Argh (sohva)
Onko 236 cm leveä sohva pieni? Livenä näytti kyllä melkoisen pieneltä.. tykästyin yhteen yksilöön, joka täyttää kriteerit, paitsi siinä ei ole vuodemahdollisuutta ja koko on tosiaan melko pieni.... ei tässä enää asuta niin ahtaasti, että kaiken pitää olla mahdollisimman pientä. Hitto! Vihaan sohvan ostamista. Mitä huonekaluliikkeitä on näiden lisäksi: isku, asko, jysk, sotka, kruunukaluste (liekö siellä yhtään mitään?), vepsäläinem (ei nappaa) ?
Kommentit (16)
Meillä on 290cm u-sohva ja kaverit aina nauraa että on sohvalla kokoa. Veken kalusteesta ostettiin
No, riippuu varmaan tilasta mihin se tulee? Mulla oli 225 leveä sohva isossa kaksiossa, mihin se oli hyvä. (iso yhtenäinen olkkari&ruokailutila). Tässä missä nyt asutaan, (5h) se näytti pieneltä...
-
Sanoisin, että mittaile kotona ja mallaa kohtaa vaikka rakentamalla tyynyistä sen kokoinen kasa?
Olkkari on isohko mutta ei mikään hehtaarihalli. Tilaa kuitenkin on, mutta toisaalta en halua sohvan täyttävän koko olkkaria.
236cm on iso sohva, ellei teillä ole lestaperhe. Hehtaarimyymälässä kaikki näyttää pienelle. Teippaa vaikka sen sohvan pohjakoko lattiaasi maalarinteipillä, niin tajuat mittasuhteet.
Vepsäläiseltä ja Kruunukalusteelta saat varmasti vaikka mittatilaussohvan. Itse en edes harkitsisi Jyskiä, Maskua tai Sotkaa sohvaa ostaessa.
Vierailija kirjoitti:
236cm on iso sohva, ellei teillä ole lestaperhe. Hehtaarimyymälässä kaikki näyttää pienelle. Teippaa vaikka sen sohvan pohjakoko lattiaasi maalarinteipillä, niin tajuat mittasuhteet.
Minulla mitään perhettä ole, asun ja elän yksin :)
Ja itse asiass äsken mittaillessani hämmästyin, että onhan sillä todellisuudessa kokoa. Ilmeisesti jättimäinen myymälä hämää tosiaan näissä mittasuhdeasioissa. Lisää kommentteja...
Vierailija kirjoitti:
Vepsäläiseltä ja Kruunukalusteelta saat varmasti vaikka mittatilaussohvan. Itse en edes harkitsisi Jyskiä, Maskua tai Sotkaa sohvaa ostaessa.
Minä tykkään sotkasta, maskusta en löytänyt mitään kivaa. En nyt kuitenkaan ajatellut maksaa sohvasta yli tuhatta (tai edes tuhatta) egeä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään sotkasta, maskusta en löytänyt mitään kivaa. En nyt kuitenkaan ajatellut maksaa sohvasta yli tuhatta (tai edes tuhatta) egeä...
Eli aiot ostaa viiden vuoden päästä uuden sohvan?
Miten olisi kunnollinen "kierrätys-sohva"? Siis käytetty, mieluisa, mutta jonka uudelleenverhoiluun laitat sen tonnin? Tonnin sohvat ei montaa vuotta nimittäin kestä, mutta joku jo vuosikymmeniä kestänyt puurunkoinen tukeva sohva kestääkin sitten ikuisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aiot ostaa viiden vuoden päästä uuden sohvan?
Minkä takia? Ja jos nyt tuollainen muutaman satasen sohva kestää 5 v, niin kyllä on laadukasta tekoa :)
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi kunnollinen "kierrätys-sohva"? Siis käytetty, mieluisa, mutta jonka uudelleenverhoiluun laitat sen tonnin? Tonnin sohvat ei montaa vuotta nimittäin kestä, mutta joku jo vuosikymmeniä kestänyt puurunkoinen tukeva sohva kestääkin sitten ikuisuuksia.
Haluan uuden divaanisohvan, en tykkää kierrätyskamasta. Älkää vetäkö herneitä sieraimiin, en vain tykkää omassa käytössäni.
Ja mikäpä siinä, jos viiden vuoden välein uusii sohvaa tai mitä tahansa huonekalua, jos on varaa ja halua.
Edelle mainittujen lisäksi ainakin kodin ykkösellä on sohvia.
Vepsäläinen