Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko säästössä pahan päivän varalle?

Vierailija
30.06.2016 |

Paljonko sinulla on säästössä pahan päivän varalle, vai onko mitään?
Pyritkö noudattamaan sääntöä, jonka mukaan olisi hyvä olla 2-3 kertaa nettopalkan verran puskurina rahaa säästössä?

Itselläni on hieman yli 2 x nettopalkkani verran säästössä, eli 5000 €. Tavoite on, että saisin puskuria 6000€, eli noin 3 x nettopalkkani verran. Joudun nyt käyttämään osan puskuristani, kun ostin ensimmäisen asuntoni, mutta täytyy alkaa taas hitaasti kerryttämään puskuria takaisin.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 20 000 e.

T: kolmen lapsen yh

Vierailija
62/67 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laskisi sijoituksia pahan päivän varan säästöiksi näinä aikoina.

Nojoo, en minäkään.

Riippuu sijoituksista. Kyllä esim. sijoitusmetsät ihan hyvin toimivat pahan päivän tai eläkepäivien rahoituksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

42000€ ja velaton kaksio. Teen osa-aikatyötä. Ei lapsia.

Vierailija
64/67 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten, te joilla on jo kymmeniä tuhansia säästössä, niin onko teillä omistusasunto jo hankittu? Lyhennättekö vielä lainaa vai onko velaton?

Jos mietin omaa säästämishistoriaa, niin suurin osa rahoista meni pesämunan kartuttamiseen asunnon ostoa varten ja sitten puskuriin.

AP

Mies maksaa asuntolainaa eli mun ei tarvitse osallistua siihen mitenkään. Säästän kaiken liikenevän itselleni. Jos joskus ero tulee, niin on helppo vaan lähteä kun ei oli sidoksissa yhteisomistuksiin kuten taloon. En jää myöskään tyhjänpäälle kun on omaa varallisuutta. Miehellä on sitten vanha talo muuttotappiokunnassa, minulla sen sijaan muuta varallisuutta. Mun mielestä aika älyttömän hyvin.

Vierailija
65/67 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kymppitonni. Vähän vielä pitäisi saada kasaan. Säästetään miehen hoitovapaata varten ja isompaan asuntoon pitäis vaihtaa jossain vaiheessa. Niin kauan kun asutaan tässä ja ollaan molemmat töissä/ansiosidonnaisella vanhempainvapaalla niin pitääkin jäädä säästöön kelpo summa kuukausittain.

Vierailija
66/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, te joilla on jo kymmeniä tuhansia säästössä, niin onko teillä omistusasunto jo hankittu? Lyhennättekö vielä lainaa vai onko velaton?

Jos mietin omaa säästämishistoriaa, niin suurin osa rahoista meni pesämunan kartuttamiseen asunnon ostoa varten ja sitten puskuriin.

AP

Mies maksaa asuntolainaa eli mun ei tarvitse osallistua siihen mitenkään. Säästän kaiken liikenevän itselleni. Jos joskus ero tulee, niin on helppo vaan lähteä kun ei oli sidoksissa yhteisomistuksiin kuten taloon. En jää myöskään tyhjänpäälle kun on omaa varallisuutta. Miehellä on sitten vanha talo muuttotappiokunnassa, minulla sen sijaan muuta varallisuutta. Mun mielestä aika älyttömän hyvin.

Mun mielestä taas todella epäreilua miestäsi kohtaan.

Vierailija
67/67 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mun mielestä taas todella epäreilua miestäsi kohtaan.

Kukaan ei pakottanut häntä ostamaan taloa 20 vuotta sitten (yhdessä oltu 10v, eli talo oli jo hankittu ennen kuin tänne muutin), eikä kukaan pakottanut häntä vaatimaan avioehtoa tämän tönön suojaamiseksi. Minulle olisi sopinut elää ilman avioehtoa ja että minä olisin ottanut osan lainasta harteilleni. Näin olisin ollut velvollinen osallistumaan myös remonttikustannuksiin. Mutta koska jääräpää halusi suojata omaisuutensa, niin hoitakoon sitten itse omaisuutensa. Minä kartutan omaa omaisuuttani parhaaksi katsomallani tavalla. Reilua minun mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi