Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johdon assistentti -koulutus: Kertokaa kokemuksia!

Vierailija
02.07.2016 |

Ajatuksissa on hakea syksyllä Haaga-Heliaan, johdon assistenttityö ja kielet -koulutusohjelmaan. Uskon sen vievän sellaisiin töihin, mitä haluaisin tehdä. Teen tällä hetkellä kevyttä avustavaa toimistohommaa, mutta ilman koulutusta en pahemmin pääse etenemään. Pääsykokeissa on myös kielikokeet ja hallitsen englannin ja ruotsin hyvin eli ei pitäisi olla ongelma. AIon kyllä silti kertailla.

Onko joku käynyt noissa pääsykokeissa, millaista oli? Millaista opiskelu kyseisessä koulutusohjelmassa on? Ovatko työllistymismahdollisuudet hyvät?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tietoinen assarien huonosta työtilanteesta, mutta tradenomilla on kuitenkin paremmat työllistymisnäkymät kuin pelkällä merkonomilla. Itse en pitänyt tuosta koulutusohjelmasta vaan koin sen turhana. Puolet kursseista oli ihan diipadaapaa. Nyt jos menisin sinne uudestaan, koittaisin rukata lukkaria niin että valmistuminen olisi 2,5 vuodessa 3,5 vuoden sijaan.

Koulukavereiden kanssa juteltua tuli ilmi, että suurimmalle osalle koulu oli jokin kolmosvaihtoehto, kun ei päästy yliopistoon. Osa jätti koulun kesken ja vaihtoi alaa, mutta tämä nyt on joka puolella yleistä.

Valitse harjoittelupaikka huolella, hyvin monet työllistyivät sinne harjoittelun jälkeen.

Minä huomasin työelämässä, että oikeastaan kaikki koulussa opiskelemani oli melko hyödytöntä työpaikkaani ajatellen, sellaista mikä opitaan töissä eikä tunnilla. Koinkin assi-ohjelman lähinnä lukiomaisena yleissivistävänä koulutuksena.

Vierailija
2/14 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan tiedät, että työtilanne on erittäin, erittäin huono. Samoja duuneja hakevat mm. kokeneet KTM:t ja muut. Assaripaikkoihin saattaa tulla 200 hakemusta, moni ihan natiivisti vaikka suomen- ja ruotsin/englanninkielinen.

Jos käy tuuri, työllistyt harjoittelupaikkaasi, eli kannattaa valita se huolella. Mutta vain hyvällä tuurilla.

Olen etsinyt vuoden töitä ja olen siis maisteri + 15 v. työkokemusta, en ole kertaakaan törmännyt työpaikkaan nimikkeellä "johdon assistentti", vaikka se periaatteessa kuuluu hakulistalleni (kokemusta on päällikkötason tehtävistä, eli en varmaan tulisi edes valituksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue mieluummin palkanlaskentaa, henkilöstöhallintoa tms... Ei assaripapereilla tee mitään.

Vierailija
4/14 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue mieluummin palkanlaskentaa, henkilöstöhallintoa tms... Ei assaripapereilla tee mitään.

Juuri näin, henkilöstöhallinto tai  talouspuoli on varmempi vaihtoehto.

Vierailija
5/14 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Björn wahlroosilla on assari mutta pienemmillä pomoilla ei

Vierailija
6/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono työllisyys, en voi suositella.

Vierailija
7/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin 2009, mutta en menisi uudelleen. Kuten joku jo kirjoittikin koulutuksesta suurin osa ihan turhaa. 

Lisäksi työllisyys nykyään alalla huonoa. Itselläni kävi ihan hyvä tuuri: olen esimiehenä aa-toimistossa ihan hyvällä palkalla.

Vierailija
8/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä ihan piruttasi katsomassa montako työpaikkaa alalla on tällä hetkellä avoinna.

Vierailija
9/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö jossain assareita oikein koulutetaan??? Kuvittelin tuon hiipuneen jo 80-luvulla.

Eli en todellakaan voi suositella kenellekkään moista opintolinjaa! Talous, HR, tietotekniikka, markkinointi ja joku kieli. Noista kun poimit itsellesi osuvia aiheita (2-3) ja koostat niistä kokonaisuuden, työllisyys on valmistumista vaille varmaa.

Vierailija
10/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assareiden kulta-ajat loppuivat kun Nokialla alkoi mennä huonosti. Siellä meinaan jo joku "40 päänmies" oli niin iso vossi että tarvitsi oman assarin. Näitä sitten luiskattiinkin ensiksi, sitten vuorossa turhat tiedottajat js hooärrät. (Itse mukana suuresta noususta katkeraan loppuun,mutta kuten aina, tekijöille nyt vaan löytyy hommia)

Vierailija
11/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen tekee töitä johdon assistenttina. Ilman koulutusta. Opiskelee tällähetkellä Kauppakorkeassa. En tiennyt että tuohon koulutuskin on olemassa? Tosin nykyään koulutetaan siivoojiksikkin.

Vierailija
12/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole enää assareita, ei edes johdon assareita!

Olen isossa pörssifirmassa töissä ja täällä jopa toimitusjohtaja hoitaa hommat itse.

Valitse joku ala mihin panostat sillä ”toimiala-assareita” on pilvinnä pimein. Eli hr-assadi, taloushallinnon assari, viestintäassari jne. Jokaisella näistä assareista on oman alan substanssiosaamista.

Olen itse HR-päällikkö js ihmettelen miten vielä nykyäänkin tulee pljon avoimia hakemuksia nimikkeellä ”toimistotyö”. Eli ””haen toimistotöitä”.

Ei sellaista olekaan kuin toimistotyö. On taloushallinnon työtä, IT työtä, HR työtä mutta ei enää mitään yleistoimistotyötä.

Vierailija
13/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos johdon assistentin paikkoja sattuu olemaan auki (ja harvoin on), ei niissä kyllä yleensä ole pääsyvaatimuksena tuota tutkintoa. Kannattaa siis opiskella jokin laaja-alaisempi tutkinto, jolla voi sitten kyllä päästä myös johdon assistenttitehtäviin, jos se kiinnostaa.

Vierailija
14/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on keksiä paremmin työttömyyteen johtavia koulutuksia kuin Johdon assistentti. Ehkä ne toisessa ketjussa mainitut Kuolleet kielet ja Politiikka pääsevät lähelle? Ei tällaisia koulutusohjelmia saisi enää olla olemassakaan! Ei ainakaan yhteiskunnan rahoilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme