Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risteily halvempi kuin yhdensuuntainen reittimatka

Vierailija
01.07.2016 |

Hei! Haluaisin ostaa yön yli risteilyn Tallinnaan ja hypätä pois kyydistä aamulla. En viitsisi maksaa huvikseni enemmän, joten onko muilla kokemusta siitä tarkistetaanko mitään, kun laivasta poistutaan ja mihin aikaan se tapahtuu? Viking Line. Yhdensuuntainen reittimatka tulisi siis huomattavasti kalliimmaksi kuin risteily.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän laivasta aina pois pääsee. Ei se mikään vankila ole.

Vierailija
2/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse näyttää lippua poistuessa, ihan huoletta voit ostaa risteilylipun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän laivasta aina pois pääsee. Ei se mikään vankila ole.

Lähinnä mietin, jos maihinnousukortti pitää vetää jonkun masiinan läpi, kuten noustessa. Onhan minulla lupa päästä pois laivasta, mutta heillä lienee myös sama lupa tarkistaa onko matkasta maksettu oikea summa. En ole käynyt risteilyllä varmaan viiteen vuoteen niin en sen kummemmin osannut arvata, miten systeemi toimii.

Vierailija
4/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse näyttää lippua poistuessa, ihan huoletta voit ostaa risteilylipun.

Hyvä, kiva, bra!

Vierailija
5/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laiva uppoaa takaisintulomatkalla ja sua etsitään kissojen ja koirien kanssa kun luullaan että oot ollu laivalla niin voi tulla aika iso lasku tollasesta. Ihan näin worst case scenariona.

Vierailija
6/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta toisaalta ei kai kukaan kuvittele, että laiva odottaisi, jos risteilyllä oleva matkustaja ei ehtisikään ajoissa takaisin laivaan käytyään maissa. Taitaisi olla Tallinnan laivat melko pahasti aikatauluista jäljessä, jos tällaista noudatettaisiin!

Vierailija
7/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tiedän, että risteilylipusta täytyy käyttää vähintään meno. Jos neno on käyttämättä, paluulippu ei ole voimassa. Mutta tämä ei koske sinua, jos käytät nimenomaan meno-osuuden. Ei siellä kukaan kysele, mikset tullut takaisin.

Millä muuten aiot palata? Jos varaat risteilyn oaluuseenkin, niin se pitää olla Tallinna-Hki-Tallinna.

Vierailija
8/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä pelkkä meno, olen itse tehnyt näin.

Vierailija
9/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta toisaalta ei kai kukaan kuvittele, että laiva odottaisi, jos risteilyllä oleva matkustaja ei ehtisikään ajoissa takaisin laivaan käytyään maissa. Taitaisi olla Tallinnan laivat melko pahasti aikatauluista jäljessä, jos tällaista noudatettaisiin!

Sain täältä jo vastauksenkin, mutta selitän nyt siis, kuinka ajattelin, että asia voisi toimia:

Mietin joutuisiko maihinnousun yhteydessä myös näyttämään lippua, jotta pääsee porteista läpi. Tällöin en varmaan Tallinnan päässä pääsisi portista, koska olen maksanut matkan Helsinki-Helsinki ilman maihinnousua välissä enkä siis Helsinki-Tallinna-Helsinki. Laivayhtiöllähän olisi toki oikeus tarkistaa lippuni ja evätä maihinnousu, koska en ole matkasta Tallinnaan maksanut vaan vain risteily-yöstä. Halusin siis tietää, jos tällainen mahdollinen este maihinnousulle muodostuu.

Esim. monissa maissa julkisessa liikenteessä piippaat itsesi portista sisään ja ulos, jottei kukaan osta 5km lippua, kun oikeasti matkustaa 10km.

Vierailija
10/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivayhtiössä on joskus junailtu homma niin, että olen voinut käyttää risteilylipun meno-paluuna vaikka olen ollut pari yötä Tallinnassa. Kannattaa siis kysyä asiasta. Ainakin TallinkSiljalla tämä on ollut mahdollista. Ei siis tarvinnut ostaa kalliita yhdensuuntaisia lippuja.

Vierailija
11/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman tempun kuukausi sitten, eikä siihen kukaan mitenkään reagoinut. Palatessa päiväristeilyn laivalle vedetään se kortti siellä portissa taas joten laivan upotessa yhtiö tietää tasan tarkkaan laivalla olijoiden lukumäärän sekä nimet sun muut ilmoitetut tiedot.

Vierailija
12/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä muuten aiot palata? Jos varaat risteilyn paluuseenkin, niin se pitää olla Tallinna-Hki-Tallinna.

Palaan ehkä ensi vuonna ja katsotaan millä välineellä. Lentoni on  Tallinnasta ja en asu Suomessa, jossa risteilyjä tullut tehtyä viimeksi perheen kanssa lapsena ja nuorena.

Vierailija
13/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laiva uppoaa takaisintulomatkalla ja sua etsitään kissojen ja koirien kanssa kun luullaan että oot ollu laivalla niin voi tulla aika iso lasku tollasesta. Ihan näin worst case scenariona.

Varmaan mun laskut on joku pienin huoli mahdollisen suuronnettomuuden yhteydessä. Uskon kyllä saavani tiedon, jos Viikkari uppoaa ja ilmoittavani Ulkoministeriöön olevani turvassa.

Vierailija
14/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain täältä jo vastauksenkin, mutta selitän nyt siis, kuinka ajattelin, että asia voisi toimia:

Mietin joutuisiko maihinnousun yhteydessä myös näyttämään lippua, jotta pääsee porteista läpi. Tällöin en varmaan Tallinnan päässä pääsisi portista, koska olen maksanut matkan Helsinki-Helsinki ilman maihinnousua välissä enkä siis Helsinki-Tallinna-Helsinki. Laivayhtiöllähän olisi toki oikeus tarkistaa lippuni ja evätä maihinnousu, koska en ole matkasta Tallinnaan maksanut vaan vain risteily-yöstä. Halusin siis tietää, jos tällainen mahdollinen este maihinnousulle muodostuu.

Esim. monissa maissa julkisessa liikenteessä piippaat itsesi portista sisään ja ulos, jottei kukaan osta 5km lippua, kun oikeasti matkustaa 10km.

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kyllä sillä ihan normaalillakin risteilylipulla saa käydä maissa. Ja moni käykin.

Vierailija
15/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kyllä sillä ihan normaalillakin risteilylipulla saa käydä maissa. Ja moni käykin.

Vaikka risteilylippuun on erikseen kirjattu "ei maihinnousua"? Kyseessä siis Tallinnan miniristeily.

Vierailija
16/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on jotenkin moraalitonta keplotella tuolla lailla. Eikö teistä?

Vierailija
17/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on jotenkin moraalitonta keplotella tuolla lailla. Eikö teistä?

Tämä on vuosikymmenien hyvä perinne :)

Ei keplottelua.

Vierailija
18/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vuosikymmenien hyvä perinne :)

Ei keplottelua.

Kyllä pitäisi tietää tekevänsä väärin, jos vielä erikseen on kielletty lipussa se maihinnousu. Samanlaisia vapaamatkustajia maailmansivu täynnä, mutta kyllä se harmittaa.

Vierailija
19/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä järkeä maksaa enemmän yhdensuuntaisesta lipusta? Käyn usein Tallinnassa halvoi!!a matkoilla juuri niin, että ostan Vikingin tarjoushintaisen päivä- tai joskus yöristeilyn, haen Trivagosta tai vastaavasta halvan majoituksen ja käytän Siljan pisteitä paluumatkaa Tallinkilla.

Vierailija
20/29 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi