Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vartijoiden työ ja käyttäytyminen ostoskeskuksissa

Vierailija
30.06.2016 |

Kuuluuko vartijan tehtäviin seisoskella kaupoissa, flirttailla myyjien kanssa ja seurata asiakkaita metrin päästä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2170 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saanut heroiinifiksiisi tarpeeksi pöllittyä tavaraa, vai mikä siinä vartijassa niin ahdistaa?

Höps.

Olen tavallinen, keski-ikäinen täti-ihminen joka ei ole koskaan polttanut huumehia saati varastanut mitään. Yhtään mitään. Minulle tulee inhottava olo, kun vartija mulkkaa koko ajan vieressä ja seuraa. Tai seisoo myyjien kanssa rivissä ja kaikki seuraavat silmillään. Kun menen kauemmas kauppaan, joku seuraa minua. Kun lähden kaupasta maksun jälkeen niin vartijakin lähtee jne :(

Yritän ajatella, että se on heidän työtään ja on varkaita eikä minulla ole syytä tuntea mitään tuollaista, mutta kun samassa kauppakeskuksessa tapahtuu aina näin.

Kysy siltä suoraan miksi se seuraa sinua. Jos alkaa mussuttaa, pyydä myyjää hakemaan myymälän päällikkö paikalle ja kerro mikä on tilanne. Eiköhän se tilanne ala siitä tokenemaan.

Mitä ihmettä se myymäläpäällikkö asiassa tekee? 😂😂😂 Vartijalla varmasti on se omakin esimies, jolle on tekemisistään vastuussa.

Ja mitä tulee tuohon sinun ongelmaasi... turhaa kitinää.

Millä tavalla turhaa kitinää? Luulisi kauppiaiden haluavan shoppailun olevan kivaa? Eikö vartiointia voi tehdä hienotunteisesti ja enemmän vaikka kameroiden avulla?

Vierailija
22/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP, mihin tästä katoaa viestit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oudoksun vartijoiden muuttunutta työnkuvaa. Ei ne ennen seurailleet noin näkyvästi. Eikä vieläkään tarvitsisi kun on olemassa peilit ja kamerat, vartijakopista seuraten.

En tykkää siitä, kun vartija asettuu kassojen taakse seisomaan ja vahtaamaan. Mitä se muka auttaa että siinä seisoo?

Vierailija
24/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah tuo vartijan perässä hiipiminen oli paras!😂 Mutta itsekin olen ihan tavallisen? näköinen nuori nainen, vieläpä vauvan kanssa liikun, silti vartijat seuraa. Kerrankin kun vartija seurasi ja erehdyin mulkaisemaan häntä niin hän esitti ettei seuraa minua ja kääntyi tutkimaan makkarapaketteja?!

Vierailija
25/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi mikä söpöliini :)! mut saahan sittä haaveilla.

Vierailija
26/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muka auttaa että siinä seisoo?

Ehkäisee ennalta varkauksia. Vaikeuttaa esim. juoksukaljojen hakijoiden toimintaa huomattavasti. Saattaa myös napata kiinni, jos siviiliasuinen vartija ilmoittaa, että varas on menossa kassan läpi. Näkyvä vartija ehkäisee myös muita järjestyshäiriöitä.

Vierailija
27/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä on nyt oikea vartija linjoilla niin voisiko hän avata tällaista käyttäytymistä? Ilman vitsejä. Miksi pitää valita joku asiakas ja hönkiä hänen perässään?

Ehkä henkilö muistuttaa jotain tuttua varasta. Omiin tapoihin ei kuulu hönkiä asiakkaan niskassa kiinni. Jotkut sitä harrastaa.

Varas voi olla kuka tahansa, se hienostorouvakin taikka äiti vaunujen kanssa saattaa varastaa. Meidän työtä on kyylätä ihmisiä.

Tohon flirttailuun en ota kantaa

Vierailija
28/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muka auttaa että siinä seisoo?

Ehkäisee ennalta varkauksia. Vaikeuttaa esim. juoksukaljojen hakijoiden toimintaa huomattavasti. Saattaa myös napata kiinni, jos siviiliasuinen vartija ilmoittaa, että varas on menossa kassan läpi. Näkyvä vartija ehkäisee myös muita järjestyshäiriöitä.

Juurikin näin

Vierailija
29/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko vartijan tehtäviin seisoskella kaupoissa, flirttailla myyjien kanssa ja seurata asiakkaita metrin päästä?

Pitääkö naisvartijoidenkin flirttailla?

Rekkisstevarit ne vasta naisille flirttailevatkin. Mandariinit kainaloissa tepsuttelevat sivusiileissään pitkin steissin käytäviä ja kuvittelevat olevansa jossain auktoriteettiasemassa. Ovat lähinnä tahattomasti huvittavia.

Vierailija
30/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi vartija on täällä.

Ammattitaidotonta roikkua perässä siten, että häiriinnyt. Ellei sitten ole ollut jonkun muun perässä. Itse teen "vakiasiakkaidenkin" seuraamista hyvän maun mukaan. Riittää että he tietävät, että he tietävät että olen tietoinen heistä. Tällä vältän ylimääräisen työn näpistyksen/järjestyshäiriön kanssa. Kassalinjojen takana seisominen on hyvä tapa seurata kakkea mitä tapahtuu ja ketä tulee sisään.Vartijan tärkein tehtävä on kuitenkin olla näkyvä, mutta ei ahdistava. Aivan turha alkaa käyttää päiväänsä alkamalla leikkimään vartijan kanssa. Käy kysymässä jos todella ahdistaa.

Vierailija
31/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöiselle kaupassa varmaan vielä ahdistavampaa. Ottaako vartija huomioon että oudolta vaikuttava asiakas voi olla ahdistusherkkä?

Vierailija
32/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä yks nuori, vähän ujonoloinen pullukka naisvartija punastui kun myyjä viittoi auttamaan humalaisen kanssa. Vaikutti vähän aralta :/

Vierailija
33/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriöiselle kaupassa varmaan vielä ahdistavampaa. Ottaako vartija huomioon että oudolta vaikuttava asiakas voi olla ahdistusherkkä?

No sitten otat lääkkees ja oot niinkun muutkin.

Vierailija
34/34 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesti vastanneelle vartijalle. Yritän olla jatkossa välittämättä. Olen varmaan just tuollainen "liian herkkä".