot.blogspot.fi/

http://kirpparikeijunkotona.blogspot.fi/

https://paikkakaikelle.wordpress.com/category/konmari/

http://www.lisbet-e.net/?p=2853

http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2015/12/tiivistelma-opas-konmari-mene…

Mutta ennen kuin aloitatte yhtään mitään, on kirjan lukeminen, sisäistäminen ja eri vaiheiden tarkka noudattaminen edellytys pysyvälle muutokselle, onnistumiselle. Ilman sitä on aika iso vaara jäädä jumiin tai päätyä lopputulokseen, joka ei edelleenkään miellytä.

Vierailija
4/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon aivan totaalisen kyllästynyt tähän minimalistiseen elämään. Luovuin kaikesta turhasta noin vuosi sitten ja nyt kaapit ammottaa tyhjyttään, ja koko tämän vuoden olen istunut lähinnä tabletin kans sohvalla, kun ei kotona oikein mitään muutakaan voi tehdä eikä aina jaksa lähteä ulos. Vaihdoin siis tavaran näköjään nettiriippuvuuteen.

Vierailija
5/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KonMari ei ole synonyymi minimalismille.

Vierailija
6/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen istunut lähinnä tabletin kans sohvalla, kun ei kotona oikein mitään muutakaan voi tehdä

Mitä teit aiemmin?

Vierailija
7/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmari Suomi -facebookryhmässä on lista joistakin. Tuu sinne hakemaan inspiraatiota.

Ryhmä on ollut nyt muutaman päivän aika rasittava, kun hs:n juttu toi sinne yli tuhat uutta jäsentä. Ja miten monen pitää tehdä itsestään numero kiittämällä pääsystä! Kukaan ei myöskään taida lukea sitä kiinnitettyä postausta, sääntöjä.

Kommentoidaan ihan ohi aiheen, ei olla luettu kirjaa mutta silti ollaan aloitettu raivaaminen, haastetaan riitaa, estetään kommentointia, poistetaan postauksia ja meno on kuin äityleillä... Ihmiset vaan pystyy pilaamaan kaiken.

Vierailija
8/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon aivan totaalisen kyllästynyt tähän minimalistiseen elämään. Luovuin kaikesta turhasta noin vuosi sitten ja nyt kaapit ammottaa tyhjyttään, ja koko tämän vuoden olen istunut lähinnä tabletin kans sohvalla, kun ei kotona oikein mitään muutakaan voi tehdä eikä aina jaksa lähteä ulos. Vaihdoin siis tavaran näköjään nettiriippuvuuteen.

Jaha. Et sit lukenu kirjaa. Sun minimalismi liitty tähän ketjuun miten?

Vierailija
9/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen istunut lähinnä tabletin kans sohvalla, kun ei kotona oikein mitään muutakaan voi tehdä

Mitä teit aiemmin?

No mm. askartelin, tein käsitöitä,  kasvattelin kukkia ja yrttejä, leivoin jotain kivaa. Mutta annoin tosiaan pois kaksi kaapillista askartelutarvikkeita,  puoli kaapillista kankaita, valtavan korillisen lankoja ja neulepuikkoja, lähes kaikki kukkaruukut ja kukkien hoitovälineet, muffinsivuoat ja kakkuvuoat yms. keittiötarvikkeet joita ei joka viikko tarvi. Myin ompelukoneen. Jopa kuntopyöräkin tuli myytyä siinä turhasta tavarasta luopumisen innostuksessa. Ymmärsin että se vähä tavara tois onnen, mutta toisin kävi.

Vierailija
10/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla oli viime kesänä ketju siitä miten turhasta tavarasta luopuminen tekee onnelliseksi ja siinä puhuttiin tuosta konmarista.

Vierailija
11/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarit on perseestä!

Vierailija
12/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit aiemmin?

No mm. askartelin, tein käsitöitä,  kasvattelin kukkia ja yrttejä, leivoin jotain kivaa. Mutta annoin tosiaan pois kaksi kaapillista askartelutarvikkeita,  puoli kaapillista kankaita, valtavan korillisen lankoja ja neulepuikkoja, lähes kaikki kukkaruukut ja kukkien hoitovälineet, muffinsivuoat ja kakkuvuoat yms. keittiötarvikkeet joita ei joka viikko tarvi. Myin ompelukoneen. Jopa kuntopyöräkin tuli myytyä siinä turhasta tavarasta luopumisen innostuksessa. Ymmärsin että se vähä tavara tois onnen, mutta toisin kävi.

Mutta sitten taisit tehdä vähän  kirjan ohjeita vastaan? vai oonko ymmärtänyt väärin, että tuo en se tyyli, jossa otetaan tavara käteen ja mietitään tuottaako se iloa. selvästihän nuo askartelu- ja käsityötarpeet ovat sulle tuottaneet iloa.

Vierailija
13/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Laura Kiviranta nunnana Pepsodent-mainoksessa?

Vierailija
14/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotivalkoinen

Vierailija
15/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla oli viime kesänä ketju siitä miten turhasta tavarasta luopuminen tekee onnelliseksi ja siinä puhuttiin tuosta konmarista.

Turhasta tavarasta luopuminen sekään ole automaattisesti minimalismia.

Vierailija
16/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit aiemmin?

Jos ne ei tuottaneet iloa, niin mikä esti hommaamasta tilalle iloa tuottavia materiaaleja?

Vierailija
17/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino sanalla turha.

Vierailija
18/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit aiemmin?

Jos ne ei tuottaneet iloa, niin mikä esti hommaamasta tilalle iloa tuottavia materiaaleja?

No se että jatkuva ostelu on pahasta. Mulle oli näköjään tosi vaikea arvioida tuottaako joku iloa, eli tavaroista luopuminen oli vähän liiankin helppoa. Kesäloman aikana melkein tyhjäsin koko kämpän. Luulin että sitten kun kaapit on lähes tyhjiä alkaa joku suuri onnellisuus ja vapaus. No ei alkanut.

Vierailija
19/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pää kerta kaikkiaan taivu ymmärtämään, miten turhasta tavarasta luopumiseen vaaditaan kaikenmaailman metodeja ja oppaita.

Hyvä bisneshän se tietysti on saada ihmiset uskomaan omaan avuttomuuteensa.

Vierailija
20/56 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei pää kerta kaikkiaan taivu ymmärtämään, miten turhasta tavarasta luopumiseen vaaditaan kaikenmaailman metodeja ja oppaita.

Hyvä bisneshän se tietysti on saada ihmiset uskomaan omaan avuttomuuteensa.

Joo minäkin vilkaisin äsken tuosta yhtä blogilinkkiä ja siellä joku kauhean valaistuneen oloisena selitti miten oli laittanut kaikki teet samalle hyllylle tai kaikki maalaustarvikkeet samaan kaapiin yms. ja nyt on niin helppo löytää. Mitä uutta siinä nyt sitten muka pitäis olla? Minä olen aina tehnyt niin että tiettyyn asiaan liittyvät tavarat on samassa kaapissa/hyllyllä. Onko nuo ihmiset olleet ennen aivan tyhmiä?