Voiko sisarus olla kummi??
Perinteisestihän isovanhemmat yms. eivät ole kummeja, mutta voisiko sisarus olla? Mietin vaan, kun syntyvän lapsemme isosisko on 20 ja odottaa vauvaa kovasti... Eli voisiko sisko olla jopa kummi?
Kommentit (9)
Minusta taas se on vähän turhaa, lähisukulaisilla kun jo muutenkin on erityinen rooli lapsen elämässä, ihan ilman kummiuttakin.
Ennemmin haluan " kartuttaa" lapsen aikuisverkostoa valitsemalla kummiksi jotkut hyvät ystävämme, joiden tiedän arvostavan tehtävää.
Itselläni on ainakin myös niin, että jos olen yksi 5-6 kummista, sitä jotenkin kokee tehtävän vähemmän tärkeäksi ja varsinkin, jos kummilaumassa on vielä joku sukulainenkin, niin kyllähän se on monella tavalla ensisijainen.
olin jotain 22 ku " iltatähti" syntyi, mut " ei voi sisarus olla kummina, sorry..."
voi olla, mutta se on kamalan outoa
ps. tiedän kyllä että tämä on vanha ketju
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:09"]
voi olla, mutta se on kamalan outoa
ps. tiedän kyllä että tämä on vanha ketju
[/quote] Mistä sinä tämän kaivoit? :) haitko jotain jollain kummihakusanalla vai miten? anteeksi uteliasuus, mutta alkoi oikeasti kiinnostaa :)
Hyvinkin outoa. Sisarukselta saa muutenkin huomioon.. Itseasiassa hölmöä.
Meillä ainakin kirkkoon kuuluvia tuttavia alkaa olla todella vähän. Minun sisko on kaikkien lasten kummi, ainut tutuista joka vielä kuuluu kirkkoon.
ja kyllä meilläpäin isovanhemmatkin ovat kummeiksi ihan käypiä.