Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Mäkin kuulin kerran bussissa kun jonkun lapsi kertoi tuolleen juttua ja nauroin hiljaa vedet silmissä koska se oli jotenkin niin ihanan vilpitöntä ja innostunutta :D eivät siis nähneet minua, olin kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Kävin uimahallissa, pyysin sarjalippua, siellä oli ryhmä vammaisia, tiskin takana oleva henkilö kysyi tahdotko tavallisen sarjalipun vai samanlaisen kuin heillä. Pokeri piti, kävin muutaman kerran uimassa, sitten lakkasin, kun vaihdoin työpaikkaa.
En tiennyt oliko se vitsi vai mielentila.
Siis otit sen vammaistensarjalipun?
Olin lähiökuppilassa töissa ja asiakkaat olivat tuttuja. Paikalle pölähti 3 n. 30 vuotiasta kaveria päiväkaljalle, isot tuopit kaikille. Melkein heti istuuduttuaan yksi sankareista kysyi toiselta, että saanko kusta sun taskuun? Kaveri levitti takin taskunsa ja toinen kusi sinne. Kävin hakemassa tuopit ja ilmoitin, että tervemenoa.
Terassilla kavereiden kanssa. Viereisestä pöydästä nousi hiukan elämää nähnyt pubiruusu, meni miespuolisen ystäväni eteen ja kysyi haluatko pillua, nosti hameen korviin, eikä ruusulla ollut alkkareita. Ystävä ei päässyt karkuun, kun istui seinää vasten.
Lounasruokalassa oli äiti ja aikuinen poika syömässä. Yksi ruuista oli jauhelihakastiketta (ruskea kastike), jota tämä parivaljakko söi pelkältään soppalautasilta ja kehuivat, että onpa hyvää jauhelihakeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
Kun olin n. 7-vuotias ja olimme menossa ensimmäistä kertaa risteilylle, en ollut ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa käytännössä. Vanhempani olivat käyttäneet laivasta nimitystä "autolautta", ja luulin oikeasti, että olemme menossa Ruotsiin isolla puista rakennetulla lautalla, jossa istutaan pelastusliiveissä taivasalla ja tuuli puhaltaa ja meri tyrskyää.
Olin aivan ihmeissäni, kun astuimme laivaan, jossa olikin hieno sisustus, ravintoloita, notkuvia jälkiruokapöytiä, kristallikruunuja, kauppoja..
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joopajoo1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuntematon nainen sattui näkemään kun kirjoitin allekirjoitusta ja samaan aikaan virkamies tarkisti ajokorttiani. Nainen kurottautui oikein katsomaan mitä kirjoitin ja sitten mitä luki ajokortissa ja sitten alkoi tivaamaan, että minkäs takia kirjoitan allekirjoitukseeni ihan eri nimen kuin ajokortissa. Oli kummallista selventää täysin ulkopuoliselle puhtaan uteliaalle ihmiselle mikä on kutsumanimen ja ajokortissa olevan nimen ero, että ne saattavat poiketa. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt vaan ehdotti, että muutan nimeni vastaamaan ajokorttia tai allekirjoitustani. Ok. :D
Virallinen allekirjoitus, esim. passiin tai viisumiin, tai todistajaksi johonkin, kirjoitetaan aina omalla virallisella nimellä. Lempinimellä kirjoitettu allekirjoitus ei ole lainvoimainen eikä oikeudessa pätevä.
Tämän nyt luulisi tietävän jokaisen aikuisen ihmisen.
Mikä on virallinen nimi? Etunimi+sukunimi vai kutsumanimi+sukunimi? Aina olen allekirjoittanut viisumit, passit, ajokortit yms kutsumanimi+sukunimi (toinen nimi kutsumanimenä), eikä kukaan ole koskaan valittanut tai huomauttanut mitään.
Aika monen ihmisen nimmari on sellainen, että siitä ei tiedä erkkikään, mitä siinä lukee. Omassanikin oli alkujaan vain etunimen eka kirjain + sukunimi, mutta nyt se on sellainen hieroglyfi, että voin hyvin väittää siinä lukevan ihan mitä vain.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
Kun olin n. 7-vuotias ja olimme menossa ensimmäistä kertaa risteilylle, en ollut ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa käytännössä. Vanhempani olivat käyttäneet laivasta nimitystä "autolautta", ja luulin oikeasti, että olemme menossa Ruotsiin isolla puista rakennetulla lautalla, jossa istutaan pelastusliiveissä taivasalla ja tuuli puhaltaa ja meri tyrskyää.
Olin aivan ihmeissäni, kun astuimme laivaan, jossa olikin hieno sisustus, ravintoloita, notkuvia jälkiruokapöytiä, kristallikruunuja, kauppoja..
Kyllä jo kouluikäinen jo varmasti hoksaa, että laivassa on enemmänkin kuin vain moottori ja ankkuri...
Yksi nainen söi pitkän matkan bussissa ison pussillisen tuoreita munkkeja. Aina vain rapina kävi ja uusi munkki papripussista. Hän selaili samalla jotain isoa tietokirjaa, siis jotain Atlaksen kokoista. Ei ole kaikkein erikoisin näkemäni juttu, mutta jostain syystä painui mieleen. Tapahtui joskus 2000-luvun alussa.
Joku ihan normaalin näköinen nainen selasi junassa viereisellä penkillä läppärilla vauva.fi -palstaa. Ei vaikuttanut mitenkään hullulta, mutta eihän niistä aina tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Joku ihan normaalin näköinen nainen selasi junassa viereisellä penkillä läppärilla vauva.fi -palstaa. Ei vaikuttanut mitenkään hullulta, mutta eihän niistä aina tiedä.
Mitäs erikoista siinä on?
Kyllä itse ihmettelisin jos koulussa oleva lapsi selittäisi matkastaan hyvin yksipuolisesti esim siellä oli seiniä ja lattioita ja kauppoja, Eikä kertoisi mitä teki, mitä sai, oliko hauskaa ym. Ei yleistäen kaikkia lapsia, niin monet kouluikäiset lapset ovat innokkaita kertomaan laajasti matkoistaan. On aika kumma jos lapsi ihmettelee vain seiniä ja käytäviä matkastaan..? Sitten on kyseessä kehityksessä jotain tai ei ole kerrottu paljon mitään tulevasta paikasta ym tai ei ole koskaan käynyt tai nähnyt kyseenomaista asiaa. (ei ehkä edes telkkarista tai netistä)?
*niin ihmettelisin itse siis jos koulu-ikäinen lapsi ihmettelisi ja kertoisi vain seinistä, lattioista ym eikä muista asioista matkastaan. Näin lyhyesti sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Näytätkö itse siltä, että muut sinut nähdessäsi arvaavat sinut palstailijaksi?
Olin 30v, kun sain esikoiseni. En muista, oliko minulla tapahtumahetkellä yksi vai kaksi lasta.
Olimme ystäväni kanssa kaupungilla. Bussipysäkillä bussia odottaessamme juttelimme kaukenlaista. Siihen tuli joku minua muutaman vuoden vanhempi mies. Hän ilmeissesti kuunteli keskusteluamme, kun yhtäkkiä totesi: "Ei noin nuorilla tytöillä voi olla lapsia."
n. 15v myöhemmin minua luultiin jo mummoksi.
Aikuinen ihminen ottaa nenästään räkäänsä ja syö sen. Työpaikan taukotilassa.
Entäs kanootti, kumivene, öljytankkeri, huvipursi?
Sitä ei voi tietää varmaksi oliko kyseenomainen lapsi käynyt ennen laivassa. Vai kiinnostiko lasta enemmän vaan ne laivalla ne seinät, kaupat, käytävät kuin muut asiat. Niin, ei kaikki ole käynyt laivassa lapsena tai aikuisenakaan. Kyllä minäkin hämmästelisin ja olisin jollai tavalla uudessa paikassa innostunut jne ja kertoisin muille jollakin tavalla ja itseäni kiinnostavia asioita matkasta ym.
Olimme autossa erään talon pihassa. Odotimme talon asukasta, jota olimme tulleet hakemaan. Suoraan edessämme, ohi kulkevan kadun jalkakäytvällä istui n. 10-15v tyttö. (Kokonsa puolesta vanhempi, mutta käyttäytymisensä puolesta nuorempi) Hän nousi siitä ylös, laski housut alas, kyykistyi, pissasi, nosti housut ylös, ja istui siihen lätäkön viereen, ja jatkoi puhelimensa tuijottelua. Hän ei missään vaiheessa katsonut ympärilleen tarkistaakseen, näkeekö joku hänet. Olimme sellaisessa paikassa, että hän olisi varmasti nähnyt meidät, jos olis katsonut. Jos hän olisi siirtynyt muutaman metrin eteenpäin paikasta, jossa istui, emme olisi enää nähneet häntä.
Vierailija kirjoitti:
Yks mies alko selostaa mulle bussipysäkillä, miten oli ostanu puoli kiloa emmentaalia ja syöny sen melkei yhteen menoon. Sit se alko kuvailla, miltä oli tuntunu käydä kakalla seuraavana päivänä.. olin aavistuksen hämmentyny
Olitko Vihdissä? Itselläni samanlaisia kokemuksia tunnetun kylähullun (se entinen kengittäjä) selittäessä kakkahommiaan.
Kaikilla meillä on kuule rajotteita.