Miksi esim. lesbopareista vähintäänkin toinen pukeutuu kuin mies?
Mielestäni ristiriitaista. Jos se naisellisempi heistä kerran tykkää naisista, niin miksi ihmeessä hän haluaisi miestä matkivan kumppanin? Joku mieskateus kun pitää imitoida miehiä vai mitä ihmettä?
Katsoin juuri K.Sourin kuvaa MeNaisten sivulta ja asia tuli taas kerran mieleeni...
Kommentit (129)
Lyhyttä hiusta ja tosi löysää farkkua, ruutupaitoja jne.
Samaa olen ihmetellyt minä. Toinen on kuin mies vailla munia. Oikeus heillä on siihen, oma asiansa, mutta miksi näyttävät periaatteessa heteroparilta. Heteronormatiivisyys niin vahvoilla heilläkin?
Olen aika satavarma että kahden naisen suhteesta puuttuu aina jotain heidän väliltään - noin 18 cm.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit esimerkiksi lesboparit? Heteropareilla ja homopareilla on vielä yleisempää, että ainakin toinen osapuoli pukeutuu kuin mies.
Ehkä siksi että lesboparissa kumpikin tykkää naisesta. Niin miksi (ainakin toisen heistä) pitää näyttää mieheltä?
Heteroparissa lienee normalia että nainen näyttää naiselta ja mies mieheltä.
Homoparissa taas molempien näyttäminen mieheltä olisi loogista.
Se vasta onkin outoa että kovin usein lesboparista molemmat näyttävät mieheltä ja pukeutuvatkin miesmäisesti.
Moni ei-julkkis lesbopari näyttää aika kovalta ja vihamieliseltä, ei miltään sellaisilta kuin siinä usalaisessa sarjassa jossa oli niitä kauniita feminiinisiä lesboja yllin kyllin.
http://www.kouvolansanomat.fi/f/3/34/big_19509225.jpg
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
No ethän sinä tunnista niitä lesbopareja joiden molemmat osapuolet pukeutuvat naisellisesti, luulet että ovat vain kaveruksia.
Ne jotka noin tekevät luultavasti tekevät niin koska haluavat. Vai miksi sinä käytät niitä vaatteita joita käytät?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa hyvä esimerkki, toisella naisellinen tyyli, toisella miesmäinen tyyli, vaikea ymmärtää miksi..
http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/styles/web/public/admin/20…
Ja tässä ihan sama homma..
Ai että ruutupaita, farkut ja lyhyt tukka kuuluvat vain miehille? Naiseutta on monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä tunnista niitä lesbopareja joiden molemmat osapuolet pukeutuvat naisellisesti, luulet että ovat vain kaveruksia.
Ne jotka noin tekevät luultavasti tekevät niin koska haluavat. Vai miksi sinä käytät niitä vaatteita joita käytät?
Niin tekevät ja saavat tehdäkin. Tämä ei ollut pointti. Tunnen ja tiedän henkilökohtaisesti monia, monia lesbopareja. Kaikissa on toinen pukeutunut kuin mies tai poika, lompakko takataskussa, miesten koruja jne. En sano, etteikö pareja, joissa molemmat pukeutuvat kuin naiset (mitä se nyt sitten merkitseekään) ole.
Vierailija kirjoitti:
Ai että ruutupaita, farkut ja lyhyt tukka kuuluvat vain miehille? Naiseutta on monenlaista.
Eivät mitkään noista luettelemisistasi ole itsessään miehisiä. Mutta nainen voi niissä näyttää joko naiselliselta tai miehekkäältä, se on nyansseista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/styles/web/public/admin/20…
Ja tässä ihan sama homma..
Toihan matkii sen lesbosarjan yhtä tyyppiä, olikohan sen nimi Shane tms.
Tunnen yhden parin, jossa toinen näyttää ns. naiselliselta, mutta hänkään ei ole lesbo, vaan bi.
Miestä matkivan kumppanin? Sukupuoli (gender) on sosiaalinen konstruktio, ihan oikeasti. Ei ole mitään perustetta sille, miksi naisten pitää pukeutua tietyllä tavalla ja miesten tietyllä (tämä on tietenkin vain yksi esimerkki sosiaalisesta rakennelmasta, toinen voisi olla vaikka se, että perinteisesti miehet eivät muka itke, vaikka kaikki tietävät, että itkevät). Mä olen ollut aina vähän maskuliinisempi nainen. Olen eri aikakausina pukeutunut enemmän tai vähemmän maskuliinisesti, joskus jopa hyvinkin naisellisesti. Joku persoonallisuudessani on kuitenkin maskuliiniseksi miellettyä. En osaa sitä edes itse nimetä, enkä sitä huomaa, koska se on osa mua. Ja mä olen omasta mielestäni ihan yhtä paljon nainen siinä missä naapurin Pirkkokin. Tämä on ollut aina mulle kuitenkin vaikea asia, koska aina on toitotettu tätä, että naisen "pitäisi" olla sellainen ja tällainen ja pukeutua näin ja näin. On tuntunut väärältä, siltä, etten olekaan oikea nainen, kun niin väitetään. Koskaan en ole kuitenkaan kokenut oloani mieheksikään. Ja jos nyt vielä pitää selittää, niin olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit esimerkiksi lesboparit? Heteropareilla ja homopareilla on vielä yleisempää, että ainakin toinen osapuoli pukeutuu kuin mies.
Ehkä siksi että lesboparissa kumpikin tykkää naisesta. Niin miksi (ainakin toisen heistä) pitää näyttää mieheltä?
Heteroparissa lienee normalia että nainen näyttää naiselta ja mies mieheltä.
Homoparissa taas molempien näyttäminen mieheltä olisi loogista.
Aika moni hetero suomalaisnainen näyttää mieheltä etenkin ikääntyessään.
Minä itse aloin pukeutua maskuliinisemmin, kun pääsin sinuiksi oman lesbouteni kanssa. Ihan vain siksi, että silloin kun kuljin naisellisissa hameissa, mekoissa, meikissä, pitkässä vaaleassa kiharatukassa miehet tekivät aika paljon aloitteita, enkä minä halua vetää miehiä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä puoleeni. Tyttöystäväni pukeutuu naisellisemmin, koska jaksaa edelleen torjua miesten lähestymisiä ja käydä keskusteluja, joissa toistumiseen väitetään, ettei hän voi olla lesbo, koska on niin sievä ja naisellinen. Minä vain kyllästyin niihin.
hyvähyvä! Kerrassan oiva tilanne sinulla ja samaa ihmettelivillä pohtia sitä, miksi tämä asia vaivaa ja ihmetyttää juuri sinua. Miksi sinä haluat miesten pukeutuvan miesten tavalla ja naisten pukeutuvan naisten tavalla? Miksi jokainen ei saisi pukeutua niin kuin haluaa?