Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi 5 upeimmalta tuntunutta hetkeä?

Vierailija
29.06.2016 |

Mitä ne oli? Vastasyntyneen saaminen rinnalle? Vapaudentunne nuoruuden kesäiltana? Kun ymmärsit ihastuksesi kohteen rakastuneen sinuun? Kun väsyneenä sai kaatua sänkyyn ja nukkua niin pitkään kuin huvitti? Mitkä hetket sun elämässä on tuntuneet ihanimmilta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikajärjestyksessä:

Kun sain joskus kymmenennen ikävuoden tienovilla ensi kerran kuunnella haluamaani musiikkia. Ennen sitä olin saanut kuunnella vain radiota ja äidin valitsemia vinyylejä.

Kun 12-vuotiaana ostin kilpikonnan itse säästämillä rahoillani. Se on paras ystäväni. Ajoimme monta sataa kilometriä, valitsin kolmesta poikasesta yhden, ja kannattelin sen laatikkoa sylissäni koko automatkan ajan yrittäen säästää sitä auton tärinöiltä ja töminöiltä. Kun yritin toissa talvena yrittää itsemurhaa hukuttautumalla avantoon, kun riisuin takkini ja kenkäni ja kävin istumaan laiturille, muistin ajatella konnaani. Ymmärsin, etten voisi ikinä hylätä elämäni rakkainta asiaa tämän maailman yksinäisyyteen niin kuin minut itseni on hylätty. Kilpikonnani on paras asia, mikä minulle on koskaan tapahtunut.

Kun 16-vuotiaana katsoin elämäni ensimmäisen KODIN ikkunasta äidin auton loittonevia perävaloja. Silloin tiesin olevani viimein vapaa.

Kun 19-vuotiaana kävelin kaupungilla raskaan repun ja työlaukun kanssa, ja joku täysin tuntematon nainen tarjoutui auttamaan minua kantamusteni kanssa. Hän oli ystävällisin ja sydämellisin ihminen, jonka olen koskaan eläissäni tavannut. Hän puhui kauniisti ja hyväksyvästi, eikä tuominnut minua sen perusteella, miltä kasvoni näyttävät. Toivon, että saisin vielä jonain päivänä kiittää häntä muutenkin kun vain sanomalla "kiitos".

Kun 20- ja 21-vuotiaana sain keskustella opettajansijaiseni kanssa. Hän oli mahtava mies. Hän oli koulutettu opettaja ja niinpoispäin, mutta hän toimitti koululla myös erästä erityisvirkaa, eikä hänellä ollut hajuakaan siitä, miten sitä kuului hoitaa. Hän siis sanoi tämän minulle suoraan. Puhuimme aina joka tapaamisella 2 minuuttia opinnoistani ja loput 43-58 minuuttia musiikista, elokuvista, politiikasta, tieteestä, historiasta, mistä vain. Kuulostaa epäammattimaiselta, mutta tämä oli juuri sitä, mitä minä tarvitsin. Hänen avullaan en jättänyt opintojani kesken, vaan valmistuin, ja vieläpä aivan hämmästyttävän hyvin arvosanoin.

Vierailija
22/23 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun kannoin keskosina syntyneet terveet vauvani kotiin kuukausien sairaalassa olon jälkeen.

2. Kun muutin takaisin kotipaikkakunnalleni 20 v. muualla asumisen jälkeen.

3. Kun tapasin sukuni oltuani heistä erossa yli 10 v.

4. Kun äitini parani toisesta syövästään.

5 Kun molemmat lapseni pääsivät yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 - 3. Lasten syntymät

4. Kun tuttu sanoi, että kukaan ei ole koskaan ollut hänelle yhtä kannustava kuin minä.

5. Ystävän hymy