Miten saada makuuhuone oikesti pimeäksi?
Ja siten, että ratkaisu miellyttäisi silmää ja verhot päiväksi avattavissa.
Kun lapsi oli ihan pieni, meillä oli makuuhuoneen ikkunaan teipattu musta jätesäkki. Sitä ei sitten päiväksikään tietysti revitty pois.
Talvet menee ok, mutta nyt alkaa päivät valaistua jo liian aikaisin. Pimennysrullaverho ei riitä, valoa tulee sivuista ja ylhäältä.
Kommentit (66)
Ostin Ikeasta pimennysverhoja. Näyttää ihan siisteiltä tavallisilta verhoilta.
Tarpeeksi iso tumma pimenysverho ja lisäksi paksut tummat sivuverhot
Vierailija kirjoitti:
Valo tulee silti sieltä ylhäältä ja sivutkin pitäisi jotenkin kiinittää tiiviisti seinään
Googlasin asiaa, näköjään on olemassa myös tällaisia ratkaisuja: "Täydellistä pimennystä haettaessa kannattaa valita ympärikoteloitu malli, jossa kangas liikkuu sivukanaalien sisällä."
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi iso tumma pimenysverho ja lisäksi paksut tummat sivuverhot
Miksi pimennysverhon pitäisi olla tumma?
Vierailija kirjoitti:
Googlasin asiaa, näköjään on olemassa myös tällaisia ratkaisuja: "Täydellistä pimennystä haettaessa kannattaa valita ympärikoteloitu malli, jossa kangas liikkuu sivukanaalien sisällä."
Pimennysrullaverhoista siis kyse.
Minulla on kahdet verhot.
Ikkunaa vasten, paksut puuvillaiset ja toiset paksusta sametista. Makuuhuone pysyy pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valo tulee silti sieltä ylhäältä ja sivutkin pitäisi jotenkin kiinittää tiiviisti seinään
Saman olen huomannut, oli miten kalliit pimennysverhot tahansa, jos mh ikkunat, mistä aurinko nousee.
Parhaaksi olen havainnut paksut samettiverhot, jotka voi myös vuorittaa tarvittaessa.
Isompi rullaverho niin, että sivuilta ei tule valoa.
Oikeasti ihminen tottuu nukkumaan valoisassakin. Vai luuletko Lapin asukkaitten valvoneen yhtä mittaa 3 kuukautta ennen pimennysverhojen keksimistä, ja vielä nykyäänkin? Ja sitten monet käyttävät yövaloa, että ei olisi liian pimeää.
Miksi se kersa on pitänyt totuttaa nukkumaan säkkipimeässä?
Minulla ikkunoissa sälekaihtimet. Eivät pimennä huonetta tarpeeksi. Nyt on kahdet pimennysverhot päällekkäin verhotangossa. Tummat ikkunaa vasten, vaaleat päällepäin. Kun ne vaaleat eivät pimentäneet tarpeeksi. Jos olisi oma asunto, laittaisin pimentävän rullaverhon.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä on pimeetä ja herää kun tulee valoisaa, oli kello mitä vaan. Miten sellaisesta opetetaan pois? On nyt 16v ja vaikeasti kehitysvammainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöllä on pimeetä ja herää kun tulee valoisaa, oli kello mitä vaan. Miten sellaisesta opetetaan pois? On nyt 16v ja vaikeasti kehitysvammainen
No teippaa se jätesäkki sitten takaisin.
Meillä pimennyskaihtimet ja pimennysverhot.Näin ei tule sivuiltakaan valoa.
Vierailija kirjoitti:
Isompi rullaverho niin, että sivuilta ei tule valoa.
Oikeasti ihminen tottuu nukkumaan valoisassakin. Vai luuletko Lapin asukkaitten valvoneen yhtä mittaa 3 kuukautta ennen pimennysverhojen keksimistä, ja vielä nykyäänkin? Ja sitten monet käyttävät yövaloa, että ei olisi liian pimeää.
Kuulehan nyt sinä v**tuilevahenkinen viisastelija, täällä Lapissa kärsiikin moni uniongelmista kesäaikaan. Minä nukun vaikka päälläni seisoen auringonpaisteessa mutta tiedän monia herkkäunisia, ihmiset ovat erilaisia eikö se nyt pitäisi aikuisen ihmisen ymmärtää.
-eri
Sälekaihtimet kiinni ja tarpeeksi leveä pimennysrullaverho.
Vierailija kirjoitti:
Pimennysverhot.
Mulla on jumankekka kahdet ja tavisverhot, mustat vielä siinä, ja silti on valoisaa! Ei ole edes päivällä pimeetä! Tekis mieli joo vetää jätesäkki, mutta nekin on semmossii rimpuloita nykyisin!
Pimennysrullaverho joka menee yli ikkunan leveyden, lähelle seinää asennettuna. Lisäksi yhtenäiset seinästä-seinään, lattiaan asti yltävät pimennysverhot kuten hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pimennyskaihtimet ja pimennysverhot.Näin ei tule sivuiltakaan valoa.
Minkälaiset pimennyskaihtimet?
Mulla on sama ongelma, kuin ap:llä. Herään heti kun sarastaa. Vasta heinäkuussa alkaa helpottaa. Ne joilla ei ole tätä ongelmaa, eivät ymmärrä.
Makkarin ikkunan ns.verhokotelo on matala, ja valo tulee verhojen yläosasta. Pimentävä rullaverho, täyspitkät pimennysverhot, ja päällimmäisenä täyspitkät paksut verhot. Nämäkään ei riitä, koska valo tulee yläkautta.
Olen käytännössä touko-heinäkuun univelassa, koska illalla en saa unta valoisuuden vuoksi, ja herään sarastaessa. Ei auta unilääkkeetkään. Silmä/ unimaski painaa silmiä, ja siitäkin tulee valo reunoilta. Laitan herättyäni tumman paidan kasvojen päälle, mutta yleensä en nukahda uudestaan.
Pimennysverhot.