Miksi esim. lesbopareista vähintäänkin toinen pukeutuu kuin mies?
Mielestäni ristiriitaista. Jos se naisellisempi heistä kerran tykkää naisista, niin miksi ihmeessä hän haluaisi miestä matkivan kumppanin? Joku mieskateus kun pitää imitoida miehiä vai mitä ihmettä?
Katsoin juuri K.Sourin kuvaa MeNaisten sivulta ja asia tuli taas kerran mieleeni...
Kommentit (129)
No niinhän se on homoillakin.Yleensä maskuliininen homo näyttää perusmieheltä,femiininen taas leikkii enemmän väreillä,käyttää ehkä enemmän valkoista,laittaa hiuksiaan huomiotaherättävämmin ja korut ovat naisellisia.Miehet eivät vain meidän kulttuurissa voi käyttää hametta,niin että erottautuminen tapahtuu muulla tyylillä.Olen nähnyt homohääpareja,joissa "sulhasella"perinteinen,usein tumma puku ja "morsiamella"valkea puku,asusteet kirkasvärisiä.Lesbohäissä taas femiini perusmorsiuspuvussa ja maskuliini miesten asussa.Näin oli esim.Eva Dlghren ja kumppaninsas,korutaiteilija Eva.Sukunimeä en muista.
Ainoa juttu on se,että homopareissa molemmat ovat yleensä huoliteltuja,lesbopareissa toinen taas kuin ryysykasasta vedetty.Ihmettelen,että jos haluaa muistuttaa miestä,niin nuohan ovat miehen irvikuvia.En minä ainakaan ihaile noin rähjäisiä miehiä.
Luin ap.n kanssa saman jutun ja mietin samaa asiaa. Sama juttuhan on homopareissa: usein toinen on 'neiti'. Miksi homouskin usein näkyy päällepäin?
Käyttävätkö lesbot muuten oikeasti strap on:ia vai onko se vain leffajuttu?
Jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta ihmissuhteet ovat mielenkiintoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kouvolansanomat.fi/f/3/34/big_19509225.jpg
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/styles/web/public/admin/20…
Ja tässä ihan sama homma..
Tossahan tolla "mies-lesbolla" on isommat tissit kuin tolla "nais-lesbolla".
Ehkä hakevat itseään seksuaalisesti täydentävää kumppania ja se ilmenee joillakin lesboillakin noin "perinteisesti". Yin+Yang -energiaa.
Että täällä on sairasta sakkia. Ei kenenkään ulkonäkö kerro, onko hän bi, homo tai hetero. Joku jo fiksusti huomauttikin, että ne femme lesvoparit menee teidän supertutkan ohi ihan sen takia, että ette voi edes kuvitella heitä pariksi.
Itse olen poikamaisesta rock/metal/goottivaikutteisesti pukeutuva, lyhyttukkainen, tatuoitu taiteilijahippi hetero ja avokkini taas pitkätukkainen metallimies. Kyllä saa olla ahdasmielinen fundamentalisti, jos "naiset näyttää naiselta ja miehet mieheltä, ellei ole homoseksuaali".
Ihan pikkuhiljaa jos hipsisitte tänne 2010-luvun puolelle, tosin 2000 -lukukin vois riittää aluksi. Ihme leimaamista.
Multa on tivattu tätä samaa koko elämäni. Ja yleensä perustein, että jos kerran tykkää naisista niin miksi ei ole naisellisen naisen kanssa? Wtf. :D Siis siksi että pidän naisista, mun pitäisi automaattisesti tykätä just niistä saman näköisistä ja oloisista joista heteromiehetkin (yleensä) tykkää? Millä perusteella? Tykkään ihan mistä satun tykkäämään. Mun mielestä androgyynit ja poikamaiset naiset vaan on paljon mielenkiintoisempia ja seksikkäämpiä, siinä se. Se ei tarkoita että haluaisin miestä (jos haluaisin miehen, olisin miehen kanssa...) eikä nainen ole mikään miehen korvike vaikka olisi millaiset vaatteet tai hiukset. Se naisen vartalo sieltä alta löytyy, naisen iho, tuoksu... Ja naisen mieli myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kouvolansanomat.fi/f/3/34/big_19509225.jpg
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/styles/web/public/admin/20…
Ja tässä ihan sama homma..
Onpa epätoivoinen ilme Kärkkäisen Minnalla.
Vierailija kirjoitti:
Että täällä on sairasta sakkia. Ei kenenkään ulkonäkö kerro, onko hän bi, homo tai hetero. Joku jo fiksusti huomauttikin, että ne femme lesvoparit menee teidän supertutkan ohi ihan sen takia, että ette voi edes kuvitella heitä pariksi.
Itse olen poikamaisesta rock/metal/goottivaikutteisesti pukeutuva, lyhyttukkainen, tatuoitu taiteilijahippi hetero ja avokkini taas pitkätukkainen metallimies. Kyllä saa olla ahdasmielinen fundamentalisti, jos "naiset näyttää naiselta ja miehet mieheltä, ellei ole homoseksuaali".
Ihan pikkuhiljaa jos hipsisitte tänne 2010-luvun puolelle, tosin 2000 -lukukin vois riittää aluksi. Ihme leimaamista.
Kyllä monen ulkonäkö tai tyyli kertoo, ei aina kylläkään. Olen bongaillut monia ja myöhemmin saanut tietää, että he ovat. Kyseisistä henkilöistä osa on kaapissa, osa ei.
Tuntemistani pareista yksikään ei ole 2x femme tai lipstick lezzie, tunnen aika monta. En väitä, etteikö heitä ole Suomessa, ovat kuitenkin vähemmistö.
Hiusten pituus ei kerro mitään, enemmän näkee tyylistä ja mallista. Sama juttu vaatteiden kanssa.
Minua ei haittaa se, että ovat, millaisia ovat. Ihmeyttää vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvähyvä! Kerrassan oiva tilanne sinulla ja samaa ihmettelivillä pohtia sitä, miksi tämä asia vaivaa ja ihmetyttää juuri sinua. Miksi sinä haluat miesten pukeutuvan miesten tavalla ja naisten pukeutuvan naisten tavalla? Miksi jokainen ei saisi pukeutua niin kuin haluaa?
En ole huomannut kenekään väittävän, etteivät saa. Ihmettelevät vain, miksi.
Mun mielestä se sisältää sen, että pitäisi olla muunlainen. Kun kysytään, miksi joku pukeutuu kuin mies, on taustalla ajatus, että kun ei pukeudu niin kuin nainen, asiaa pitää ihmetellä. Minusta tämä aloitus oli negatiivissävytteinen, niin kuin nämä tätä asiaa käsittelevät avaukset yleensäkin.
Terv. ajoittainen (hetero-)butch
Minusta taas aloitus ei sisällä ajatusta mistään pitäisi-jutusta, vaan ajatuksesta, joka ihmisellä on jostain. Ehkä sitä voi kutsua asenteeksi, ehkä ennakkoluuloksi.
Jos ajattelee naisen olevan naisellinen edes jollain tavalla, niin siitä poikkeava mietityttää. Mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi ok. Minulla on ihan selkeä mielikuva lesbonaisesta (se on sellainen hieman miesmäinen), aivan kuten minulla on kuva stereotyyppisestä miehestä ja naisesta ja homosta.
Tykkään itse naisista, jotka ovat naiseudesta riisuttuja, mutta sisältäen kuitenkin naisen lempeyden ja pehmeyden. Tykkään myös naisista, jotka ovat hyvin naisellisia, mutta ilman kotkotuksia ja hirvittävää turhamaisuutta. Tykkään miehistä, jotka ovat naismaisia, herkkiä ja pehmeitä, ilman machoilua. Minusta tuntuu, että minä en ole nainen, enkä mies ja ehkä olen vain osittain lesbo, osittain bi ja osittain täysin hetero. Riippuen suhteesta ja omasta elämäntilanteesta. Rajat ja määritelmät ovat keinotekoisia ja ahdistavia, mutta aihe on silti mielenkiintoinen. Sukupuolisuus on häilyvä asia, ei ole vain ne kaksi, vaan monta ja tämä olisi hyvä asia tiedostaa enemmänkin. Se, että siitä puhutaan, ei tee siitä negatiivista.
Miksi kaikki homot ovat tyttömäisiä?
No millainen olisi kahden prinsessa-tyyppisen lesbon suhde?
Aika vaikea varmaan.
Erinomainen kuvaus lesbo- ja homopareista.
No koska se heteropari on se ainoa oikea ja normaali. Homoseksuaalisuus on häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyttä hiusta ja tosi löysää farkkua, ruutupaitoja jne.
Moni hetero nainen pukeutuu noin ja on lyhyt tukka
Miksi lesbojen tekemiset häiritsee noin paljon?
Ei näin ole maailmalla, suomessa ehkä vaan korostuu tämä butch-lesbous. Heteronaisetkin ovat usein poikamaisia ja välttelevät naisellisena esiintymistä, sillä eivät ole kiinnostuneita suomalaisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse aloin pukeutua maskuliinisemmin, kun pääsin sinuiksi oman lesbouteni kanssa. Ihan vain siksi, että silloin kun kuljin naisellisissa hameissa, mekoissa, meikissä, pitkässä vaaleassa kiharatukassa miehet tekivät aika paljon aloitteita, enkä minä halua vetää miehiä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä puoleeni. Tyttöystäväni pukeutuu naisellisemmin, koska jaksaa edelleen torjua miesten lähestymisiä ja käydä keskusteluja, joissa toistumiseen väitetään, ettei hän voi olla lesbo, koska on niin sievä ja naisellinen. Minä vain kyllästyin niihin.
Mutta kun naisellisena lesbona itselläni lopahtaa täysin mielenkiinto naista kohtaa jos nainen muuttuu mieheksi. Sama koskee myös kaduilla, bileissä yms naisia eli jos ovat miehekkäitä lesboja niin en edes lesbona katso heihin päinkään saati koskisi tikullakaan. Tämän takia lesbona olen mielummin yksin kuin miehekkään lesbon kanssa. Yksinkertaisesti ei kiihota seksi tippaakaan enkä kykenisi ihastumaan miehekkääseen naiseen. Koska olen lesbo niin tykkään naisista, en miehekkäistä naisista. Yksinkertaisesti täysin oksettaa kaikki miehekkäät naiset. Ja jos haluaisin miehen niin sitten ottaisin miehekkään heteromiehen enkä mitään naismies-sekasikiötä.
Kerrottakoot vielä, että lyhyessä tukassaan voi olla nainen naisellinen (meikkiä yms) ja toisaalta pitkässä tukassa miehekäs nainen. Pelkkä hiusten pituus ei määritä koko olemusta.
Tällaiset miehekäs + naisellinen lesbo -pariskunnat alkoi ärsyttää sen jälkeen, kun jouduin opiskeluaikoina sellaisen mustamaalaamaksi sen takia, että olin kuulemma ahdistellut seksuaalisesti heidän kaveriaan. Etenkin se naisellinen osapuoli oli sen jälkeen naama norsunveellä ja juoruja kulki. Kunnon toksista feminismiä oikein. Nykyään koitan pitää pientä turvaväliä tuollaisiin pariskuntiin ihan varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän esim. se Sannikaan ja mikä se toinen laulaja onkaan pukeudu kuin mies
Eivät olekaan lepakoita !
Mä oon aina ollu poikatyttö ja pukeutunu välillä niinku jätkät. Silti olen hetero ja perheellinen ihminen. Ei ole koiraa karvoihin katsominen. Niinhän se on.
Jokainen saa mielestäni pukeutua ja olla tyyliltään niinkuin itsensä näkee, eikä sitä pitäisi heti laittaa johonkin stereotypiseen lokeroon. Voi olla lesbo, homo tai hetero riippumatta miltä näyttää.