Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua tarjoiluihin

Vierailija
30.06.2016 |

järjestän muutamille (vanhempani, isovanhempani jne) pienet syntymäpäivätarjoilut mutta en kuollaksenikaan keksi hyviä salaatteja tms.. Eli vieraita 14 tarkoitus tarjota ruoka + kahvi. Useimmilla ei kotonaan grillausmahdollisuutta joten grillaisin. Makkaraa? Pihviä? mikä olisi hyvä salaatti? Juomaksi teen kotikaljaa ja saa tietysti mehua tai maitoa, luultavasti kotikalja uppoaa. Lohifileen savustan itse ja keitän uusia perunoita. Lisäksi saaristolaisleipää (monien suosikki). Hirveän iso budjetti ei ole, opiskelija kun olen :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruuaksi kakkukahvit tietenkin :)

ap

Vierailija
2/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha perus vihreäsalaatti, lisäksi eri kuppeihin tarjolle tomaattia, viinirypäleitä, salaattijuustoa yms. tarpeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus vihreäsalaatti (frisee, punasipuli, avokado, feta) ja mansikka-mozzarella salaatti?

Vierailija
4/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo pihviä ja lohta, niin voisiko salaatti olla ihan vihersalaatti? Eli muutamaa erilaista salaattia sekaisin ja hyvä, öljypohjainen salaatinkastike. Ja balsamiviinietikkaa & neitysoliiviöljyä. Voit grillata vaikka halloumia vielä sen salaatin lisäkkeeksi.  

Vierailija
5/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

järjestän muutamille (vanhempani, isovanhempani jne) pienet syntymäpäivätarjoilut mutta en kuollaksenikaan keksi hyviä salaatteja tms.. Eli vieraita 14 tarkoitus tarjota ruoka + kahvi. Useimmilla ei kotonaan grillausmahdollisuutta joten grillaisin. Makkaraa? Pihviä? mikä olisi hyvä salaatti? Juomaksi teen kotikaljaa ja saa tietysti mehua tai maitoa, luultavasti kotikalja uppoaa. Lohifileen savustan itse ja keitän uusia perunoita. Lisäksi saaristolaisleipää (monien suosikki). Hirveän iso budjetti ei ole, opiskelija kun olen :)

Oikein hyvältä kuulostaa. Vihreän salaatin puolella olen minäkin, koska muu tarjoilu on noin runsas.

Kannattaa valita grillattavaksi sellaista mitä olet grillannut ennenkin ja jonka tiedät varmasti onnistuvan.

Noin isolle porukalle grillatessa kannattaa tehdä niin että jättää lihat hieman vajaasti kypsennettyiksi, laittaa foliolla vuorattuun uunivuokaan ja vie 100-asteiseen uuniin jossa saavat lepäillä folion alla 10-15 min. Toinen vaihtoehto on tehdä kaikki muu valmiiksi ja grillata lihat niin että ne saa suoraan lautaselle.

Vierailija
6/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslow vihreän salaatin lisäksi.