Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Kommentit (1318)
1980-luvulla ennen nettiä olin iltatöissä Forumissa Helsingissä. Siellä liikkui kaikenlaista hörhöä, tosin useammin osuivat muille kuin omille työvuoroille. Heille "viestiteltiin" ylhäältä ja vastaavaa.
Mieleen jäi Paavo Rissanen, joka jakoi pitkiä raportteja kokemistaan epäkohdista, kävi jättämässä sillekin osastolle, jossa olin työssä. Erilaiset katastrofit yms. kuten autolautta Herald of Free Enterprisen kaatuminen ja Palmen murha olivat vain viestejä uhasta hänelle. Näemmä löytyy netistäkin, en viitsi linkittää, kun on jostain h**okaasusta yms. juttua.
Olin lasteni kanssa kaupungilla shoppailemassa. Ohitimme kassialman näköisen naisen joka seisoi keskellä katua hievahtamatta tuijottaen maahan. Vahva lääkitys ja mielenterveysongelmia, ajattelin. Ihmettelin kun pienen hetken päästä näin saman naisen ihan eri paikassa, samassa asennossa paikoillaan. Ja vielä kolmannenkin kerran, ja aloin ihmetellä, miten se teleporttaa itsensä salamannopeasti eri paikkoihin. No kohta sen näin. Nainen kiisi hirveää vauhtia puolijuoksua kadulla ja pysähtyi kuin seinään ja jähmettyi paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista tullut nähtyä. Kerran kaupungilla autossa istui apukuskin paikalla luuranko. Kävelin ohi, katsoin, pysähdyin ja katsoin toisen kerran, ja kyllä siinä sellainen ilmeisesti opetuskäyttöön tarkoitettu täydellinen luuranko istui - ja vielä luu niin sanotusti pokalla. Se elävämpi osapuoli ei ollut näkyvissä sillä hetkellä, siis se kuski.
Hahaha, sain vinkin. Se kuski olen minä! 😄 Luuranko on edelleen omistuksessani. Ajelin sen kanssa toisinaan ihan huvin vuoksi, koska kaikille ohikulkijoille tuntui tulevan siitä hyvä mieli ja niin sitten minullekin.
Hauskaa, että se on jäänyt mieleen.
Olin aikoinaan sairaalassa töissä. Usein iltaisin hoitsut halusivat minut mukaan arkistoon kun siellä oli jotenkin kammottavaa.
Kerran sain päähäni siirtää osaston luurangon sinne pylvään taakse. Olin jo unohtanut koko asian mutta sitten tuli kysely kuka sen oli tehnyt.
En tunnustanut.
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla ennen nettiä olin iltatöissä Forumissa Helsingissä. Siellä liikkui kaikenlaista hörhöä, tosin useammin osuivat muille kuin omille työvuoroille. Heille "viestiteltiin" ylhäältä ja vastaavaa.
Mieleen jäi Paavo Rissanen, joka jakoi pitkiä raportteja kokemistaan epäkohdista, kävi jättämässä sillekin osastolle, jossa olin työssä. Erilaiset katastrofit yms. kuten autolautta Herald of Free Enterprisen kaatuminen ja Palmen murha olivat vain viestejä uhasta hänelle. Näemmä löytyy netistäkin, en viitsi linkittää, kun on jostain h**okaasusta yms. juttua.
Joo noihan on netin legendajuttuja jo ysäriltä.
Ei ehkä erikoisin mut mielessä ku vasta kävi. Kaupassa noin 12v poika kuunteli kuulokkeilla musiikkia ja teki tanssiliikkeitä samalla ku kulki eteenpäin. Ihailin pojan heittäytymistä mut kyllä se hieman erikoistaki oli
Onhan se juu aina ns normaalia ja ei mitään ajatuksia koskaan herättävää että isompi lapsi vertailee laivaa johonkin soutuveneeseen ja ei muuta kerro. Monet synnynnäiset sairaudet tms saattaa näkyä esim puheen sisällön ja käytöksen suhteen poikkeavina.
Luulen, että tässä tapauksessa oli kyseessä vain innokas puhelias koululainen, joka aidosti ihmetteli laivaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Lentokentällä ulkomailla eräs nainen kaatui/heittäytyi ihan yllättäen kyljelleen lattialle ja alkoi kiskoa housuja jalastaan sikiöasentoon käpertyneenä. Kasvoilla outo puoliksi maaninen puoliksi kauhistunut jähmettynyt ilme. Poistuin tilanteesta kun housut olivat polvissa ja kädet jalkovälissä.
Lenkkipolun varrella seisoskeli mies naiseksi pukeutuneena. Toppi, minihame, verkkosukkikset ja korkkarit, ei mitään peruukkia tai meikkiä tmv. Hymyili iloisesti kun menin ohi. Mun veikkaus on että kyseessä oli joku polttarijuttu. Kaverit keksineet nolata vähän sulhasen, mutta vieneet syrjäiseen paikkaan ettei kukaan tuttu sentään näe tai jotain vastaavaa. :D
Lisäksi mäkin olen nähnyt tuollaisen liukuporrasempijän. Vaalea keski-ikäinen nainen otti lähtöjä kohti liukuportaiden yläpäätä mutta kaarsi aina sivuun viime hetkellä. Näytti siltä että ahdisti kovasti, seisoi joka yrityksen jälkeen pari sekuntia hieman sivummalla silmät kiinni huohottamassa.
Ohis. Jos kärsii huimauksesta niin jotkut liukuportaat on saatanasta. Esim Kampin kauppakeskuksessa/bussiterminaalissa on yhdet aivan ihanat matalat liukuportaat joissa ei huimaa lainkaan💚. Kun taas metroon menevät Kampissa on helvetistä seuraavat, ne on niinkorkeat että pelkkä korkeusero pyörryttää.
Erilaiset sairaudet, häiriöt ja mielenterveysongelmat ja päihtymistilat - varmaa aika moni näistä tapauksista liittyy noihi edellä mainittuihin.
Elämässä kyllä näkee ja kuulee kaikenlaista julkisilla paikoilla ilman sairauksiakin tms. taustalla, mitä vieraat ihmiset touhuilee outoja.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä kyllä näkee ja kuulee kaikenlaista julkisilla paikoilla ilman sairauksiakin tms. taustalla, mitä vieraat ihmiset touhuilee outoja.
*siis touhuilee hassuja/erikoisia
New Orleansissa näin kun joku ukko, joka oli ihan sekaisin viinasta ja/tai aineista - ja ei ensimmäistä päivää - haastoi äänekkäästi riitaa itsensä kanssa.
Asuin aikanaan sairaalan psykiatrisen osaston vieressä ja siellä näki aina silloin tällöin erikoista kulkijaa. Eniten on jäänyt mieleen eräs nainen alkoi inttämään mulle, että tuntee mut 600 sadan vuoden takaa kunnes hänellä hetken päästä heräsi epäilys, että olenkin poliisi, jolloin hän muuttui hieman rasittavasta pelottavaksi ja liukenin paikalta mahdollisimman nopeasti.
Toinen mieleen jäänyt tapaus oli kun kerran kävelyllä tuli vastaan mies, joka totesi yhtäkkiä, että ”vietinpä taas pari viikkoa lataamossa” ja jatkoi matkaa muina miehinä.
Vierailija kirjoitti:
Olin lasteni kanssa kaupungilla shoppailemassa. Ohitimme kassialman näköisen naisen joka seisoi keskellä katua hievahtamatta tuijottaen maahan. Vahva lääkitys ja mielenterveysongelmia, ajattelin. Ihmettelin kun pienen hetken päästä näin saman naisen ihan eri paikassa, samassa asennossa paikoillaan. Ja vielä kolmannenkin kerran, ja aloin ihmetellä, miten se teleporttaa itsensä salamannopeasti eri paikkoihin. No kohta sen näin. Nainen kiisi hirveää vauhtia puolijuoksua kadulla ja pysähtyi kuin seinään ja jähmettyi paikoilleen.
Minä olen nähnyt tuollaisen ihmisen joka välillä jähmettyy pitkiksi ajoiksi, ihan kummallisiinkin asentoihin kesken liikkeen, välillä taas toimi normaalisti.
Ehkä se nainen yritti päästä nopeasti perille ennen seuraavaa jähmettymistä :(
Vierailija kirjoitti:
Tampereen rautatieasemalla istahdin kahvin kanssa kodittoman, rähjäisen näköisen miehen viereen. Miestä paleli ja ojensin kahvin hänelle. Hän katsoi minua pitkään, todella hämmästyneenä ja kysyi että minullekko. Minä sanoin, että toivottavasti kahvi maistuu. Mies liikuttui. Istuttiin hiljaa, kunnes kysyin että mitä kuuluu. Mies alkoi kertoilla kaikenlaista. Junani saapumisaika lähestyi, sanoin että minun on mentävä, mutta mukavaa jatkoa ja nähdään taas.
Silloin mies kaivoi taskustaan nipun seteleitä ja sanoi, että ei minulla rahasta ole puute, tuollaisista ystävistä vain. Ota tästä. Ja ojensi mulle satasen setelin.
Menin aivan hämilleni, mies lähti kauheeta vauhtia menemään, vilkutti vain. En kerennyt antaa seteliä takaisin. Jäin seteli kourassa seisomaan siihen, melkein myöhästyin junasta.
Kotona sitten tutkin onko seteli edes aito ja kyllä se oli. Lahjoitin sen kodittomien hyväksi, itselleni ostin vain kahvin :)
Tuosta tuli sellainen leffamainen what the heck hetki itselle . Tästä jo useampi vuosi aikaa, mutta edelleen muistelen.
Ihana ❤!
Ai, että kun tuli hyvä mieli 😊
Istuin auton takapenkillä ja katselin ulos tien vieressä kulkevaa pyörätietä. Jossain vaiheessa silmät kiinnittyivät vanhaan naiseen, joka ei kävellytkään eteenpäin vaan taaksepäin. Nainen tuijotti suoraan eteenpäin mutta liikkui kuitenkin eri suuntaan. Sillä taisi olla joku kassikin kädessä. Mikä lie syynä
Hahaha, sain vinkin. Se kuski olen minä! 😄 Luuranko on edelleen omistuksessani. Ajelin sen kanssa toisinaan ihan huvin vuoksi, koska kaikille ohikulkijoille tuntui tulevan siitä hyvä mieli ja niin sitten minullekin.
Hauskaa, että se on jäänyt mieleen.