Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Olin pienessä kukkakaupassa ostoksilla kun sisään astui nuorehko, vähän erikoisen oloinen nainen. Tämä oli aikaa vähän ennen kännyköiden yleistymistä. Hän kysyi kukkakauppiaalta, saisiko soittaa yhden puhelun ja lupasi maksaa siitä. Kauppias myöntyi ja ojensi puhelimen. Nainen näppäili numeron, kuunteli hetken aikaa ja laski luurin paikoilleen. Kysyi, paljonko maksaa. Kukkakauppias sanoi, että ei maksa mitään kun ei kerran puheluun vastattukaan. Nainen sanoi voitonriemuisesti: "Kyllä vastattiin - löin mummulle luurin korvaan!". Laski tiskille muutaman kolikon ja poistui.
Istuin kauppakeskuksessa ja penkille viereen tuli joku deeku. En kiinnittäny mitään huomiota, aina niitä sielä liikkuu. Mutta kun tyyppi avasi säilykepurkin ja alkoi syödä rikkinäisellä kammalla lihapullia, niin oli pakko siirtyä muualle.
Ulkomailla toisessa Pohjoismaassa näin kadulla kun pyylevä nainen yks kaks näytti rintansa siis paljaat rinnat paidan alta jollekin pappaikäiselle miehelle, mies juoksi kovaa karkuun autoonsa eikä ollut kiinnostunut. En tiedä mistä tuossa oli kyse.
olin Saksassa vaatekaupassa ja kauppaan tuli eri kieltä puhuva ulkomaalainen naiskaksikko, jotka vetivät vaatteet pois päältä jättivät vain alusvaatteet päälle ja alkoivat keskellä kauppaa sovittaa kaupan vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
olin Saksassa vaatekaupassa ja kauppaan tuli eri kieltä puhuva ulkomaalainen naiskaksikko, jotka vetivät vaatteet pois päältä jättivät vain alusvaatteet päälle ja alkoivat keskellä kauppaa sovittaa kaupan vaatteita.
Eikä kaupan myyjät tai vartijat puuttuneet mitenkään?
Kerran joku ajoi minua vastaan pyörällä, ja hihkaisi minulle: "Jeesus rakastaa sinua!" Toisella kerralla noin kilometrin päässä edellisen tapahtumapaikasta joku toinen vastaantulija kajautti "Rakkautta ja rauhaa!"
Tällaisia arjen sankareita meilläpäin.
1970- luvun lopulla kävelin hesassa
Keihäsmatkat- matkatoimiston ohi, niin näin
toimiston ikkunassa istumassa Kalevi Keihäsen
talviturkki päällä. Säikähdin.
1970- luvun lopulla kävelin hesassa
Keihäsmatkat- matkatoimiston ohi, niin näin
toimiston ikkunassa istumassa Kalevi Keihäsen
talviturkki päällä. Säikähdin.
Lisäys....näyteikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Miten aikuiset ihmiset jaksavat täällä viestistä toiseen pohtia jonkun lapsen puheita ja esittää milloin mitäkin diagnooseja? Vaikutatte itse hiukan oudoilta.
Kummallista mitä olen itse nähnyt:
-Kadun viereen pysäköity auto, apukuskin puolella ovi auki ja henkilö kyykkypaskalla oven vieressä, valkoinen hanuri vaan vilkkui. En jäänyt katsomaan tarkemmin, mutta en usko että kyseessä oli spurgu/koditon, auto näytti uudehkolta. Mietin että ehkä henkilöllä oli jokin suolistosairaus tai sitten sai kiksejä toiminnastaan...
-Tänä keväänä olen nähnyt monta kertaa asuinalueellani kävelemässä pitkän, lihavan miehen, jolla on kasvomaski, villapaita ja väljät housut ja päässä helvetin iso sombrero. Asun ulkomailla ja täällä on kaiken maailman porukkaa, luultavasti mies on oikeasti meksikolainen. Pysyypähän ainakin sosiaalinen etäisyys, kun hatun lieri ulottuu puoli metriä naamasta :D
Ot, mutta jos ketju ei pysy ylhäällä ilman jatkuvaa uppaamista niin ehkä sen voisi antaa sitten vaan kadota. Melkein joka sivulla muutama up-viesti.
Kiitos. Muuten mukava lukea näitä.
Kävelin kesäiltana töistä kotiin, reitti kulki kaupungintalon ohi, olin pukeutuneena illassa liehuvaan mekkoon.
Yhtäkkiä varjoisalta penkiltä nousi auringosta paahtunut laitapuolen kulkija ja otti kukkaistutuksilta tulppaanin. Hän töpsytti jälkeeni ja huusi jotain että tämä on teille.
Tänä päivänä ottaisin tulppaanin kiittäen ja toivottaisin hyvää kesän jatkoa. Silloin ei ollut tilanteen tajua ja puuttui rohkeutta. Ajattelin, että mitä vastaantulija tuumisi, kun kävelen kantaen metristä tulppaania juurineen, multineen ja sipuleineen.
Takana siinsi kaupungin tulppaani-istutukset.
Edellisestä inspiksenä, tämä ei mikään iso asia.
Eräässä paikassa kävelin joka päivä nurmikon ohi, jossa kesäisin piti paikkaa " iloinen' pikkuisen huppelissa oleva miesgängi.
Aina, kun menin ohi, he huutelivat oikeasti kunnioittavia, kivoja kohteliaisuuksia, kiitin aina ja hymyilin takaisin. He olivat hieman resuisia, mutteivat selvästi vaarallisia.
Asiasta jäi hyvä muisto
Olin 13-vuotiaana perheeni kanssa Egyptin Sharm El sheikissä käymässä matkamuistomyymälässä. Kiertelin myymälää tutkaillen tuotteita ja huomasin verhokangasoven josta menin sisään muun perheen katsellessa yhä tuotteita. Päädyin huoneeseen jossa oli toistakymmentä egyptiläistä miestä ringissä istumassa ja heistä jokainen meni paniikkiin nähdessään minut ja huusivat kuorossa "We are not mafia! We Are not mafia!"
Hiljaa ja häkeltyneenä peräännyin takaisin myymälän tuotepuolelle mutta kyllä siinä varhaisteininä kävi mielessä oliko sittenkin kyseessä jonkin sortin paikallinen mafia tai rikollisporukka :D
Vierailija kirjoitti:
Kerran tullessani töistä kotiin näin bussin ikkunasta ulkona miehen, joka juoksi uskomattoman nopeasti pitkin sitä katua pelokkaan näköisenä vilkuillen välillä taaksepäin. Hän ei edes törmännyt kehenkään toiseen ihmiseen tai mihinkään muuhunkaan vaikka siis vilkuili taakseen ja juoksi uskomatonta vauhtia eteenpäin. Lisäksi hänellä oli melko varmasti downin oireyhtymä ja häntä katsoessani tuli mieleeni joku elokuvan takaa-ajokohtaus jossa ihminen pakenee mahdollisimman nopeasti jotain roistoja tai muita pahiksia. Vielä nytkin noin 15 vuoden jälkeen tulee joskus mieleen, että mitä hän pakeni vai oltiinko siinä tosiaan kuvaamassa johonkin vaikka kehitysvammaisten yhdessä ohjaajien kanssa tekemään elokuvaan jotain takaa-ajokohtausta. Siis että vaikka jossain toimintakeskuksessa oltaisiin tehty jotain heidän yhteistä elokuvaa. Tuli mieleen Forrest Gump-elokuvan kohtaus, jossa Forrest juoksi pakoon jotain kiusaajia ja hänen ystävänsä Jenny huusi, että "Run Forrest run".
Olen nähnyt samanlaisen tilanteen, kävelin hämeenkadulla Tampereella ja mies huppu päässä reppu selässä juoksee täysiä minkä jaloistaan pääsee ja pälyilee taakseen pelokkaan näkösenä, selvisi että oli ottanut LSD tä ja saanut hionoln tripin,luuli että häntä jahdataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran tullessani töistä kotiin näin bussin ikkunasta ulkona miehen, joka juoksi uskomattoman nopeasti pitkin sitä katua pelokkaan näköisenä vilkuillen välillä taaksepäin. Hän ei edes törmännyt kehenkään toiseen ihmiseen tai mihinkään muuhunkaan vaikka siis vilkuili taakseen ja juoksi uskomatonta vauhtia eteenpäin. Lisäksi hänellä oli melko varmasti downin oireyhtymä ja häntä katsoessani tuli mieleeni joku elokuvan takaa-ajokohtaus jossa ihminen pakenee mahdollisimman nopeasti jotain roistoja tai muita pahiksia. Vielä nytkin noin 15 vuoden jälkeen tulee joskus mieleen, että mitä hän pakeni vai oltiinko siinä tosiaan kuvaamassa johonkin vaikka kehitysvammaisten yhdessä ohjaajien kanssa tekemään elokuvaan jotain takaa-ajokohtausta. Siis että vaikka jossain toimintakeskuksessa oltaisiin tehty jotain heidän yhteistä elokuvaa. Tuli mieleen Forrest Gump-elokuvan kohtaus, jossa Forrest juoksi pakoon jotain kiusaajia ja hänen ystävänsä Jenny huusi, että "Run Forrest run".
Olen nähnyt samanlaisen tilanteen, kävelin hämeenkadulla Tampereella ja mies huppu päässä reppu selässä juoksee täysiä minkä jaloistaan pääsee ja pälyilee taakseen pelokkaan näkösenä, selvisi että oli ottanut LSD tä ja saanut hionoln tripin,luuli että häntä jahdataan.
Huonon tripin siis.
Vierailija kirjoitti:
Oon nähny kerran aikuisen miehen vetävän käteen keskellä kaupunkia päiväsaikaan. Tiedä sitten, miten erikoista sellanen enää nykyään on.
Näin tällaisen tilanteen myös kerran kun olin bussissa kesäiltana matkalla kotiin, eräällä bussipysäkillä istui mies joka alkoi yllättäen tyydyttämään elintään vieressä istuvan naisen vieressä, nainen ei heti huomannut tilannetta koska näppäili puhelintaan mutta hetken päästä huomasi käden liikkeen vieressään ja kun näki mitä mies teki nousi äkkiä penkiltä ylös ja otti maasta oksan jolla heitti miehen elintä raivon vallassa. Enempää en nähnyt koska bussi jatkoi matkaa.
Surkeat r**nkkarit.
Tapahtui Tampereella lähellä Kalevan Prismaa. Mies juoksi jalkakäytävällä hartianlevyinen laatikko käsissään. Suojatien lähellä hän ohitti kaksi nuorta naista, joista yksi jostain syystä huudahti vihaisesti. Heti tämän jälkeen yhdessä autossa bodari huusi avoimesta ikkunasta miehelle: "mitä vittua sä teet, kusipää". Mies jatkoi juoksemista laatikko käsissään.
Ostin kissanruokaa ja raejuustoa. Jonkun känniukon oli pakko saada kommentoida siihen, että sullapa on mielenkiintoinen ruokavalio ja meinaatko lämmittää kissanruuan.
Inhoan toisten ostoksia kommentoivia mukahauskoja ihmisiä.