Miksi esim. lesbopareista vähintäänkin toinen pukeutuu kuin mies?
Mielestäni ristiriitaista. Jos se naisellisempi heistä kerran tykkää naisista, niin miksi ihmeessä hän haluaisi miestä matkivan kumppanin? Joku mieskateus kun pitää imitoida miehiä vai mitä ihmettä?
Katsoin juuri K.Sourin kuvaa MeNaisten sivulta ja asia tuli taas kerran mieleeni...
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Älä osa-aikainen jne ole niin kiivas. Mikään asia ei selviä jos ei saa kysyä ja jos ei vastata rauhantahtoisesti.
On kai parempi täällä anonyymisti kysyä kun täräyttää päin naamaa tietämättömyytensä joka näköjään helposti loukkaa kohdettansa?
En usko että joka kommentti on ilkeä. Jostain syystä koet ne niin.
Olen kiivas, koska mua ärsyttää karsinointi. Ei enää niinkään omalla kohdallani, vaan lasteni kohdalla. Olen kahden pojan äiti, ja jo 5-vuotiaana poika kohtaa ensimmäisen kriisin siitä, että hän onkin poika ihan väärällä tavalla. En usko kylläkään, että näistä kirjoittamistani viesteistä on mitään hyötyä, koska en usko, että nämä "ihmettelijät" ovat halukkaita muuttamaan ajattelutapaansa.
monasti suhteessa on Top ja Bottom,
riippumatta ihmisten sukupuolesta.
Minä olen "naisellinen" lesbo ja olen se joka käyttää strap onia. Ja en puolisooni rakastunut hänen "poikamaisen" ulkonäkönsä takia, vaan hänen itsensä takia. SILTI makuuni olisivat enemmän tyttömäiset lesbot, ja koen heihin "enemmän vetoa" kuin kehen tahansa muuhun rekkikseen. Asiat voivat olla monimutkaisia niin kuin missä tahansa suhteessa! Joissakin heterosuhteissa täys heteromies voi tykätä jopa anaalihommista.
Onko joku muu pannut merkille (tai kuvittelenko ihan vaan), että nuoret tytöt, jotka eivät vielä oikein uskalla sanoa olevansa tytöistä kiinnostuneita, sanovat olevansa bi? Tämä on myös mediaseksikästä mainita, jos julkkis on bi, ja taisi olla muotia jossain vaiheessa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvähyvä! Kerrassan oiva tilanne sinulla ja samaa ihmettelivillä pohtia sitä, miksi tämä asia vaivaa ja ihmetyttää juuri sinua. Miksi sinä haluat miesten pukeutuvan miesten tavalla ja naisten pukeutuvan naisten tavalla? Miksi jokainen ei saisi pukeutua niin kuin haluaa?
En ole huomannut kenekään väittävän, etteivät saa. Ihmettelevät vain, miksi.
Mun mielestä se sisältää sen, että pitäisi olla muunlainen. Kun kysytään, miksi joku pukeutuu kuin mies, on taustalla ajatus, että kun ei pukeudu niin kuin nainen, asiaa pitää ihmetellä. Minusta tämä aloitus oli negatiivissävytteinen, niin kuin nämä tätä asiaa käsittelevät avaukset yleensäkin.
Terv. ajoittainen (hetero-)butch
Ei ollut. Tulkitsit sen jostain syystä niin.
Jos kyse olisi vain minun tulkinnastani, asiaa ei tarvitsisi ihmetellä. Kukaan ei tekisi avausta, jossa ihmeteltäisiin, miten naisista pitävä nainen voi kiinnostua MIEHEN näköisestä naisesta, koska naisistahan hän tykkää.
Sama
Minusta sitä voisi ihmetellä. Miksi ei?
No mä oon yrittänyt tätä asiaa nyt tässä parin viestin verran avata, ja jos ne eivät ole herättäneet mitään ajatuksia tai ahaa-elämyksiä, en usko, että vielä yhden viestin kirjoittamalla tulet sitä ymmärtämään.
Ehkä tälle palstalle ei kukaan koskaan tule sellaista aloitusta tekemään mutta onpa kuitenkin ihmisiä jotka ihmettelevät juuri tuota asiaa.
Voisko olla kyse siitä, että maskuliinilesbot haluaa feminiinilesbon ja toisinpäin..? Sitte ne keskenään pariutuu. Mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.kouvolansanomat.fi/f/3/34/big_19509225.jpg
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
Ihan hyvännäköisiä nuoria ihmisiä molemmat.
Kauniita,komeita, tai miten sen nyt kukakin haluaa ilmaista.
Oikein onnellisilta vaikuttavat, joten :
Onnea vaan heille!
Minua ei häiritse heidä tuossa kuvassaan mikään.
Hieno kuva.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla kyse siitä, että maskuliinilesbot haluaa feminiinilesbon ja toisinpäin..? Sitte ne keskenään pariutuu. Mene ja tiedä.
Pientä kopiointia heteroudesta, erona on vaan se että värkki pitää olla samanlainen ku itelläkin. :D
Koska jotkut naiset haluaa nimenomaan maskuliinisen naisen. Ei maskuliinista miestä, ei feminiinistä naista vaan maskuliinisen naisen. Itselle ei ainakaan mitään vaikeuksia ymmärtää.
Lesbonaisten ei tarvitse noudattaa sellaisia perinteisiä kauneusihanteita, jotka olisivat miesten mieleen, vaan he saavat olla sellaisia kuin haluavat? Näin karrikoidusti sanottuna, eiväthän tietysti kaikki heteronaisetkaan pukeudu vain miesten mieliksi, mutta ymmärrätte varmaan pointin. Ja toki osasyy on siinäkin, että naisellisia naispareja luullaan todennäköisesti ystäväksi, jos heidät yhdessä esim. kaupungilla näkee.
Miksi tämä on puheenaihe, mutta esim. miesten pitkä tukka ei? Miksi pitkätukkainen mies haluaa näyttää "naiselta?"
Toiset tykkäävät pukeutua ruutupaitaan ja lököfarkkuihin. Näin itsekin, ja mulla on vielä lyhyt poikatukka, vaikka olen hetero ja miehen kanssa naimisissa.
Miehekkäästi pukeutuvan osalta lienee kyse siitä, että naisella on hormoni- tai aivotoiminnassa eroavaisuuksia normaaleihin naisiin verrattuna. Se on muokkautunut niin jo kohdussa. Ollut liikaa testosteronia? Ja niin syntyy nainen naisen elimillö, jolla on kuitenkin miehen mieli.
Miksi naisellinen naienn sitten ihastuu miehekkääseen naiseen? kas, siinäpä kysymys. Jos naisellinen nainen ei olekaan oikeastaan lesbo syntyjään, vaan jotenkin muokkautunut huonojen mieskokemusten myötä sellaiseksi? Tai sitten hän on bi? Pitää naisia luotettavampina, pettynyt miehiin/hyväksikäytetty lapsena, isä ollut kylmä ja vähättelevä/ei ole ollut isää tai äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on puheenaihe, mutta esim. miesten pitkä tukka ei? Miksi pitkätukkainen mies haluaa näyttää "naiselta?"
Koska on transu? :D ei kun siis tosissaan.. Tyyliasia on eri kuin seksuaalinen suuntautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitkät tai lyhyet hiukset yksinään tee vaikutusta suuntaan tai toiseen, kokonaisuus on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse aloin pukeutua maskuliinisemmin, kun pääsin sinuiksi oman lesbouteni kanssa. Ihan vain siksi, että silloin kun kuljin naisellisissa hameissa, mekoissa, meikissä, pitkässä vaaleassa kiharatukassa miehet tekivät aika paljon aloitteita, enkä minä halua vetää miehiä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä puoleeni. Tyttöystäväni pukeutuu naisellisemmin, koska jaksaa edelleen torjua miesten lähestymisiä ja käydä keskusteluja, joissa toistumiseen väitetään, ettei hän voi olla lesbo, koska on niin sievä ja naisellinen. Minä vain kyllästyin niihin.
Tämä olikin hyvä näkökulma, kiitos siitä ja aneteksi, etten tullut ajatelleeksi.
Tätäkin keskustelua lukeneena ei taaskaan voi kuin ihmetellä, miten jotkut vetävät palkokasvin nenäänsä siitä, että joku haluaa asiallisesti keskustella homoudesta. Eikö asiasta saa edes keskustella? Mielensäpahoittajilta kysyn, miksi homous vaikuttaisi olevan asia, josta saa olla vain yhtä mieltä? Tiedoksi, että myös tästä asiasta saa muodostaa oman mielipiteensä, hyväksyä tai paheksua. Suomessa on mielipiteenvapaus. Ja minäkin IHMETTELEN sitä, miksi lepakoista yleensä aina toinen on naisellinen ja toinen näyttää mieheltä (tai sellaiselta, ettei sukupuoli käy ilmi päältä päin katsottaessa).
Ps. On tämä asia joillekin herkkää, kun pitää yrittää pakottaa kaikki uskomaan omaan näkemykseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kouvolansanomat.fi/f/3/34/big_19509225.jpg
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/styles/web/public/admin/20…
Ja tässä ihan sama homma..
Toihan matkii sen lesbosarjan yhtä tyyppiä, olikohan sen nimi Shane tms.
Just mwinasin saman laittaa!! Se vasta olikin ärsyttävä hahmo!!
Vierailija kirjoitti:
Ai että ruutupaita, farkut ja lyhyt tukka kuuluvat vain miehille? Naiseutta on monenlaista.
Kyllä varmaan itsekin tiedät että tässä tarkoitetaan niitä, josta ei ota selvää kumpaa sukupuolta on kyseessä kun nainen on niiiiiiin miehen näköinen. Silloin ei ehkä voi puhua naiseudesta enää
Itse en ole koskaan tykännyt pukeutua tyttömäisesti/naisellisesti, ihan kakarasta asti vaikka en edes vielä tiennyt olevani mikään lesbo. Toisaalta jossain vaiheessa ennen kuin olin tullut ulos kaapista, yritin olla feminiinisempi, mutta en tuntenut oloani kotoisaksi; ja toisaalta en uskaltanut pukeutua niin kuin olisin halunnut, koska en halunnut herättää huomiota.
Ennen tykkäsin poikamaisemmin pukeutuvista tytöistä, sitten kun itse aloin olemaan enemmän sinut itseni kanssa, aloin tykätä tyttömäisemmistä ja naisellisemmista naisista. Mutta ei sillä pukeutumistyylillä lopen ole merkitystä, nainen on nainen pukeutui sitten miten hyvänsä ja oli pitkä tai lyhyt tukka, meikkasi tai ei. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa, eikä ihminen rakastu toisen pukeutumistyyliin, vaan persoonaan ja muuhun ulkonäköön ainakin oman kokemuksen perusteella.
Jotkut naiset sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta tykkäävät ei-perinteisen naisellisesta tyylistä, mutta lesboilla varmaan on pienempi kynnys tehdä niin, aivan varmasti on paljon heteronaisia jotka pukeutuvat naisellisesti koska kokevat että heidän kuuluu tehdä niin. On myös miehiä, jotka tykkäävät naisellisemmista vaatteista mutta eivät useinkaan uskalla toteuttaa sitä käytännössä, ja miehiä jotka haluavat joskus pukeutua kokonaan naiseksi.
Ei sillä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa.
Thank God elämän monimuotoisuus ja se, ettei kaikkien naisten tarvitse olla pikku päiviräsäsiä.