Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein poikani aamulla autolla kouluun ja käväisin sitten lähikaupassa. Pullonpalautusautomaatilla oli poikani lk-kaverin isä palauttamassa kahta olutpulloa. Kassalla tavattiin ja kaveri oli ostanut yhden olutpullon. Oli hieman vaikeaa keksiä puheenaihetta..."on ilmoja pidellyt".
Tämä oli minusta outo teksti. Köyhyys ei liene niin harvinaista kuin keskiluokan turvallista elämää elävä ihminen luulee. Ei myöskään alkoholismi.
Eipä tuossa edes mikään viittaa köyhyyteen tai alkoholismiin. Kunhan palauttaa viikonloppuna tiskipöydälle kertyneet pullot samalla kun hakee yhden remppaoluen.
Tästä on jo kauan, mutta muuan Elsa-niminen nainen pyöri aina siinä kulmilla, missä asuin. Pyysi päästä rappukäytävään yöksi nukkumaan ja pyysi villasukkia. Villasukkia annoinkin. Muutaman päivän päästä hän taas pyysi villasukkia ja sanoin, että "juuri vähän aikaa sitten annoin villasukkia". Hän totesi, että "niin niin, mutta väärän väriset".
Kuumana kesäpäivänä vanha, lihava ukko käveli kadulla ilman paitaa ja pitkissä kalsareissa. Semmoset valkoiset kulahtaneet kalsarit.
Keskustorilla perjantai-lauantaiyönä teekkaripoika juoksi housut kintuissa ja hysteerisesti nauraen. Kaverit olivat vähän matkan päässä ja näyttivät noloilta.
Nainen kakkasi kaupan kynnyksen viereen.
Kaikki nähty Tampereen keskustassa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein poikani aamulla autolla kouluun ja käväisin sitten lähikaupassa. Pullonpalautusautomaatilla oli poikani lk-kaverin isä palauttamassa kahta olutpulloa. Kassalla tavattiin ja kaveri oli ostanut yhden olutpullon. Oli hieman vaikeaa keksiä puheenaihetta..."on ilmoja pidellyt".
Tämä oli minusta outo teksti. Köyhyys ei liene niin harvinaista kuin keskiluokan turvallista elämää elävä ihminen luulee. Ei myöskään alkoholismi.
Alkoholin käyttö on valinta. Alkoholismi on tekaistu sairaudeksi salaliitossa, jotta lääkärit voivat tienata enemmän verovaroista "asiakkaalle" maksuttomista hoidoista. "Alkkis" jostain syystä näytää usein ostavan pienen määrän juomia kerrallaan. Lasti varmaan hävettäisi kiikuttaa, varma teoria ei ole, mutta noita "kohtuualkkiksia" on nähnyt silloin tällöin. -Äskeinen tapaus ei varmaan saanut vibrojaan peitettyä.
Salaliitothan ovat tosia ja niihin kannattaa uskoa.
Mitä hoitoja alkoholismiin on olemassa? Mistä tiedät, että ne eivät toimi? Miksi laitoit "asiakas"-sanan lainausmerkkeihin? Mistä tiedät että ne, jotka ostavat pieniä määriä juomia, ovat alkoholisteja?
Veltto Virtanen ajoi todella pölyisellä autolla. Ei ollut putsannut ikkunoita, vaan oli kirjoittanut sormella oman vaalinumeronsa ikkunaan. Halpa tapa mainostaa itseään.
Yksi mieleenjäänyt tapaus. Muutama vuosi sitten kesällä poikkesin syömässä erään yliopiston opiskelijaruokalassa, olin keskiverto-opiskelijaa vanhempi, vajaa 40 v mies. Kesä kun oli, asiakkaita melko vähän, ainakin puolet pöydistä tyhjiä. Istuin yksin 8 paikan pöydässä ja vielä lähellä seinää. Pöydän vastakkaiselta puolelta käytävän puolen päästä kuuluu naisen ääni kysyen onko tässä vapaata. Vastaan joo sen enempää ajattelematta. Käykin niin että nainen ei jää toiseen päähän vaan tulee istumaan minua vastapäätä, ei sano enää mitään vaan alkaa vain syödä. Jotenkin hämmennyin tilanteesta ja itsekin jatkoin ateriointia hiljaisuudessa. Nainen oli myös opiskelijoita vanhempi, ehkä 35-45 v, mietin erikoisessa tilanteessa vain oliko hän henkilökuntaa vai vanhempi opiskelija. Minulla ei ollut ruokaa jäljellä joten kohtaaminen ei kestänyt kauaa. Jälkeenpäin pohdin oliko hän vain tavattoman yksinäinen ja halusi edes kuvitella saaneensa lounasseuraa vai oliko kömpelö tutustumisyritys johon en tajunnut tarttua vai luuliko kauempaa joksikin toiseksi eikä sitten kehdannut enää siirtyä poiskaan.
Olen nähnyt useamman kerran kaupungilla saman pariskunnan, joilla on aina sama riita päällä. Liekö virhe Matrixissa vai onko niillä oikeasti niin toistoinen suhde.
Nainen siis huutaa: "PRKL! Taas mä missasin sun takia viimeisen bussin!! Millä v**lla mä nyt pääsen kotiin??!!!"
Joka kerta.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttö on valinta. Alkoholismi on tekaistu sairaudeksi salaliitossa, jotta lääkärit voivat tienata enemmän verovaroista "asiakkaalle" maksuttomista hoidoista. "Alkkis" jostain syystä näytää usein ostavan pienen määrän juomia kerrallaan. Lasti varmaan hävettäisi kiikuttaa, varma teoria ei ole, mutta noita "kohtuualkkiksia" on nähnyt silloin tällöin. -Äskeinen tapaus ei varmaan saanut vibrojaan peitettyä.
En tiedä millaisia kokemuksia sinulla on alkoholismista, mutta omien kokemusteni perusteella en sanoisi sitä valinnaksi. Otetaan toinen mielensairaus joka on tavallaan kuin käänteistä alkoholismia: anoreksia. Jokainen ulkopuolinen tietää että anorektikon tarvitsisi vain syödä parantuakseen, mutta sairaus estää sen. Kuten alkohilistin tarvitsisi vain lopettaa juominen. Omsssa lähipiirissäni on kuoltu molempiin sairauksiin jo aika nuorena.
Ehkä masentuneenkin pitäisi vain lopettaa masentuminen, koska sekin on valinta?
Uimahallin suihkussa ollessani mies ja hänen poikansa kulkivat ohitseni ,ja ennen kun kerkesin reagoida mitenkään, niin pikkupoika läpsäs penistäni ja sanoi isälleen että kato miten iso muna.
Isänsä oli erittäin pahoillaan mutta minä repesin aivan totaalisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
Ja jos lapsi oli jollain tavalla kehityksessä viivästynyt?
Olin kerran Anttilassa mieheni kanssa. Hän meni sovituskoppiin ja minä jäin ulkopuolelle odottamaan. Katselin siinä kravatteja kun joku mies tuli minulle selittämään että ei kannata ostaa kravattia, hänen yksi tuttunsa oli hirttäytynyt kravattiin. Kovasti hän sitä asiaa minulle selitti ja minä vain hämmentyneenä nyökkäilin.
Olin puistossa viime kesänä ja nurmikolla makasi joku mies shortseissa ilman paitaa ja otti aurinkoa. Oli nukahtanut. Joku yläkouluikäinen poika polki maastopyörällä nurmikon halki ja ilmeisesti facetime menossa, ku oli keskittynyt ainoastaan puhelimeen. Hän ei huomannut miestä nurmella ja hurautti mahan päältä yli. Hän oli niin keskittynyt puhelimeensa, ettei edes huomannut ajaneensa juuri miehen yli. Miehelle karu herätys ja hän nousi istumaan kummissaan ja ihmetteli, mitä oikein tapahtui? Ei älynnyt edes huutaa perään, ku oli unissaan ja pöllämystynyt. Itsekään en ehtinyt reagoida, kun luulin pojan huomaavan miehen nurmikolla. Poika ei varmaan edes tiedä, että ajoi vahingossa jonkun yli maastopyörällään. Puhelimen käytön saisi kieltää myös pyöräillessä, koska jengi ei katso, mihin ajaa. Onneksi rullasi juuri pehmeän mahan kohdalta yli eikä esim rintalastan tai pään yli!
Tapahtui joskus -80 luvun alkupuolella. Olin siihen aikaan ns, fiftari ja hiukset sen mukaiset
eli tötteröllä, paljon geeliä ja lakkaa jotta pysyi tötterö ryhdissä.
Matkustin bussilla Seinäjoelta Vaasaan, ulkona oli pakkasta n. 25-30 astetta, nukahdin pää nojaten
bussin ikkunaa ja perille saavuttuamme kuski herätti, jotta perillä ollaan ja pitäsi poistua bussista.
Tötterö oli jäätynyt bussin lasiin kiinni eli siinä sitten irrottelu/sulatus operaatio jotta saatiiin tötterö irti
lasista ja mut pihalle bussista.
Kerran mennessä duuniin mua vastaan juoksi 2jätkää ihan ilkosillaan,tää oli kalliossa joskus aikoja sitten klo oli jotain puol6 aamulla.Silloin kyllä ajattelin et nyt on kaikki nähty kalliossa,mikään ei hätkähdytä.Muutama vuosi sitten kävin nostaan fyrkkaa Arabian ostarilla ja viereisellä tomaatilla joku vanhempi äijä kyykki ja kyykki katoin mitä hiivattii se touhuu niin sit se sano ääneen mä sain jo rahat mut haluun sen kuitin,luuli et raha-automaatti ymmärtää puhetta,silloin mä repesin totaalisesti..Pari vuotta sit piipahdin Prahan reissulla ja tehtiin kävelyy joskus kuudelta aamulla,kulmalla oli pikku tori niin siinä oli joku mummo vääntämässä aamu tortut,totesin silloin et ihan kun Kalliossa olisi😃
Kerran apteekin edessä joku nainen laski housunsa ja alkoi ulostamaan, siinä kaikkien nähden apteekin edessä! Hän oli humalassa ja ihan rapajuopon näköinen.
Kerran apteekin edessä joku nainen laski housunsa ja alkoi ulostamaan, siinä kaikkien nähden apteekin edessä! Hän oli humalassa ja ihan rapajuopon näköinen.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia kokemuksia sinulla on alkoholismista, mutta omien kokemusteni perusteella en sanoisi sitä valinnaksi. Otetaan toinen mielensairaus joka on tavallaan kuin käänteistä alkoholismia: anoreksia. Jokainen ulkopuolinen tietää että anorektikon tarvitsisi vain syödä parantuakseen, mutta sairaus estää sen. Kuten alkohilistin tarvitsisi vain lopettaa juominen. Omsssa lähipiirissäni on kuoltu molempiin sairauksiin jo aika nuorena.
Ehkä masentuneenkin pitäisi vain lopettaa masentuminen, koska sekin on valinta?
Niin samaa mieltä!
Aina tosiaan löytyy näitä, jotka puhuvat tuosta omasta valinnasta. Niin, onhan se helppoa vaan valita asioita elämäänsä, jos oon hyväosainen, sosiaalinen jne ja pystyy vaan valitsemaan, mitä haluaa. Osa joutuu oikeasti vain ottamaan sen mitä saa ja se ei aina ole pelkästään kovin kivoja juttuja.
Kukaan ei valitse mielenterveysongelmia, anoreksiaa, liikuntaelinvammoja, rakkauteen kyvyttömiä vanhempia jne. Yrittäkää nyt jo tajuta tämä.
Sori ohis, mutta oli pakko. Jatkakaa.
Kerran n. 12 v poika hotellin aamiaiskattauksen ääressä voiteli leipiä nuollen välillä sormiaan ja jatkoi taas voitelua. Sillä kertaa toivoin että olisi ollut tarjolla voinappeja. Jätin leipäni voitelematta.
Toinen tapaus kun olin kaverina torilla liikuntaesteiselle. Istahdettiin pullakahville ja avustin häntä syömisessä. Yhtäkkiä joku minulle täysin vieras vanhempi nainen pysähtyi viereemme, katsoi minua tuimasti ja sanoi ” vai tällaista hommaa sinä nykyään olet ruvennut tekemään”. Olin hetken äimänä mutta sitten vaan olin niinkuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä erikoisin mut mielessä ku vasta kävi. Kaupassa noin 12v poika kuunteli kuulokkeilla musiikkia ja teki tanssiliikkeitä samalla ku kulki eteenpäin. Ihailin pojan heittäytymistä mut kyllä se hieman erikoistaki oli
Olin viime viikolla Helsingin keskustassa pitkästä aikaa. Vastaan kadulla tuli nuori mies, joka lauloi kuulokkeista kuulemansa musiikin tahtiin ja tanssi vähän siinä kävellessään. Huomasi, että ihan tietoisena ympäristöstään. Lauloi vielä oikein hyvinkin. Minua ilahdutti. Kiva että ihmiset nauttii hetkestä.
Tämä siis ohi ketjun otsikon, vain vastauksena yllä olevalle.
Voin niin kuvitella näyn.
Ihana <3
Yks työkaveri (hoitaja!) söi antaumuksella räkää bussimatkalla. Ei huomannu, että huomasin. Eli sormi nenään, hetken ihastelu ja suoraan suuhun. Yökötti, kun näin hänet työvuorossa tauolla.