Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kissani hävisi 2 h sitten erään puolitutun vierailun jälkeen!!!

Vierailija
29.06.2016 |

Provoksi huutelijat voivat nyt jättää kommentoimatta. Kyseessä on oikeasti hätätilanne!

Kutsuin harrastuksesta puoliksi tutun ihmisen tänää kahville ja kaikki meni ok siihen saakka, kun asuntoni ovi sulkeutui.

Jossain kohtaa aloin ihmetellä missä kissani on. Olen etsinyt sitä jokapuolelta ja asun siis yksinään kaksiossa.
Ikkunasta ei ole voinut hypätä sillä ikkuna ei edes aukea niin auki, että kissa mahtuisi siitä ulos (säädetty tarkoitiksella niin).

Eikä ulkona näy mitään kissan raatoja sillä asun kolmannessa kerroksessa.

Olen tutkinut moneen kertaan kirjaimellisesti joka nurkan. Ja kaikki mahdolliset piilopaikat.

Myöskin tutkinut rappukäytävän ja pihan kokonaan. Talossa ei asu montaa ihmistä siis rapussani ei ole, kuin 6 asuntoa joista kaksi tiedän olevan tyhjillään. Kysyin kaikista asunnoista onko joku nähnyt kissan rappukäytävässä ja päästänyt sen ulos. Mietin siis, että olisi livahtanut tuttuni lähtiessä ovesta, mutta kukaan ei ole nähnyt.

Olen yrittänyt kutsua kissaa niin kotona kuin rapussa sekä pihalla eikä mistään tule vaikka normaalisti tulee aina.

Myöskään ei ole mahdollista, että kissa olisi kuollut, koska kai minä nyt löytäisin sen asunnostani, kun tarpeeksi epätoivoisena aloin käydä oikeasti järjestyksessä joka nurkan jne... läpi.

Muistelin missä näin viimeksi kissan niin näin sen hyppäävän eteisen lähellä olohuoneessa olevalle pöydälle näin sivusilmällä tuon ihmisen häärivän eteisessä vielä, mutta en tajunnut katsoa niin tarkkaa mitä teki. Sitten hän huuteli ovelta vielä heipat ja ovi kävi.

Vähän sen jälkeen ihmettelin mihin se kissa jo katosi, kun äsken oli takanani olevalla pöydällä.

Ja nyt te lopun tiedätte jo.

Sekä yllätys yllätys tämä kyseinen henkilö ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin.

Oikeasti minua huolestuttaa kissa ja samalla pelottaa ajatus tuollaisesta hullusta. Mitä jos alkaa ahdistella minua ja mitähän tästä oikein seuraa ?? Apua!!!! Mitä teen???? Soitto poliisille vai mitä?????

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses mikä provo. , kaikkea sitä ihmiset keksivät. Ja poliisikoira nykyään toimivat lääkäreinä😁😂😃

Vierailija
82/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun kantaa ottamatta, meidän kissa hävisi kerran ja oltiin jo ihan varmoja, että on jotenkin päässyt livahtamaan ulos kun sitten onneksi löytyi, ulko- ja välioven välistä. Ei päästänyt ääntäkään vaikka kutsuttiin ja rapisteltiin ruokapusseja.

En käsitä miten oli sinne päässyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, ei ollut muuta tekemistä ja kertomista.

Vierailija
84/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tappaa toisiaan ja mielisairaalat on täynnä, joten en yhtään ihmettele, vaikka näin saattaisi oikeastikin käydä. Todellisuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
85/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olikin vaan Hennan kiusaamisprovo. Sairas ihminen, jättäisitte rauhaan.

Vierailija
86/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen moka tässä provossa oli heti aloituksessa. AP kertoi, että vieras teki lähtöä eteisessä ja AP itse oli jossain sisemmällä. Hyvin epätavallista, että jätetään vieras, etenkin tuollainen puolituttu, yksin eteiseen keräilemään kamppeitaan ja lähtöä tekemään. Varsinkin, kun taloudessa on kissa. Ne ovat aina valmiina odottamassa mahdolliuutta livahtaa ulos.EI ja EI. Vieraat saatetaan ovelle ja siinä hyvästellään. AP muka kuunteli jossain muualla, kun vieras huuteli heipat ovella. Hahhah. Ihme, ettei vieras kissan lisäksi vienyt mukanaan AP:n palttoota.

Toi vieraan hoitoon joutuminen poliisin toimesta oli tietysti jo karkea virhe.

Ei mun mielestä tällaisissa provoissa ole mitään vikaa, nehän ovat kuin ratkottavia arvoituksia, joissa yritetään keksiä epäjohdonmukaisuudet.

T. Miss Marple

Vierailija
87/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hävis ku pieru Saharaan. Provo

Nii ja ap olisi provo myös siinä tapauksesa, että päivittelisi jatkuvasti. Koska silloin ei olisi oikeasti huolissaan kun koko ajan päivittelee.

Niin ja näin, aina väärinpäin.

Vierailija
88/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh.. osta uusi kissa. Kesäkissoja luovutetaan ilmaiseksi.

Vierailija
89/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen moka tässä provossa oli heti aloituksessa. AP kertoi, että vieras teki lähtöä eteisessä ja AP itse oli jossain sisemmällä. Hyvin epätavallista, että jätetään vieras, etenkin tuollainen puolituttu, yksin eteiseen keräilemään kamppeitaan ja lähtöä tekemään. Varsinkin, kun taloudessa on kissa. Ne ovat aina valmiina odottamassa mahdolliuutta livahtaa ulos.EI ja EI. Vieraat saatetaan ovelle ja siinä hyvästellään. AP muka kuunteli jossain muualla, kun vieras huuteli heipat ovella. Hahhah. Ihme, ettei vieras kissan lisäksi vienyt mukanaan AP:n palttoota.

Ei mun mielestä tällaisissa provoissa ole mitään vikaa, nehän ovat kuin ratkottavia arvoituksia, joissa yritetään keksiä epäjohdonmukaisuudet.

T. Miss Marple

On olemassa ihmisiä, jotka eivät saata vieraitaan ulos, eivätkä siis tule ulko-ovelle sanomaan heippaa. Itse olen tällaisen kissallisen ihmisen luona käynyt.

Ja toisekseen. Veikkaan, että poliisi tietää mitä näissä yleensä käy. Todennäköisesti ei olisi saanut kertoa mielentilatutkimuksesta, mutta kyllä heilläkin arvionsa on.

Vierailija
90/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on todella tarua ihmeellisempää. Yli 20 vuotta sitten serkultani oli varastettu kissa kotoa, kun hän oli etupihalla puutarhahommissa. Rivarissa takaovi oli raollaan, ettei kissa ja koirat pääse ulos. Samalla alueella asui 10-12 -vuotias tyttö, joka kävi aika usein serkullani moikkaamassa näitä lemmikkejä. No sinä päivänä serkkuni tajusi yks kaks, että hän on nenät vastakkain koiriensa kanssa. Vei koirat sisälle ja tajusi takaoven olevan auki. Kissaa ei löytynyt mistään. Kolme päivää meni, kun serkkuni kissaa etsi. Lopulta naapurin toinen tyttö kertoi, että se kissa on metsässä pienessä kopassa ja, että tämä toinen tyttö oli kuulemma saanut sen kissan serkultani. Kissa löytyi, lievässä shokissa sieltä metsästä.

Terveisiä vain niille, jotka tän tunnistaa.

Vierailija
91/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvikses meitä huolestutit??

Vierailija
92/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin kyllä nähä tilanteen jossa vieras henkilö ottaa kissan kuin huomaamatta mukaansa. Yleensähän kissat eivät juurikaan anna edes vieraan koskea ja jos ottaa esim syliin rimpuilee itsensä irti.

Vierailija
93/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Miss Marple

On olemassa ihmisiä, jotka eivät saata vieraitaan ulos, eivätkä siis tule ulko-ovelle sanomaan heippaa. Itse olen tällaisen kissallisen ihmisen luona käynyt.

Ja toisekseen. Veikkaan, että poliisi tietää mitä näissä yleensä käy. Todennäköisesti ei olisi saanut kertoa mielentilatutkimuksesta, mutta kyllä heilläkin arvionsa on.

En minäkään aina saata, nimittäin silloin, kun siskoni tulee käymään. Hän saattaa käydä monta kertaa päivässä. Vieraamman ihmisen saatan aina, en sen vuoksi, ettei, hehheh, vie kissaani, vaan siksi, että on epäkohteliasta olla saattamatta,  ainakin meilläpäin, Porvoossa tietysti omat tapansa.

Vierailija
94/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun kantaa ottamatta, meidän kissa hävisi kerran ja oltiin jo ihan varmoja, että on jotenkin päässyt livahtamaan ulos kun sitten onneksi löytyi, ulko- ja välioven välistä. Ei päästänyt ääntäkään vaikka kutsuttiin ja rapisteltiin ruokapusseja.

En käsitä miten oli sinne päässyt :D

Meidän kissa löytyi kerran jääkaapista.. Ei mikään turvallisin paikka livahtaa piiloon.

Vierailija
95/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huvikses meitä huolestutit??

Ei ollut oikea ap!!

Ap

Vierailija
96/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tyttäreni kissa oli hukassa kun hän oli lähdössä kotiinsa. Pitkän etsinnän jälkeen löytyi sangystä ,oli tunkenut itsensä pussilakanan ja peiton väliin.

Ohiksena tuli tästä mieleen, että meillä meni kerran hoitokissa hukkateille. Lopulta, kun kissaa oli jo etsitty kolmen perheenjäsenen voimin, se luikerteli esiin paikasta johon olin jo kertaalleen kurkistanut, eli oman vaatekaappini alatasolta :D Niin jäi vaan huomaamatta ensi kerralla. 

Vierailija
97/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko eteisessä hääräämisellä, että tuttavasi varasti kissan?

Vierailija
98/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kissasi voi nyt? :)

Vierailija
99/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Miss Marple

Porvoon poliisit ovat varmaan myös päteviä tuomareita ja kissavarkaus vakavuudeltaan sellainen, että tähän prosessiin ruhdytään?

"Tuomioistuin määrää mielentilatutkimuksen suoritettavaksi. Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksessa (TEO) valitaan tutkimuspaikka ja tiedotetaan asiasta tutkittavalle. Tutkittava otetaan sairaalaan mielentilatutkimukseen ja hänelle kerrotaan mielentilatutkimuksen kulusta, siihen liittyvistä tutkimuksista ym. yleisistä asioista. Tutkimukseen varataan aikaa kaksi kuukautta (mielenterveyslaki 16 § 2 mom.), keskimääräinen tutkimusaika on noin kuusi viikkoa. Erityisestä syystä voidaan TEO:n luvalla pidentää aikaa korkeintaan kahdella kuukaudella."

Vierailija
100/130 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että mielentilatutkimus maksaa n. 25 000 euroa, mutta tokihan kannattaa selvittää, oliko kissavaras syyntakeinen vai ei.