G: Paljonko säästössä pahan päivän varalle?
Paljonko sinulla on säästössä pahan päivän varalle, vai onko mitään?
Pyritkö noudattamaan sääntöä, jonka mukaan olisi hyvä olla 2-3 kertaa nettopalkan verran puskurina rahaa säästössä?
Itselläni on hieman yli 2 x nettopalkkani verran säästössä, eli 5000 €. Tavoite on, että saisin puskuria 6000€, eli noin 3 x nettopalkkani verran. Joudun nyt käyttämään osan puskuristani, kun ostin ensimmäisen asuntoni, mutta täytyy alkaa taas hitaasti kerryttämään puskuria takaisin.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on 9500€ ja joka kuukausi laitan lisää säästöön. Tämän oon saanut kasaan noin puolessa vuodessa töitä tehden. Olin aiemmin vuoden lapsen kanssa kotona ja mies opiskelija, silloin käytettiin edelliset säästöt. Mies edelleen opiskelee, mutta ainakin nyt meillä on toisen palkka.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot..
Näinhän se on - nimenomaan pienet menot.
AP
Vierailija kirjoitti:
Muuten, te joilla on jo kymmeniä tuhansia säästössä, niin onko teillä omistusasunto jo hankittu? Lyhennättekö vielä lainaa vai onko velaton?
Jos mietin omaa säästämishistoriaa, niin suurin osa rahoista meni pesämunan kartuttamiseen asunnon ostoa varten ja sitten puskuriin.
AP
Ei penninhyrrää velkaa ja omistusasunto on .
Säästöjä loppuelämäksi ettei työssä välttämättä tarvis ollakaan.
No lapsille kiva yllätys perinnönjaossa.
Asuntolainaa on ja säästössä noin 25000€ remontteja yms. varten .
Varastossa on pussillinen tyhjiä tölkkejä.
7 000 ja olen työtön. Jos ei mitään olisi, niin ahdistaisi joka päivä. Kun saan töitä, säästän taas joka palkasta.
Apua... Tulee kyllä ihan persaukinen olo kun lukee miten paljon kaikilla on säästöjä. Mulla on säästötilillä 425€ ... Ja lisää pitäisi saada kerättyä. Tuntuu vaan että kaikki eläminen on kallista ja tosi nihkeesti kertyy säästöön, vaikka yritän elää pihisti.
Vierailija kirjoitti:
Varastossa on pussillinen tyhjiä tölkkejä.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Muuten, te joilla on jo kymmeniä tuhansia säästössä, niin onko teillä omistusasunto jo hankittu? Lyhennättekö vielä lainaa vai onko velaton?
Jos mietin omaa säästämishistoriaa, niin suurin osa rahoista meni pesämunan kartuttamiseen asunnon ostoa varten ja sitten puskuriin.
AP
Ei ole, eikä ole aikomusta hankkiakaan.
24 000 joka säilyy koska joka palkasta säästän tonnin ja noilla voi hemmotella sitten itseä.
20t, mutta on lainaa on asunnosta ja auto on osamaksulla. Auton voisi tietysti maksaa pois, mutta näillä koroilla säästöt pitää mieluummin puskurina ja voi elää muutenkin huolettomammin.
250€, toivotaan ettei kovin pahat päivät iske :D
Sijoituksia on 90000€ ja eläkesäästöjä 47000€. Toisaalta asuntolainaakin on 100000€. Enemmän olen ollut työttömänä kuin töissä, mutta onneksi miehellä on työpaikka säilynyt.
En laskisi sijoituksia pahan päivän varan säästöiksi näinä aikoina.
Säästössä ei ole yhtään, mutta omaisuutta mitä myydä olisi noin 600 000 euron verran.
Vierailija kirjoitti:
En laskisi sijoituksia pahan päivän varan säästöiksi näinä aikoina.
Nojoo, en minäkään.
Kuuden kuukauden palkan verran, tavoitteena vuoden palkat. En kuulu sosiaaliturvan piiriin.
Vähä reilu 300€ on säästötilillä, oli tossa keväällä "pahoja päiviä" .
Nyt alkaa taas tiukka säästökuuri....keväällä pitää päästä reissuun. Ei oo koskaan ollu monen kuukauden palkkojen verran säästöjä 😞 miehellä on joitain tonneja ja jos vaikka kodinkoneet hajoaa, niistä maksetaan
Nyt on 9500€ ja joka kuukausi laitan lisää säästöön. Tämän oon saanut kasaan noin puolessa vuodessa töitä tehden. Olin aiemmin vuoden lapsen kanssa kotona ja mies opiskelija, silloin käytettiin edelliset säästöt. Mies edelleen opiskelee, mutta ainakin nyt meillä on toisen palkka.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot..