Pyysin hyvää kaveria kylään viikonlopuksi ja tämä oli vastaus
Taustaa: muutin muutama viikko sitten uudelle paikkakunnalle. Olen vuorotyössä ja usein viikonloppuisinkin on töitä.
Tiedossa on, että parin viikon päästä minulla on viikonloppuvapaa. Kysyin siis hyvissä ajoin kaverilta, tulisiko hän siksi viikonlopuksi luokseni. Vastaus oli: en tule, kun ei ole käyntiä siellä päin.
Matkaa toki tulee vajaa 200 km, mutta kuvittelisin siinä olevan tarpeeksi syytä, että nähtäisiin taas. Kuulostaako tuo teidän mielestä tekosyyltä, ettei hän vain halua tavata?
Kommentit (58)
No mulla kun oli sama tilanne silloin kun muutin 250 km päähän, kysyin kaverilta, milloin hänelle sopisi tulla käymään. Sitten etsimme yhdessä yhteisen ajan. Tuntuu aika tiukalta määräilyltä, että tule käymään just tuona tiettynä viikonloppuna. Mulla ainakin on suunniteltu viikonloput kuukaudeksi eteenpäin ja sukulaisten luona käyn useammin kuin muiden, koska minulla on apua tarvitsevia vanhoja ja vammaisia sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo rahaa matkaan eikä aikaa. Eikä halua toisten nurkissa olla.
No miten tällaisessa tilanteessa sitten tavataan kauempana asuvia? Matka edellyttäisi nurkissa yöpymistä ja mielelläni majoittaisin. Olen ollut heilläkin yötä, joten olisi minun vuoronikin majoittaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kun oli sama tilanne silloin kun muutin 250 km päähän, kysyin kaverilta, milloin hänelle sopisi tulla käymään. Sitten etsimme yhdessä yhteisen ajan. Tuntuu aika tiukalta määräilyltä, että tule käymään just tuona tiettynä viikonloppuna. Mulla ainakin on suunniteltu viikonloput kuukaudeksi eteenpäin ja sukulaisten luona käyn useammin kuin muiden, koska minulla on apua tarvitsevia vanhoja ja vammaisia sukulaisia.
En määräillyt. Pyysin vaan, koska mulla on rajalliset viikonloput, milloin tapaaminen onnistuu. Kaverilla työn puolesta on viikonloput vapaana. Onhan kaverilla varaa sanoa: "ei sovi tuolloin, miten olisi viikonloppu x?" Tartteeko sen viestinnän niin muodollista kavereiden kesken olla?
Ap
No en minäkään lähtisi. Enkä edes odottaisi, että ystäväni lähtisi ajelemaan kahvikupillisen ja höpötyksen takia. Ystävälläsi on muutakin elämää kuin sinä ap, yritä se ymmärtää ilman itkupotkuraivareita. Juttelette sitten puhelimessa, pakkoko on naamatusten mennä? Voittehan myös järjestää treffit siihen puoleen väliin, silloin molemmilla on sama matka ja saatte kalkattaa niin paljon kuin ehditte.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään lähtisi. Enkä edes odottaisi, että ystäväni lähtisi ajelemaan kahvikupillisen ja höpötyksen takia. Ystävälläsi on muutakin elämää kuin sinä ap, yritä se ymmärtää ilman itkupotkuraivareita. Juttelette sitten puhelimessa, pakkoko on naamatusten mennä? Voittehan myös järjestää treffit siihen puoleen väliin, silloin molemmilla on sama matka ja saatte kalkattaa niin paljon kuin ehditte.
Pyysin siis koko viikonlopuksi. Olisivat voineet miehensä kanssa yöpyä luonani ja saaneet ruoat ym. Ei kyse mistään pelkästä kahvittelusta. Itse lähtisin ja olen lähtenytkin kaverin luo 200 km päähän mielihyvin, kun kutsu on tullut. Mutta toki kaikille ei ystävyys merkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin siis koko viikonlopuksi. Olisivat voineet miehensä kanssa yöpyä luonani ja saaneet ruoat ym. Ei kyse mistään pelkästä kahvittelusta. Itse lähtisin ja olen lähtenytkin kaverin luo 200 km päähän mielihyvin, kun kutsu on tullut. Mutta toki kaikille ei ystävyys merkkaa.
Jaa, meinasit vikitellä ystäväsi miehen! Ymmärrän hyvin jos ystäväsi ei halua tulla. Ei taida sinun vetovoimasi kiinnostaa miestäkään, joten yritä nyt löytää muuta tekemistä kuin itkeä täällä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meinasit vikitellä ystäväsi miehen! Ymmärrän hyvin jos ystäväsi ei halua tulla. Ei taida sinun vetovoimasi kiinnostaa miestäkään, joten yritä nyt löytää muuta tekemistä kuin itkeä täällä. :D
Nyt oli kyllä jo niin outo viesti, ettei ole enää edes hauska :D hyviä johtopäätöksiä vedät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei vissiin pahemmin ystäviä ole? :D
Ainakin minä todella inhoan tuollaisia turhia pitkiä kyläilyjä, niin inhoaa myös mieheni. En keksi yhtään syytä miksi laittaisimme kallisarvoisen viikonloppuni siihen, että menisimme jonkun kaverin kämppään, nukkuisimme huonosti jossakin lattialla ja saisimme koko ajan miettiä tekemisiämme ja sanomisiamme. Yksi yö hotellissa menisi kivasti, tuollainen viikonloppu olisi jo todellista tuskaa. N42
200 km yhteen suuntaan ja aika spontaanisti (2vk aikaa) saattaa olla varsin pitkä matka. Jos on oma auto käytössä, ajoaikaa tarvitaan jo liki kolme tuntia ja toinen mokoma takaisin. Bensakulut ovat noin 50 e. Kesällä voi olla kiirettä muutenkin, joten ymmärrän myös ystävääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei vissiin pahemmin ystäviä ole? :D
On, mutta kaikki asumme pääkaupunkiseudulla, joten välimatkaa on ehkä 5-40 minuutin ajomatkan jos haluamme naamatusten nähdä. Juttelen myös puhelimessa hyvin paljon ystävieni kanssa, toukokuussa puhelinlaskussa oli tullut 22 h puheaikaa. :) Niin ystäväni kuin minäkin olemme perheellisiä ja iltaisin/viikonloppuisin on muutakin tekemistä kuin ajella jonnekin hevonkuuseen. :)
Tän takia mulla ei ole oikein ystäviä. Kun en osaa ilmeisesti valita miellyttäviä sanamuotoja. Aika vaativia te tunnutte nykyään olevan. Minä en tykkää lähteä yöksi toisten nurkkiin, yhtenä syynä sekin, että minulla on todella valtaväestöstä poikkeava viikonloppurytmi ja en oikein osaa olla paikoissa, missä nukutaan aamuisin pitkään, enkä osaa nukkua pitkään vaikka illalla valvottaisiinkin. Mulla on jo lounasaika kun toiset syövät aamupalaa. Sekä muutenkin se toisten nurkissa oleminen ahdistaa. On eri asia käydä päiväseltään, mutta 200 km on pitkä matka ja mielelläni yhdistäisin samaan reissuun jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä todella inhoan tuollaisia turhia pitkiä kyläilyjä, niin inhoaa myös mieheni. En keksi yhtään syytä miksi laittaisimme kallisarvoisen viikonloppuni siihen, että menisimme jonkun kaverin kämppään, nukkuisimme huonosti jossakin lattialla ja saisimme koko ajan miettiä tekemisiämme ja sanomisiamme. Yksi yö hotellissa menisi kivasti, tuollainen viikonloppu olisi jo todellista tuskaa. N42
Ei ole kyllä kovin hyviä kavereita, jos pitää koko ajan miettiä sanomista ja tekemisiä...
Pitkä välimatka vaikuttaa ja menisi vain sellaiseen paikkaan missä todella kivaa ja hyvä palvelu sen lisäksi.
Oli kai siis väärin pyytää. Pahoittelut kaikille!
Ap
Anteeksi vain mutta mäkään en haluaisi ajaa 200 kilsan päähän kaverin nurkkiin viikonlopuksi, ehkä olen sitten huono ystävä. Olen introvertti, parin tunnin kahvittelu on jees mutta koko viikonloppu tuntuu ahdistavalta ajatukselta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä välimatka vaikuttaa ja menisi vain sellaiseen paikkaan missä todella kivaa ja hyvä palvelu sen lisäksi.
Menisit palveltavaksi kaverin luo? :D
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain mutta mäkään en haluaisi ajaa 200 kilsan päähän kaverin nurkkiin viikonlopuksi, ehkä olen sitten huono ystävä. Olen introvertti, parin tunnin kahvittelu on jees mutta koko viikonloppu tuntuu ahdistavalta ajatukselta.
Kavereiden kanssa haluaisin, että tällaisista asioista voisi puhua suoraan, eikä keksiä hölmöjä syitä joilla turhaan pahoittaa toisen mielen. Epämääräisistä vastauksista "ei ole käyntiä siellä päin" tulee vain olo, ettei kaveri halua nähdä.
On kyllä tosi tökerö vastaus. En vielä pyyhettä kehään heittäisi, mutta jos ei tältä kaverilta vastakutsua tämän kesän aikana tule niin antaisin mokoman olla enkä yhteydessä olisi.