Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkkärin virkailija ei suosittele mulle opiskelua

Vierailija
03.07.2016 |

Yrittää estää aikeeni mennä opiskelemaan hoitoalaa. Aivan uskomatonta.
Oli ilmeisesti takapiruna että tämmönen lausunto kirjoitettiin.
En ole rikollinen, en käytä päihteitä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän perustelee asian? Vai tarvitseeko hänen perustella ratkaisuaan? 

Mutta ethän ole riippuvainen hänen mielipiteistään. Voit hakea opiskelemaan, jos haluat. Siis vaikka tämä koulutus olisikin sellainen, johon pääsyyn virkailijan sana vaikuttaa, niin voit hakea koulutukseen muuten. 

Olen asioinut te-toimistossa jonkun kerran, eikä ole tullut sellaista vaikutelmaa, että virkailijat olisivat mitenkään ihmisasiantuntijoita. Pyörittävät byrokratiaa. Koulutuksena monilla merkonomi, tradenomi.

Vierailija
2/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että tarvitset häneltä lausunnon, joka puoltaa aiettasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tarvitset häneltä lausunnon, joka puoltaa aiettasi?

No en tarvitse, mutta tämä virkailija vaikutti siihen että mulle kirjoitettiin yhdessä paikassa tuommoinen lausunto ja asioita väritettiin negatiiviseen sävyyn. Mitä ilmeisemmin tarkoituksella.

Nyt kun vihdoin olen innostunut opiskelusta, niin yritetään lytätä ja viivästyttää aikeitani.

Vierailija
4/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sun aiempi koulutus on?

Vierailija
5/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän ole riippuvainen hänen mielipiteistään. Voit hakea opiskelemaan, jos haluat. Siis vaikka tämä koulutus olisikin sellainen, johon pääsyyn virkailijan sana vaikuttaa, niin voit hakea koulutukseen muuten. 

Olen asioinut te-toimistossa jonkun kerran, eikä ole tullut sellaista vaikutelmaa, että virkailijat olisivat mitenkään ihmisasiantuntijoita. Pyörittävät byrokratiaa. Koulutuksena monilla merkonomi, tradenomi.

Perustelua en ole vielä saanut mutta tuosta yhdestä paikasta kirjoitettiin tällainen "suositus" koska virkailija halusi niin.

Ja jos näytän sen paperin hakiessa, en pääse kouluun..

Uskomatonta!

Vierailija
6/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siltä työkkärin ihmiseltä tai muiltakaan mitään pitää kysellä omaan opiskellun liittyen? Jos itse olisin kuunnellut muiden mielipiteitä olisi kaikki myöhempi koulutus jäänyt käymättä, koska aina löytyy ihmisiä joiden mielestä koulutusta on turhaa, raskasta työn ohessa, mahdotonta perheelliselle jne. jne.

Vierailija
7/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sun aiempi koulutus on?

Lyhyempiä koulutuksia joilla ei saa töitä.

Vierailija
8/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin työvoimatoimistosta tarvitaan lupa tai suositus jonkin alan opiskeluun?

Vierailija
9/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siltä työkkärin ihmiseltä tai muiltakaan mitään pitää kysellä omaan opiskellun liittyen? Jos itse olisin kuunnellut muiden mielipiteitä olisi kaikki myöhempi koulutus jäänyt käymättä, koska aina löytyy ihmisiä joiden mielestä koulutusta on turhaa, raskasta työn ohessa, mahdotonta perheelliselle jne. jne.

Niin on. Aina löytyy jotakin esteitä kun rupeaa kaivamaan.

En ole siltä kysellyt, tuli muuten puheeksi.

Vierailija
10/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin työvoimatoimistosta tarvitaan lupa tai suositus jonkin alan opiskeluun?

Sanopa se!

Vierailija
11/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi pyllysi siihen paperiin ja hae kouluun ilman työkkäriä. Ei sun elämä niille kuulu mitenkään!

Vierailija
12/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelua en ole vielä saanut mutta tuosta yhdestä paikasta kirjoitettiin tällainen "suositus" koska virkailija halusi niin.

Uskomatonta!

Virkailija? Ammatinvalinta psykologiko?

Vierailija
13/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se!

Oletko ap? Et siis itse tiedä miksi sinua on arvioitu?

Vierailija
14/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se!

Oletko ap? Et siis itse tiedä miksi sinua on arvioitu?

Olen. Virkailija puhui kerran että jos olisin paikassa joka sivuaa hoitoalaa.

Jos se haluaa että oon siellä ensin.

Outoa toimintaa silti.

Vierailija
15/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta!

Virkailija? Ammatinvalinta psykologiko?

Ei psykologi vaan ihan vaan virkailija.

Vierailija
16/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija voi puoltaa tai olla puoltamatta. 

Työkkärin lautakunta kuitenkin tekee päätöksen eli eivät ole mitenkään sidottuja virkailijan lausuntoon. Pyydä nähdä lausunto. Sinulla on siihen oikeus. 

Korjaa virheet ja mahdolliset väärinkäsitykset lautakuntaan. 

Vierailija
17/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis omaehtoinen opsikelu työttömyysturvalla? 

Selitä vähän paremmin, mistä on kyse? 

Ei opiskelupaikka tod. kysele mitään TE-virkailijan lausuntoa. Se on TET:n lautakunta, joka päättää saatko oikeuden opiskella työttömyysturvalla. 

Vierailija
18/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston kautta on mahdollista saada tukea uuteen ammattiin kouluttautumisessa. Esim. silloin kun aiempi työpaikka on vaikkapa pistänyt lapun luukulle ja työntekijät saaneet kenkää, voi työkkärin myönteisellä päätöksellä päästä kouluttautumaan uuteen ammattiin ja saada samalla ansiosidonnaista sekä tukea ruokaan/matkoihin koulupäivisin. Uuteen ammattiin kouluttautuminen tulee kyseeseen silloin kun aiempaan ammattiin (jos sellainen hankittuna) ei todennäköisesti työllisty. Uusi ammatti ei sitten voi olla mitä vaan, eli jo valmiiksi työttömyydestä kärsivät alat eivät kelpaa. Ansiosidonnaisella voi opiskella vain kaksi vuotta.

Yllä kirjoittamaani peilaten; puhuttekohan virkailijan kanssa nyt samasta asiasta -sinä haluat opiskelemaan, virkailija ajattelee ehkä että odotat te-toimistolta tuota tukea.

Sanoit, että aiemmat koulutuksesi ovat lyhyitä eivätkä takaa työllistymistä. Mitä nämä ammatit ovat? Kuinka monta ammattia sinulla jo on? Ymmärrän virkailijan vastahankaisuutta jos sinulla todella jo on monta pätevyyttä etkä näytä viihtyvän missään. Jokainenhan saa kouluttautua/hakeutua opiskelemaan jos siltä tuntuu, sitä siis ei työkkäri voi estää. Virkailija voi kuitenkin päättää miten te-toimisto sinua opiskeluissasi tukee vai tukeeko lainkaan.

Vierailija
19/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimiston kautta on mahdollista saada tukea uuteen ammattiin kouluttautumisessa. Esim. silloin kun aiempi työpaikka on vaikkapa pistänyt lapun luukulle ja työntekijät saaneet kenkää, voi työkkärin myönteisellä päätöksellä päästä kouluttautumaan uuteen ammattiin ja saada samalla ansiosidonnaista sekä tukea ruokaan/matkoihin koulupäivisin. Uuteen ammattiin kouluttautuminen tulee kyseeseen silloin kun aiempaan ammattiin (jos sellainen hankittuna) ei todennäköisesti työllisty. Uusi ammatti ei sitten voi olla mitä vaan, eli jo valmiiksi työttömyydestä kärsivät alat eivät kelpaa. Ansiosidonnaisella voi opiskella vain kaksi vuotta.

Yllä kirjoittamaani peilaten; puhuttekohan virkailijan kanssa nyt samasta asiasta -sinä haluat opiskelemaan, virkailija ajattelee ehkä että odotat te-toimistolta tuota tukea.

Sanoit, että aiemmat koulutuksesi ovat lyhyitä eivätkä takaa työllistymistä. Mitä nämä ammatit ovat? Kuinka monta ammattia sinulla jo on? Ymmärrän virkailijan vastahankaisuutta jos sinulla todella jo on monta pätevyyttä etkä näytä viihtyvän missään. Jokainenhan saa kouluttautua/hakeutua opiskelemaan jos siltä tuntuu, sitä siis ei työkkäri voi estää. Virkailija voi kuitenkin päättää miten te-toimisto sinua opiskeluissasi tukee vai tukeeko lainkaan.

Ei minulla ole montaa ammattia. Kyse on työllistymisestä.

En saa töitä kun en ole opiskellut kunnon ammattiin.

Voin hakea koulutukseen ja saatan päästäkin mutta kaikista kauheinta jos työv.virkailija vaikuttaa niin etten pääse!

Onko tää enää normaalia? Ei.

Vierailija
20/20 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä työkkärin tyypeillä ja varsinkaan ns. työvoimakeskuksien tyypeillä (esim. duuri Helsingissä) ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Omalta kohdaltani ne yrittivät myydä jotain omia huuhaa juttujaan "amipajaa" ja väittivät, etten voi hakea lähihoitajakoulutukseen ilman sitä. No, kohta on lähärin paperit käsissä. Ilman ajantappamista Amipajoissa tai ilman mamuille suunnattuja suomen kielen kursseja.

Niin että ota asiat omiin käsiisi. Tiedän, että se on hankalaa, koska toisaalta sitä odottaa apua noilta virkailijoilta. Mutta totuuden nimissä nekin ovat valtaosin sellaisia varsinaisen työuransa jossain sössineitä luusereita, jotka eivät juurikaan vaivaudu ottamaan asioista selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä