Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ja pappa 2- ja 4-vuotiaan kanssa laivareissulle - katastrofi?

Vierailija
02.07.2016 |

Ihan mukavaa totta kai on lähteä, mutta minultakin olis voinut kysyä. Aloituksen syy on kysellä kokemuksia. Mitä jos pikkupoika sukeltaa pallomereen niin kuka se sieltä hakee? Mummo? Noup!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka syvän sä kuvittelet pallomeren olevan?

Vierailija
2/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kerran isovanhempia jo, niin eiköhän ne osaa lapsia käsitellä, jopa paremmin kuin hysteerinen tuoreehko äityli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ihan ensin, että miten ne saa lapset sinulta noin vain? Yhteishuoltajuus isovanhempien kanssa? Vai olet eronnut ja nämä ovat miehen vanhemmat, jotka päätti lähteä lasten kanssa?

Olin laivalla Tukholmassa pari viikkoa sitten ja siellä näytti olevan aika lailla näitä isovanhemmat-lapsenlapset -ryhmiä (isovanhemmat selkeästi yli 65v) ja kamalaltahan se sivustakatsojasta näytti. Laiva lähti klo 18.00 ja pari tuntia myöhemmin iso osa isovanhemmista näytti siltä, että ei ole enää kivaa. Lapsilla alkoi olla ylikierroksia ja kaikkea uutta, joten vaarit huuteli turhaan, että nyt istutte alas syömään sämpylää. Siellä ne isommat leikki hippaa käytävillä ja pienemmät itki väsymystään.

Vierailija
4/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka syvän sä kuvittelet pallomeren olevan?

Arvasinkin, että tällä palstalla vittuillaan. Odottelen nyt kuitenkin oikeita vastauksia.

Vierailija
5/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti! Ette ole tosissanne. Ainakaan ette ole ottaneet lääkkeitänne.

Vierailija
6/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi tarvitsee hake sieltä pois?

Miksi mummo ei hakisi pois? tai jos hän ei kykene, niin onhan pappa mukana?

Oma lapsi on ollut mummolassa, telttailemassa, pyöräretkillä, hiihtolomamatkoilla, päivän hiihtovaelluksilla yms. mummon ja/tai papan kanssa 2-vuotiaasta lähtien. Toki kaikki ihmiset eivät varsinkaan vanhoina ole enää kykeneväisiä lapsia vahtimaan, mutta muut eivät vois sanoa sitä, että pystyykö sinun vanhempasi/appivanhempasi.

Vierailija
7/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ihan ensin, että miten ne saa lapset sinulta noin vain? Yhteishuoltajuus isovanhempien kanssa? Vai olet eronnut ja nämä ovat miehen vanhemmat, jotka päätti lähteä lasten kanssa?

Olin laivalla Tukholmassa pari viikkoa sitten ja siellä näytti olevan aika lailla näitä isovanhemmat-lapsenlapset -ryhmiä (isovanhemmat selkeästi yli 65v) ja kamalaltahan se sivustakatsojasta näytti. Laiva lähti klo 18.00 ja pari tuntia myöhemmin iso osa isovanhemmista näytti siltä, että ei ole enää kivaa. Lapsilla alkoi olla ylikierroksia ja kaikkea uutta, joten vaarit huuteli turhaan, että nyt istutte alas syömään sämpylää. Siellä ne isommat leikki hippaa käytävillä ja pienemmät itki väsymystään.

Siis ketkä ne? Olemme mummo ja pappa.

Vierailija
8/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäis. Joko liput varattu? Oma moka jos kysymättä menneet varaamaan.

Toki hieman riippuu isovanhemmista että miten virkeitä ja fiksuja ovat mut en omiani ainakaan päästäis vaikka hyvässä kunnossa ovat. En päästäis niin kauas. Sori vaan. Meillä ne isovanhemmat kyllä aina tarkoittaa hyvää mutta sähläävät silti. Mm vauvan turvakaulalossa on kiinnitetty kasvot menosuuntaan jne. Siihen loppui kuljettamiset ilman minua. Sitä ennen oma-aloitteisia vauvanesittely reissuja oli tehty hoidon aikana sukulaisiin..

Vierailija
9/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se poika jää ikuisiksi ajoiksi sinne pallomeren pohjaan. Rip Kullervo-Janica ; (

Vierailija
10/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katastrofi. Muutaman vuoden kun lapset kasvavat niin sitten parempi idea.

Vierailija
11/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki hieman riippuu isovanhemmista että miten virkeitä ja fiksuja ovat mut en omiani ainakaan päästäis vaikka hyvässä kunnossa ovat. En päästäis niin kauas. Sori vaan. Meillä ne isovanhemmat kyllä aina tarkoittaa hyvää mutta sähläävät silti. Mm vauvan turvakaulalossa on kiinnitetty kasvot menosuuntaan jne. Siihen loppui kuljettamiset ilman minua. Sitä ennen oma-aloitteisia vauvanesittely reissuja oli tehty hoidon aikana sukulaisiin..

Kuitenkin sinä tai puolisosi on selvinnyt ihan aikuisikään asti hengissä, ilman suuria onnettomuuksia tai huostaanottoja näiltä isovanhemmilta? Palstamamma kuvittelee olevansa maapallon ensimmäinen oikea, oikein lastaan käsittelevä ja kasvattava ihminen?

Vierailija
12/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis turvakaukalo kiinnitetty autoon kasvot menosuuntaan ilman isofiksiä. Huomasin kun hyvää hyvyyttään toivat vauvan kotiin kun olin vienyt hetkeksi hoitoon, säästääkseen multa vaivan. Saakeli siinä kyljessä on ohjeet kuvineen. Ja kysyin eka reissulla osaavatko, kuulemma joo. Hohhoi.

Kerran olivat ajaneet ojaan, vauvan isosisko kertoi. Mulle ei oltu kerrottu. Onneks ei käynyt mitään.

Vierailija
13/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on kerran isovanhempia jo, niin eiköhän ne osaa lapsia käsitellä, jopa paremmin kuin hysteerinen tuoreehko äityli?

Isovanhemmat eivät välttämättä pysy enää pienten vikkelien perässä.

Vierailija
14/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä ne? Olemme mummo ja pappa.

Siinä tapauksessa ymmärtänette, että te ette ole ehkä parhaita lähtemään risteilylle, jos ette voi hakea lasta pois pallomerestä/ette usko, että lapsi tulee pallomerestä pois ensimmäisellä sanomisella. Lasten kanssa olo ei ole pelkästään iloa ja nautintoa, vaan tarvitaan jämäkkyyttä ja huolenpitoa.

t. nro 6, jonka lapsi on siis ollut usein isovanhempien mukana erilaisilla retkillä ja matkoilla ( Vanhempani ovat jämäköitä, eivätkä pelkästään hemmottele.)

Vierailija
15/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sinä tai puolisosi on selvinnyt ihan aikuisikään asti hengissä, ilman suuria onnettomuuksia tai huostaanottoja näiltä isovanhemmilta? Palstamamma kuvittelee olevansa maapallon ensimmäinen oikea, oikein lastaan käsittelevä ja kasvattava ihminen?

No anna sinä omasi mihin haluat. Ja mistä tiedät mitä mulle on sattunut? Ja puolison siskot on otettu huostaan, revi siitä. Mistä tiedät mitä itse olen käynyt läpi?

Olen antanut lapsia hoitoon lyhyiksi ajoiksi kun on pyydetty ja olen luottanut mutta jos valehdellaan eikä tajuta yksinkertaisia asioita niin kyllä vähän pitää katsoa perään. Satun tuntemaan omat vanhempani paremmin kuin sinä, valitettavasti.

Vierailija
16/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempia on mone ikäisiä, onko nyt kyse jostain yli 70-vuotiaista vai 50-vuotiaista? Jos lapset ovat tottuneita isovanhempiinsa, laivareissu menee varmasti hyvin ja isovanhemmat osaavat toimia lasten kanssa. Laivoilla on niin paljon kesällä ohjelmaa, että hyvä kun ehtii kaikki nukketeatterit, tanssiesitykset ja Ville Viikinki -keikat juosta läpi. Olisit tyytyväinen, kun isovanhemmat ottavat noin aktiivisesti osaa lastenlastensa elämään. Meillä nähdään isovanhempia muutaman kerran vuodessa, heillä kun on aina niin kiirettä ja kiinnostus omiin lapsenlapsiinsa tasan nolla.

Vierailija
17/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä isovanhemmat ovat jo vanhempia ja hitaampia, lisäksi maailma on iha eri kuin jossa he ovat aikoinaan lapsensa kasvattaneet.

Vierailija
18/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap voinut heti sanoa, että olet itse se isovanhempi. 

Vierailija
19/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa on jo ostanut kaikki liput ja hotellihuoneet. Papparainen on myös tehnyt työuransa pelastajana. Uskoisin (entisenä sairaanhoitajana) olevani kykenevä hoitamaan lapsia, sillä hoidin ensimmäistä lapsenlastani kaksi vuotta. Siltikin voi olla huolissaan.

Vierailija
20/49 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa on jo ostanut kaikki liput ja hotellihuoneet. Papparainen on myös tehnyt työuransa pelastajana. Uskoisin (entisenä sairaanhoitajana) olevani kykenevä hoitamaan lapsia, sillä hoidin ensimmäistä lapsenlastani kaksi vuotta. Siltikin voi olla huolissaan.

Jos et halua lähteä, niin pappa lähteköön yksin. Ketään ei voi pakottaa isovanhempana lastenhoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme