Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiltin miehen kanssa ei synny 'kemiaa'

Vierailija
30.06.2016 |

Naisille on parinmuodostuksessa ylivoimaisen tärkeää on ns. kemia. Miksi tätä kemiaa syntyy niin harvoin kiltin, hyväkäytöksisen ja toisia huomioivan miehen kanssa? Ikään kuin rauhallinen ja mukautuvainen temperamentti olisi miehelle jonkinlainen leima otsaan, jonka perusteella joutuu friendzonelle.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen nyt ns. kiltin miehen kanssa, ja aivan totta, en tuntenut samanlaista kemiaa hänen kanssaan, kuin usean "pahan pojan". Mutta kun alettiin tuntea paremmin, tiedostin heti, että hän on oikea kultakimpale ja me melkeinpä jumaloidaan toisiamme:) Hän on ehdottomasti parempaa, kuin oisin voinut edes kuvitella, pidetään toisiamme kuin kukkaa kämmenellä:)

Vierailija
22/115 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakon paksuus luo sitä oikeaa kemiaa, vaikka mies olisi kilttikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi kiltti mies ja olen kamppaillut tuon jutun kanssa paljon. Jonkin verran päässyt viime aikoina eteenpäin (ts. sänkyyn).

Ainakin mulla yksi olennainen oivallus on, että on käytännössä melkein sama mitä naisen kanssa puhuu, kunhan puhuu jotain. Toisin kuin feministitädit opettavat, seksi ei ole suullinen sopimus johon edetään työsuhdehaastattelua muistuttavan neuvottelun kautta.

Tärkeää on vain tavata nainen paikassa jossa pääsee toisen lähelle (kahvila, ravintola: huonoja, yökerho, tanssilattia, oma sohva: hyviä) ja siitä vähitellen kosketella ja edetä.

Kiltti mies "kunnioittaa" naista ja suhtautuu naiseen kuin liikeneuvotteluissa. Jänittävä mies taas "valloittaa" naisen. Toki jännittävä mies voi olla sydämeltään kiltti, mutta sillä on merkitystä vasta sitten kun nainen on valloitettu.

Vierailija
24/115 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin syntyy. Elämäni rakkaus ja kaikki vakavammat ihastukseni ovat kilttejä ihmisiä.

Itse asiassa ainoa ihastukseni, joka on leimallisesti ei-niin-kiltti, on nainen.

Vierailija
25/115 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro viimeisimmästä kerrasta, kun jouduit friendzonelle. Missä tutustuitte, miten tapaamisenne sujui, mitä sitten tapahtui jne. Olisi paljon helpompi pohtia, mikä meni pieleen, kun olisi jotain konkretiaa.

En ole ap, mutta voisin vastata tähän. Tapasin naisen netissä ja juteltiin siinä jonkin aikaa, kunnes kysyin ulos. No kävin autolla hakemassa ja käytiin syömässä. Mun mielestä synkkasi tosi hyvin ja juteltiin ja ajeltiin koko yö ja heitin sitten mimmin takaisin kotiin. No sain sitten kuulla olevani "kiva mies, mutta..". Oikeastaan tää on aika tyypillinen tapaus, kutakuinkin noin se aina menee

Kemiaa on monenlaista. Vaikka kuinka jutut osuisivat yksiin ja yhdessäolo olisi oikein miellyttävää, niin silti mitään fyysistä tai suhdetta ei välttämättä tule. Toisaalta naiset yhtenään päästävät sänkyyn tyyppejä, joiden kanssa ei ole edes mitään puhuttavaa. Elämä on ihmeellistä.

Vierailija
26/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro viimeisimmästä kerrasta, kun jouduit friendzonelle. Missä tutustuitte, miten tapaamisenne sujui, mitä sitten tapahtui jne. Olisi paljon helpompi pohtia, mikä meni pieleen, kun olisi jotain konkretiaa.

En ole ap, mutta voisin vastata tähän. Tapasin naisen netissä ja juteltiin siinä jonkin aikaa, kunnes kysyin ulos. No kävin autolla hakemassa ja käytiin syömässä. Mun mielestä synkkasi tosi hyvin ja juteltiin ja ajeltiin koko yö ja heitin sitten mimmin takaisin kotiin. No sain sitten kuulla olevani "kiva mies, mutta..". Oikeastaan tää on aika tyypillinen tapaus, kutakuinkin noin se aina menee

Tämä ei tarkoita friendzonelle joutumista. Tämä tarkoittaa vain, ettei nainen ollut sinusta kiinnostunut. Jos haluat valittaa kohtalostasi netissä, vältä edes ilmeisimpiä sanastovirheitä.

Vierailija
27/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi kiltti mies ja olen kamppaillut tuon jutun kanssa paljon. Jonkin verran päässyt viime aikoina eteenpäin (ts. sänkyyn).

Ainakin mulla yksi olennainen oivallus on, että on käytännössä melkein sama mitä naisen kanssa puhuu, kunhan puhuu jotain. Toisin kuin feministitädit opettavat, seksi ei ole suullinen sopimus johon edetään työsuhdehaastattelua muistuttavan neuvottelun kautta.

Tärkeää on vain tavata nainen paikassa jossa pääsee toisen lähelle (kahvila, ravintola: huonoja, yökerho, tanssilattia, oma sohva: hyviä) ja siitä vähitellen kosketella ja edetä.

Kiltti mies "kunnioittaa" naista ja suhtautuu naiseen kuin liikeneuvotteluissa. Jänittävä mies taas "valloittaa" naisen. Toki jännittävä mies voi olla sydämeltään kiltti, mutta sillä on merkitystä vasta sitten kun nainen on valloitettu.

Hyvä oivallus.

28/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Sen takia olisi hyvä tutustua vähän paremmin ennen treffejä jos mahdollista. Sitten on vähän helpompi lähestyä ja koskeakkin, kuin ihan ventovierasta.

Vierailija
29/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syntyy, jos kiltti mies on sosiaalinen ja hänellä on hyvä itsetunto.

= Suuret tulot ja iso kalu.

Tämän aivopierusi takia minunkin oli nyt pakko rekisteröityä tänne.

Naiset eivät TODELLAKAAN vaadi mieheltä suuria tuloja, ja miehen kokoa harvemmin tietää ennen seurustelua.

Otetaanpa vaikka esimerkki omasta elämästäni. Tapaamishetkellämme minä, nk. "hyvän perheen tytär" (varakas ja akateeminen perhe ei siis ole muita perheitä parempi, mutta tajuatte varmaan, mitä yritän tuolla termillä tarkoittaa), opiskelin lääkiksessä, ja mies taas oli täysin rahaton ja koditon huumeidenkäyttäjä. Ja ei, kyse ei ollut mistään "jännämiehestä", vaan mies oli masentunut, paniikkihäiriöinen ja pelkäsi sosiaalisia tilanteita (sekä jonkin verran muita mielenterveysongelmia, mutta ei mitenkään väkivaltainen tms).

Kun tutustuin paremmin mieheen (aluksi ystävinä), tajusin, että hän on oikeasti luonteeltaan mitä kiltein ja hyväsydämisin ihminen. Parempaa ja huomaavaisempaa miestä en voisi koskaan saada.

Kuinka ollakaan, me päädyimme yhteen. Nykyään olemme olleet naimisissa 17 vuotta. Itse olen kirurgi, mies on vihdoin päässyt pikkuhiljaa eroon mielenterveysongelmistaan ja aikoo kouluttautua ammattikoulutasoiseen ammattiin. Eli kerropa minulle lisää siitä, miten ajattelemme vain miehen lompakon kokoa?

Sitten vielä toinen esimerkki, parhaasta kaveristani. Kaveri tienaa yli 7000 euroa kuukaudessa, ja miehensä on ammatiltaan sähkömies (tällä hetkellä työtön).

Älä siis enää yleistä, jooko?

Vierailija
30/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diamondfall kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät TODELLAKAAN vaadi mieheltä suuria tuloja, ja miehen kokoa harvemmin tietää ennen seurustelua.

Otetaanpa vaikka esimerkki omasta elämästäni. Tapaamishetkellämme minä, nk. "hyvän perheen tytär" (varakas ja akateeminen perhe ei siis ole muita perheitä parempi, mutta tajuatte varmaan, mitä yritän tuolla termillä tarkoittaa), opiskelin lääkiksessä, ja mies taas oli täysin rahaton ja koditon huumeidenkäyttäjä. Ja ei, kyse ei ollut mistään "jännämiehestä", vaan mies oli masentunut, paniikkihäiriöinen ja pelkäsi sosiaalisia tilanteita (sekä jonkin verran muita mielenterveysongelmia, mutta ei mitenkään väkivaltainen tms).

Kun tutustuin paremmin mieheen (aluksi ystävinä), tajusin, että hän on oikeasti luonteeltaan mitä kiltein ja hyväsydämisin ihminen. Parempaa ja huomaavaisempaa miestä en voisi koskaan saada.

Kuinka ollakaan, me päädyimme yhteen. Nykyään olemme olleet naimisissa 17 vuotta. Itse olen kirurgi, mies on vihdoin päässyt pikkuhiljaa eroon mielenterveysongelmistaan ja aikoo kouluttautua ammattikoulutasoiseen ammattiin. Eli kerropa minulle lisää siitä, miten ajattelemme vain miehen lompakon kokoa?

Sitten vielä toinen esimerkki, parhaasta kaveristani. Kaveri tienaa yli 7000 euroa kuukaudessa, ja miehensä on ammatiltaan sähkömies (tällä hetkellä työtön).

Helvetissäkö miehesi sitten päätyi narkiksi jos on niin kiltti ja hyväsydämminen?

Vierailija
31/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä-288 kirjoitti:

Diamondfall kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetissäkö miehesi sitten päätyi narkiksi jos on niin kiltti ja hyväsydämminen?

Erittäin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden takia. Perheessä alkoholismia, silmitöntä henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä seksuaalista hyväksikäyttöä ja koulussa kiusattiin rankasti. Kaksi viidestä sisaruksesta tekivät itsemurhan mieheni ollessa teini-ikäinen.

En kirjoittaisi tästä tänne, ellen olisi 101% varma, ettei mieheni tule lukemaan tätä.

Vierailija
32/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan addiktioksi, eikä helvetiksi. Eikä sillä ole mitään tekemistä luonteenpiirteiden kanssa. Ei nisti ole automaattisesti paha ihminen, vaan ihminen jolla on paha tapa. Mutta ymmärrän että uskovaisen on pakko tuoda omaa k-päisyyttään jatkuvasti esille. Eihän kukaan muuten tajuaisi että kysessä on uskis.

Vierailija
33/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kiltti mies oikein määritellään?

Siis lähinnä tarkoitan sitä, kun täälläkin Nämä "kiltit miehet" päivästä toiseen pillittävät, kun eivät kelpaa naisille ja ainoa ajatus, mikä näistä tyypeistä nousee on se, että kirjoitustensa perusteella taitaa vika olla ihan häiriintyneessä luonteessa, eikä tässä parjaamassaan kiltteydessä.

Minä ainakin pidän kilteistä miehistä ja sellaisen kanssa asunkin. Huomaavainen, herkkä, normaalisti työssäkäyvä, tekee vapaaehtoisesti kotitöitä siinä missä minäkin (jopa enemmänkin, koska on lähtökohtaisesti järjestelmällisempi kuin minä), pussailee ja hellii sekä minua että meidän kissoja. Eikä käytä alkoholia ollenkaan, koska omaa alkoholiongelmataustan, joten siinä mielessä kyllä täyttää palsta"kiltti"miesten määritelmän jännämiehestä... tosin itse en allekirjoita tätä väitettä, koska mielestäni sairaudet eivät alkuunkaan mitään "jänniä" ole.

Vierailija
34/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ainakaan koskaan tule mitään kemiaa erittäin älykkäiden, korkeasti koulutettujen ja hyvin käyttäytyvien miesten kanssa, vaikka mies olisi hyvännäköinen ja mukavakin.

Huh, mulla taas tulee kemiaa. Älykkäät ja koulutetut ovat parhaita! Ja vielä jos olisi hyväntahtoinen, niin minä olen valmis mihin vaan. Sellaisia ei vain löydä. Usein kiltit ovat niin alistettuja jo oman äitinsä puolesta, etteivät uskalla olla oikein mitään. Ei ole käyty kouluja, eikä hyvää tahtoakaan löydy, koska alistetut tuppaavat sisältämään hirveän määrän sisäistä vihaa ja kiukkua, joka purkautuu mitä kummallisemmissa tilanteissa.

Mutta sydämessään aidosti kiltti ja älykäs olisi aivan täydellinen kumppani. Jännämies ei sytytä ihan yhtään.

Vierailija
35/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on kiltti ja kunnollinen, mutta hänellä on paljon muitakin ominaisuuksia. Hän käy säännöllisesti parturissa, hammaslääkärissä, vaatekaupassa, kuntosalilla ja töissä. Hän on akateemisesti koulutettu ja kädentaitoinen. Ennen kaikkea hänellä on hyvä naismaku: halusi ensisijaisesti mukavan, normaalin, ikäisensä vaimon ja tämän kanssa lapsia.

Vierailija
36/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanoi: "Hei!" Mies sanoi "Urh," ja punastui. Nainen sanoi "15,50". Mies tiputti kukkaronsa lattialle ja ryömi sen perään. Nainen sanoi: "Kiitos, hei!" Mies luikki paikalta ostoksensa unohtaen ja tuli naputtelemaan aloituksen vauvapalstalle.

Vierailija
37/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empiirisen näkemykseni mukaan naiset elävät hormoneidensa orjina, joiden toiminta näkyy ulospäin siten, että keväällä nainen etsii kovaa panomiestä, alfaurosten alfaurosta ja syksyllä turvallista hissukkaa, joka elättää naisen talven yli. Tämä sopii tavallaan siihen, että kesäisin naiset ovat lisääntyneet ja tuolloin he ovat tarvinneet "sotilaita", eli niitä lauman suojelijoita ympärilleen. Talvisin on sitten kaivattu sitä elättäjää, mielellään lauman päällikköä, jolla on varaa elättää pesue. Nykyisin hormonihäiritsijät sekoittavat naisten pään ja se näkyy mm. e-pillereitä käyttävissä siten, että he suosivat mitätöntä reppanamiestä, jolla on lähinnä naisen arvot (mielellään naismainen ääni ja kädet). Sitten kun he tekevät lapsen tällaiselle reppanalle, muutaman vuoden päästä he havahtuvat, miten hemmetissä he ovat tuollaisen naineetkin, kun e-pillerit eivät enää sekoita päätä!

Vierailija
38/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä "kiltteyttä" varmaan kannattaa sitten vähän vähentää, jos se ei toimi. "Ole oma itsesi" on ehkä typerin neuvo ikinä.

Vierailija
39/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kiltti mies oikein määritellään?

Siis lähinnä tarkoitan sitä, kun täälläkin Nämä "kiltit miehet" päivästä toiseen pillittävät, kun eivät kelpaa naisille ja ainoa ajatus, mikä näistä tyypeistä nousee on se, että kirjoitustensa perusteella taitaa vika olla ihan häiriintyneessä luonteessa, eikä tässä parjaamassaan kiltteydessä.

Minä ainakin pidän kilteistä miehistä ja sellaisen kanssa asunkin. Huomaavainen, herkkä, normaalisti työssäkäyvä, tekee vapaaehtoisesti kotitöitä siinä missä minäkin (jopa enemmänkin, koska on lähtökohtaisesti järjestelmällisempi kuin minä), pussailee ja hellii sekä minua että meidän kissoja. Eikä käytä alkoholia ollenkaan, koska omaa alkoholiongelmataustan, joten siinä mielessä kyllä täyttää palsta"kiltti"miesten määritelmän jännämiehestä... tosin itse en allekirjoita tätä väitettä, koska mielestäni sairaudet eivät alkuunkaan mitään "jänniä" ole.

Muistan kun joku "kiltti mies" (kuvottaa koko sana jo) syyti täällä naisten niskaan niin kuvottavia haukkumasanoja että suu kyllä loksahti auki kun sitä saastaa lävähti ruudulle. Sitten tämä "kiltti ja kunnollinen" selitti että näin ne alfamiehet naisista puhuvat. Hän ei tajunnut ollenkaan, miksi naiset olivat raivona. "Kiltti ja kunnollinen mies" ei tarkoita netissä samaa kuin oikeassa maailmassa.

Vierailija
40/115 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empiirisen näkemykseni mukaan naiset elävät hormoneidensa orjina, joiden toiminta näkyy ulospäin siten, että keväällä nainen etsii kovaa panomiestä, alfaurosten alfaurosta ja syksyllä turvallista hissukkaa, joka elättää naisen talven yli. Tämä sopii tavallaan siihen, että kesäisin naiset ovat lisääntyneet ja tuolloin he ovat tarvinneet "sotilaita", eli niitä lauman suojelijoita ympärilleen. Talvisin on sitten kaivattu sitä elättäjää, mielellään lauman päällikköä, jolla on varaa elättää pesue. Nykyisin hormonihäiritsijät sekoittavat naisten pään ja se näkyy mm. e-pillereitä käyttävissä siten, että he suosivat mitätöntä reppanamiestä, jolla on lähinnä naisen arvot (mielellään naismainen ääni ja kädet). Sitten kun he tekevät lapsen tällaiselle reppanalle, muutaman vuoden päästä he havahtuvat, miten hemmetissä he ovat tuollaisen naineetkin, kun e-pillerit eivät enää sekoita päätä!

Empiirisen näkemyksesi perusteella olet sokea. Suomessa ei ole aikoihin ollut miestä joka kykenisi elättämään edes itseään, saati sitten jotain toista. Sinäkin tässä vain kulutat aikaa kun odotat että sossun luukku tai alko aukeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän