Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ TOUKOMASUT pinoon ma --> ~*~

27.02.2006 |

Aloitetaanpa uusi viikko uudella pinolla. :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapas olikin viime yönä eka sukupuoli-uni, tosin aika epäselvä:)

Näin unta että synnytin semmosen ison pojan näkösen vauvan (tukkakin oli leikattu vauvalla oikein poikamaisesti), mutta sitten alapäästä paljastui, että olikin tyttö!!! Aika karmeeta...

Tekis kauheesti mieli lähteä uimaan, mutta kun ei oo ketään vahtimaan tyttöä:( Täytyy jälleen unohtaa omat mielihalut ja lähteä ulkoilemaan neidin kanssa.

Masussa on taas ollut tosi hiljasta parin päivän ajan, toivottavasti meno vilkastuu, ennen kun ehdin huolestua.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä. Mulle on näköjään nyt varattu kolmen viikon välein aikoja.

Mukavaa päivänjatkoa!

pricilla rv26

Vierailija
22/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nukuin huonosti. Heräilin ja näin kauheita painajaisia. Nuo menneisyyden traumat on pahoja kun aina unissa tulevat esille. Ilmeisesti näitä asioita ei ole koskaan loppuunkäsitellyt kun aina hyppäävät unissa tajuntaan. Ei kiva. :(

Kevis kyseli milloin tavattaisiin. Nasumasu taisi joku kerta kirjoittaa että joku lauantai olisi hyvä. Maaliskuussa lauantaipäiviä on 4. / 11. / 18. / 25. Itselle ei sovi 4. ja 11. Miten teille sopii 18. tai 25.? Muitakin Oulusta ja tai lähimaisemista otettaisiin varmasti mielellään mukaan, ilmoitelkaa muut jos kiinnostusta on! :)

Varmaankin vaikka rotuaarilla voitais nähdä. Käydä kahvilla / teellä ja shoppailemassa vauvanvaatteita.

Red_Cat & Möykky 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikko kertookin jo paljon... neljän aikaan viime yönä vielä katselin kelloa ja mietin, että mistä mä tiedän koska tässä vaiheessa raskautta supistukset on sellaisia että keskellä yötä täytyy soittaa jonnekin??? Sitä en yhtään epäile, etteikö synnytyssupistusten ollessa kyseessä tietäisi että pitää lähteä, mutta miten tässä vaiheessa...? Viime yönä oli tiheään melko kovien kuukautiskipujen tapaisia kramppeja jotka tulkitsin kipeämmiksi suppareiksi. Vähän jo alkoi mietityttämään että pitäiskö sitä jo jonnekin suuntaan alkaa soittelemaan...

Mieskin oli uneton taas viime yönä ja se unettomuus taitaakin johtua ukkokullan korvasta. On valittanut siitä asti kun turpaansa sai silloin reilu viikko sitten, että korva on lukossa ja nyt sieltä on alkanut valua sellaista kellertävää nestettä. Mä jo vähän mielessäni epäilinkin josko tärykalvossa olisi reikä. Tänään kävi lääkärissä ja reikähän siellä oli ja tulehdus vielä päälle. Sai antibiootit ja korvatipat. Mua vaan naurattaa ajatus viikonlopusta kun mies on perjantaista sunnuntaihin kaverinsa polttareissa ja ne korvatipat täytyy laittaa kolmasti päivässä!!!! Voin jo kuvitella kuinka känninen ukkolauma söheltää niitä tippoja =D

Eilen saatiin ihan kivasti pakkailtua tavaroita ja huomenna sitten saadaan avaimet. Mä ajattelin huomisillan kuskailla sinne kämpälle sellaista kaikkea kevyttä tavaraa minkä saa laitettua heti paikalleen ja torstaina on sitten varsinainen muutto.

Tänään mennään TAYSiin tutustumiskäynnille. Siellä on joka tiistai ja torstai aina tiettyyn aikaan tutustumiskierros mihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ja sen käynnin sisältöön näytti paikkojen näyttämisen lisäksi kuuluvan mm. synnytyksen kulun, kipulääkityksen ja imetyksen läpikäynti. Ihan kiva kun ei sinne valmennukseenkaan mennä.

Jopas oli omanapaista tämä teksti¿ ai niin, uus äippäpakkaus näytti olevan ihan kiva, mutta tykkäsin vanhastakin. =)

[color=red]pikku-milli & paco 30+4[/color]

Ai niin ja vinkkinä taas kerran kun joku oli hukannut megapitkän viestin¿ Mä kirjoitan viestit wordiin aina ensiin ja kopioin siitä sitten pinoon. Siten pystyy samalla lukemaan muiden viestejäkin eikä tekstit huku.

Vierailija
24/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kaikille !

taas on uusi viikko edessä :) nyt vauvan tulo alkaa pikkuhiljaa tuntumaan konkreettisemmalta meikäläisellekin. johtuu varmaan siitä, että aika alkaa olla vähissä. kuvittelen, että pääsen synnyttämään viikolla 38 niinkuin esikon kanssa, mutta who knows. hermo varmaan menee jo menee yli lasketun ajan ;) olen jo pakannut sairaalakassia pikkuhiljaa, mikä tuntuu vähän hassulta tässä vaiheessa, mutta kiva sitä on ollut tehdä. ostin mm. bodyshopista ihanat rasvat ja suihkugeelit ihan itseä varten. viikonloppuna vietettiin esikon 4v.-synttäreitä ja hyvin meni. vielä pitäisi tarhakamuille järjestää tällä viikolla omat kekkerit. mahaan ei uutta. aika hiljainen on tämä meidän typykäksi arveltu vauva. samanlainen oli esikkokin, joten en ole hermoillut. maha alkaa olla komea maapallo, kaikki on tuossa edessä ja yhtään raskausarpea ei ole vielä ilmaantunut:) aika pitkään olen nukkunut ihmeen hyvin kaikki yöt, mutta viime yö oli taas karsea pitkästä aikaa. heräsin vähän välillä, kun lonkkaa ja häpyliitosta särki ja esikoinenkin pissasi sänkyyn. meidän poikamme on alkanut jo hyvissä ajoin reagoimaan pikkukakkosen tuloon. on mm. ilmoittanut, että hän on äidin poika ja vauva on sitten isin. lisäksi hänellä on ihana oidipaalivaihe menossa ja haluaa mennä mun kanssa naimisiin. esikoinen on mun elämän päivänpaiste !!!!!

hyviä vointeja kaikille ! nauttikaa kevään merkeistä ! ainakin täällä etelässä kevään voi nähdä ja aistia.

t.satu 29+3

Vierailija
25/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin siellä viime viikolla jouduin käymään.

paastoarvo oli 4.6 kun täällä sais olla vaan 4.5.TYKS on kuulemma tosi tarkka ja laskee rajaa koko ajan.tosi kiva ku luin Br1t:n kirjotusta ja raja todella paljon ylempänä.siis mäkin joudun uuteen verikokeeseen n.kuukauden päästä.ihme juttu että eri paikoissa toi raja on eri...

Vierailija
26/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos olen poissaolevana muutaman päivän niin se johtuu siitä, etten tiedä kuinka nopeasti netti aukeaa uudessa osoitteessa... en siis ole aikeissa olle synnyttämässä =D

Nyt mäkin alan jo ihmetellä mihin ihmeeseen hekusti on hävinnyt????? Toivottavasti mitään ei oo sattunut!

Vierailija
27/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..missä on hekusti???

jos vaan ongelma on sama mitä kristiina81:lla oli. yhtäkkiä ei vaan päästy sisään vauva-lehden palstaan kirjoittamaan. toivottavasti ei oo tapahtunu mitään. tai jos netti on sökö.

hekustiiiii!!!

my_selene ja neitinen rv 27+

kiusasin äsken pikkuista ja sit se suuttui ja aloitti sellasen rumban että. sit tunsin ensin pienen jalan ja sen jälkeen pyllyn. tosi hellyttävää oli. mamin oma kulta..

Vierailija
28/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas, miten nämä nettisivut taas tökkivät, meinaa hermo mennä... Muuten kyllä on näin aurinkoisella ilmalla paljon parempi mieli, vaikka se energinen keskiraskaus antaa edelleen odottaa itseään. Tai itse asiassa eikös näillä viikoilla olla jo siellä vikassa kolmanneksessa...

Onnea sokerirasituksesta selvinneille ja tsemppiä " kärähtäneille" . Ja edelleen sympatiaa kaikille muillekin selkäsärkyisille ja unettomille.

Dolosa: mun mies on keittiömestari ja kuulemma " kaikki" keittiöihmiset saavat ensin tytön. Ja näin on kyllä tuttavapiirissa jostain syystä useimmilla käynytkin. Tosin ne on miehiä kaikki, joten liekö kuumassa köökissä työskentely tappanut niiltä kaikki poikasiittiöt vai mikä on :D. Tosin meidän esikoinen oli kaikesta huolimatta poika, joten ilmeisesti mies on työpaikalla viettänyt enemmän aikaa konttorissaan kuin hellan ääressä :)

Pampula, poika ja Sintti 27+6

Vierailija
29/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kurkkukipu iskenyt minuunkin, toivottavasti ei nouse kuume. Viime yö töissä oli kyllä vaikea: paleli, väsytti, kurkku kipeä¿ Neuvolan soittoaikakin meni ohi kun nukuin.

Touko piti sellaisen vatsatanssin aamuyöstä että tuntui vatsa repeävän.

Red_cat & Kevis: Mulle ei käy tuo 18.3, muut käy joten tapaammeko 25.3? Toivottavasti Kevis ei nyt sano että hänelle ei käy just tuo lauantai;)

Pikku-Millille voimia (intoa varmaan riittää) muuttoon. Meillä muutettiin aikoinaan parin viikon ajan: ensin kaikki sellaiset tavarat jotka sai suoraan kaappeihin laittaa, näin laatikot vapautu muuhun pakkaamiseen ja lopulta saatiin isoauto lainaksi huonekaluja varten. Toinen muutto pari vuotta sitten kun muutimme 5kk väliaikaisasuntoon. Kaikki tavarat piti pakata, vain ne mitä tarvi jätettii käyttöön. No niitä varastoja käytiin penkomassa eräänkin kerran kun talvi vaihtui kevääksi ja kesäksi. Mutta täytyy myöntää että tuo kahden viikon muutto oli huomattavasti mukavempaa:)

Uutta äitiyspakkausta kävin katsomassa, mutta kuvat ei jostain syystä näkyny:(, muuta uutta lisää ei tainnut olla kuin nuo kestovaipat. En vieläkään ole saanut päätettyä mistä tilaan ja millaset kestot jotta voin kokeilla niiden käyttöä.

Täytyy alkaa ruoan laittoon. Inhoan suuresti kaikkia keittiöhommia (menee vain inspiraation iskiessä, ja sitä ei tapahdu kovin usein), onneksi mies on innokas kokkaamaan, tosin aika ykspuoleisesti vaan on valikoimaa. *Lähtee unelmoimaan lottovoitosta ja omasta keittiösisäköstä*

t. Nasu ja Touko-masu 28+2

Vierailija
30/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tainnut tulla tosi nälkäinen tai jotain... sain nenääni tänään pienen vekin kun nenä jäi jääkaapin oven väliin =D mä en tajua miten edes onnistuin siinä...

Vierailija
31/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaveli säikytti meidät oikein kunnolla kun eilen illalla jo mietin ettei liikkeitä ole tuntunu entiseen malliin ja tänään jatkui sama meno... Jotain pientä räpellystä vaan tuntui alavatsalla eikä niitä kovia potkuja kylkeen niinkuin aina ennen. Äippäpolille sitten soittelin ja pyysivät tulla näytille.

Ekana otettiin käyrää ( 5 suppariakin siinä näkyi ) ja sitten pääsin lääkärin ultrattavaksi. Kaikki onneksi olikin hyvin, vauvan rontti vaan on kääntyny perätilaan, vaikka on kellotellu jo monta viikkoa pää lähtökuopissaan! Nyt sitten seurataan mahtaako kääntyä millon takas. Painoarvioksi saatiin nyt rv 30+3 n. 1600g, mikä viittaisi ihan keskikokoseen vauvaan. Hyvä niin, sellasta meillä ei vielä olekaan syntyny kun edelliset on ollu 2,5kg ja toinen 4kg =)

Että tällästä meillä tänään.

Pikku-millille tsemppiä muuttoon! Ei ikinä ole mikään ihan simppeli suoritus.. Ja elä liikaa niitä tavaroita kanna vaan laita mies hommiin!

Kauheen aikasin ootte sairaalakasseja pakannu =) Ite ajattelin joskus ehkä rv 37 paikkeilla alkaa harkitsemaan mitä mukaan ottaa... tai sitten nakkaan kassiin tavarat kun lähdön aika tulee...

Nyt alakerrasta leijailee niin ihana pizzan tuoksu että lähenpä kattomaan mitä on tarjolla. Ihana mies kokkaa perheelle =)

Iisamaari + tytsy rv 30+3

Vierailija
32/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tuota jo aamulla kysellä mutta unohdin...Siis onko kukaan muu huomannut kynsien kasvua???Vai onko omaa mielikuvituksentuotetta? Töiden takia tulee pidettyä kynnet lyhyinä ja nyt tuntuu että niitä saa koko ajan leikata.

pam-pu-la ;)no jos ne työkaverit ei sitten ihan väärässä olekaan!!! Ja vuoden alusta asti olen ollut ainoa keittiön naispuolinen työntekijä ( tosin rupeaa tuntumaan että kasvaa itselläkin killuttimet jalkojen välissä), joten ehkä tuo miesten " tauti" (eli poikasiittiöiden heikkous) on sitten minuunkin iskenyt.

Pikku-milli, millainen tuo sairaalassa käynti oli? Olen vähän itsekseni ajatellut jättää tuon valmennuksen väliin eli olisiko tuosta tutustumisesta mitään hyötyä?

Jollain oli huomenissa sokerirasitus. Tsemppiä arvoihin ja ota kirja mukaan ettei tule aika kauhean pitkäksi!

Dolosa ja sintti 27+4

Vierailija
33/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolosa, mä olen ainakin huomannut, että kynnet on ollut paljon paremmassa kunnossa raskauden aikana. Ennen lohkeili paljon helpommin. Kynnet tuntuvat myös kasvavan nopeammin, tänään taas katselin, että ompas pitkät kynnet, vaikka juuri viikko puolitoista sitten ne leikkasin. Hassua.

Joku taisi kysellä myös eilen tukivöistä. Itse piipahdin eilen Helsingissä ja kävin ostamassa Belua nimisestä äitiysvaateliikkeestä Carriwellin tukivyön (13,90euroa). Kokeilin siellä myös Anitan tukivyötä, joka maksaakin sitten n.40 euroa. Lähinnä oman budjetin takia otin tuon halvemman, ja kun selkä nyt ei ole aivan tolkuttoman kipeä niin koitan pärjätä tuolla Carriwellilla. Se antaa kai hieman kevyemmän tuen kuin tuo Anitan tukivyö, mutta minusta se oli myös miellyttävämmän tuntuinen päällä, koska siinä ei ole saumoja, jotka painaisivat. Pidin sitä tänäänkin lähes koko päivän päällä...en sitten tiedä oliko siinä hyötyä vai ei... Ei selkä ainakaan kovin kipeä nyt ole. Anitaa myydän mun mielestä aika useissa lastentarvikeliikkeissäkin, mutta tuota Carriwelliä saa lähinnä kai nettikaupoista. Löytyy kun pistää googleen hakuun.

Nyt menen nukkumaan...ja luultavasti nauttimaan beibin potkuista kohti virtsarakkoa. Taisi eilen käännähtää perätilaan, koska nyt potkut tuntuvat vain tuskana alapäässä ja pienenä hipsutteluta kyljissä ja nivusissa.

Hyvää yötä mahakkaat!

auringo + pampero 28+4

Vierailija
34/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

dolosa, mun mielestä se oli ihan hyvä. Meille ainakin riitti kyllä vallan mainiosti pelkästään tuo käynti. Ensin tunnin verran kätilö puhui power pointin avustuksella läpi synnytyksen kulun, imetyksen jne. Käytännön juttuja siitä milloin pitää lähteä sairaalaan ja mitä synnytyksessä tapahtuu. Katsottiin myös lyhyt siisititty synnytysvideo... ei mieskään järkyttynyt kun ei siinä itse syntymää näytetty =D Sitten käytiin kääntymässä osastoilla ja synnytysvastaanotossa. Oli vielä kiva kun tuolle tutustumiskäynnillehän ei tarvi ilmoittautua ja meitä oli siellä vaan kaksi pariskuntaa.

Mä äsken jo luulin, että netti on jo katkaistu... melkein jo hyperventiloin täällä ;) mä mitenkään riippuvainen oo...

Vierailija
35/35 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Br1t:lle sokerirasitustuloksista!

Mulle kävi niiden kanssa vähän hassusti... Labrassa tutkivat paastoarvon heti ja sanoivat sen olevan reilusti alle rajan eli 4,8. Neuvolassa labratuloksiin oli kuitenkin kirjattu paastoarvoksi 5,8 (5,5 olisi ollut raja) ja kaksi muuta arvoa olivat reilusti alle rajojen. Nyt sitten jouduin ruokavaliolle, juuri kun suklaa ja kaikki herkut oli alkaneet taas maistumaan. Pöh! Tai ehkä sitä vaan tekee mieli sitä mitä ei saisi syödä...

Muutto lähestyy meilläkin parin viikon sisällä. Remonttia pitäisi tehdä ja siivota ensin että voisi pakata, mutta jotenkin ei vaan jaksa. Mistähän sitä saisi voimia. Nytkin oon ollut koko päivän yöpuvussa ihan vaan sympatian vuoksi kun miehellä on flunssa :)