Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkengät päiväkotiin

Vierailija
29.06.2016 |

Kävin päiväkodissa työpaikkahaastattelussa, samalla tutustuttiin päiväkodin tiloihin. Päiväkodin johtajan kanssa puhuttiin kahden kesken päiväkodin säännöistä. Päiväkodin johtaja kertoi minulle päiväkodin säännöistä: Crocsit/kovapohjaiset kengät ovat kielletyllä listalla, ja crocseja/kovapohjaisia kenkiä ei saa lapsi tai henkilökuntaan kuuluva henkilö käyttää sisäkenkänä. Päiväkodin johtaja suositteli minulle pehmeäpohjaisia sisäkenkiä. Mistä voisin ostaa pehmeäpohjaisen sisäkengän joka täyttää työkengän kriteerit. Minkälainen pehmeäpohjainen sisäkenkä kelpaa työkengäksi päiväkotiin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten crocs-kielto perusteltiin? Helposti pestävät crocsit tuntuisi niin hyvältä kengältä päiväkotiin, missä kahlataan lasten eritteissä ja ties missä ruuantähteissä.

Vierailija
2/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin johtaja perusteli crocs kieltoa näin: Crocseilla voidaan astua toisen varpaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit ovat liukkaat ja sen takia eivät sovellu työkengiksi päiväkotiin (itselläni kyllä on ne). Eiköhän se varpaille astuminen satu oli kenkiä tai ei :D ihme johtaja.

Vierailija
4/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuestesukkia on aikuisillekin, ehkä ne sitten olisivat hyvät päiväkodin tädeillekin? Meidän lasten päiväkodissa kyllä aikuiset käyttävät ihan tavallisia työkenkiä ja crocseja. 

Vierailija
5/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit ovatkin rumat mökki/puutarhakengät.

Ihan perus kenkäkaupoista tai vaikka sittarista/prismasta saa sisäkenkiä. En tiedä, mitä pehmeäpohjaisella tarkoitetaan, mutta mitä olen lapseni open ja hoitajien kenkiä katsonut, heillä on ihan vain sandaalimalliset sisäkengät.

Vierailija
6/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli crocsit kun työskentelin päiväkodissa. Loistavat työkengät, teidän pk:n johtaja on kyllä idiootti :D

Vierailija
7/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työntekijöitä 12 ja vain yhdellä ei ole crocseja.

Crocsit on päiväkodissa todella käytännölliset jalassa ja helpot pestä.

Ikinä ei ole meille sanottu ettei saa olla.

Ja ainakaan meidän käytävillä ei ole millään tavoin liukkaat.

Itse en voisi kuvitellakaan muita työjalkineiksi.

Vierailija
9/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähinnä pari-kolmekymppiset hoitajat pitävät crocseja, opettajilla ja vanhemmilla hoitajilla on sandaalit. Opiskeluaikana yliopistonlehtori piti kunnon luennon crocsien kauheudesta enkä ole toistaiseksi kokenut tarvetta hankkia niitä :D Sandaalit ovat mukavat työkengät!

Vierailija
10/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ainoa miespuolinen hoitaja päiväkodissa. Sisäkenkänä käytin aivan tavallisia jumppatossuja. Päiväkodin johtaja käytti ballerinatohveleita. Muut henkilökuntaan kuuluvat  päiväkotitädit käyttivät jumppatossuja. Lapset käyttivät myös jumppatossuja, muutamalla tytöllä oli kankaiset baletin harjoitustossut tai pehmeät ballerinatohvelit.  Crocs-kieltoa perusteltiin seuraavasti: Crocs-kenkä voi aiheuttaa sen että lattiat joudutaan vahaamaan.

Vierailija
11/20 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin sisäkenkä sääntö on hyvin huonosti perusteltu. Lattian pinta voi vaurioitua myös tavallisen sandaalin, tai kangaskengän käytöstä.

Vierailija
12/20 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään päivänkodin säännöissä sanotaan näin: Kaikenlaiset crocsit tai tms. Crocs-tyyppiset jalkineet on ehdottomasti kielletty lasten, ja henkilökunnan osalta. Laitoin lapsen taskuun perus-jumppatossut, ja myöhemmin kuulin että henkilökunnasta iso osa käyttää crocseja. Mielessäni on käynyt seuraava ajatus: Onko päiväkodin säännöt jääneet päivittämättä henkilökunnan osalta?

Vierailija
13/20 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä crocseja tarvitsee pitää töissä? Ne ovat kamalan rumia ja sandaalit ovat jaloille parempia kuin crocsit.

Vierailija
14/20 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppatossut on todella hyvä jalkine päiväkotiin lasten, ja henkilökunnan osalta. Crocsit kuuluu sairaalaan, tai terveyskeskukseen, ei päiväkotiin.

Vierailija
15/20 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt toimistohommissa sisäkenkinä Suecos kenkien Alma mallia. Löysin ne www.askelterapia.fi verkkokaupasta. Ei muuten hiostanu jalkoja kesällä juuri lainkaan hengittää kivasti eivätkä ole liukkaat märälläkään lattialla.

Vierailija
16/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suecosien laatu todella surkea. Muutaman viikon käytöllä kantapäät puhki. Askelterapian mukaan normaalia...

Vierailija
17/20 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin sisäkenkä sääntö on hyvin huonosti perusteltu. Lattian pinta voi vaurioitua myös tavallisen sandaalin, tai kangaskengän käytöstä.

Ja oliko taas joku päiväkodin täti siellä kirjoittamassa? Nämä todella saavat näkemään punaista. Että vielä lapsia muka "opettavat".

Vierailija
18/20 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta lisään tähän. Tilasin lenkkarinmalliset kokeiluun, oli pientä kokoa ja palautukseen meni. Tuo palautus kustansi 14,85e, joten varautukaa tähän. 

Vierailija
19/20 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis askelterapian kengät! 

Vierailija
20/20 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Miten crocs-kielto perusteltiin? Helposti pestävät crocsit tuntuisi niin hyvältä kengältä päiväkotiin, missä kahlataan lasten eritteissä ja ties missä ruuantähteissä.-

Hei! Itse olin komapastua pahasti joustamattomilla crockseilla pieneen kynnykseen (lapsi sylissä!). Säikähdin niin pahasti, että crocksit lensi roskikseen ja käytän vain Bircenstock-työkenkiä mitä mm lääkärit ja sairaanhoitajat käyttävät. Sijoitus kenkiin jotka on ihan parasta jaloille! 

Toki päiväkoti voi hommata henkilökunnalleen työvaatteet ja kengät, tai varata budjettiin niitä varten vaaterahaa) mikäli esihenkilö alkaa asettaa vaatimuksia asusteiden suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän