Miesystävä ei kosi, vaikka on luvannut että menemme naimisiin
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilu viisi vuotta. Kolme vuotta sitten mies sanoi, että haluaa viettää kanssani loppuelämän ja mennä naimisiin, kunhan hän ensin kosii minua. Minäkin haluan miehen kanssa naimisiin ja olen tehnyt sen miehelle selväksi, mutta mies ei halua mennä naimisiin ennen kuin hän on kosinut minua, sillä hänen mielestään naimisiin ei voi mennä ellei mies ole kosinut naista ensin ja nainen vastannut kyllä. Tähän mennessä mitään kosintaa ei siis ole vielä kuulunut, enkä minä voi kosia miestä sillä hän on kieltänyt minua tekemästä niin. Kosinta kuulemma juurikin miehen tehtävä.
Kysyin eilen, että menemmekö me naimisiin milloinkaan ja jos menemme, niin milloin hän aikoo suunnilleen kosia minua, mies vastasi että voisimme muutaman vuoden sisällä mennä naimisiin. Minä en taas jaksaisi millään odottaa vielä toista kolmea vuotta naimisiinmenoa. Rakastan miestäni ja voisin mennä hänen kanssaan naimisiin vaikka samantien, mutta kun hän ei vain suostu kosimaan minua emmekä voi muka mennä naimisiin ilman miehen kosintaa.
Mielessäni onkin käynyt, että haluaakohan mieheni ollenkaan kanssani naimisiin, kun hän on luvannut kosia minua jo kauan aikaa muttei ole tehnyt juuri mitään asian eteen. Olen alkanut harkita ihan jopa eroa. Mitä minun kannattaisi nyt sitten tehdä, en todellakaan haluaisi odottaa naimisiinmenoa enää vuosikausia??
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei mene naimisiin mukaviudenhalun vuoksi, nykytilanne ei vaadi vaivaa ja näyttää kelpaavan sinulle, koska suostut siihen. Miehesi menisi naimisiin kanssasi jos sinun menettämisen uhalla olisi "pakko", jos muuten ei saisi sinua jäämään. Toki toinen vaihtoehto on, että hän ei halua mennä kanssasi naimisiin, ikinä, mutta eikös se olisi hyvä saada selville viimeistään nyt. Joten vihjaa karkaavasi jos mitään ei tapahdu.
Juuri näin.
Minun mieheni kosi vasta, kun sanoin, että muutetaan seuraavana päivänä erilleen, ellei päätetä häistä. Se ei ollut mikään pelkkä uhkaus vaan tarkoitin sitä aidosti, olin täysin valmis eroon siinä vaiheessa.
Mies saa kaiken mitä haluaa sulta jo nyt ja silti takaportin auki, tuntee olevansa puoliksi sinkku. Hän ei koskaan kosi, ellei ole vaarassa menettää sua.
Luuletko esim että seksinne muuttu vuosien kuluessa kiihkeämmäksi miehen mielestä ja hän alkaa ajan kuluessa ja suhteen arkipäiväistyessä unelmoida vähemmän muista naisista? Väheneekö riitanne mm kotitöistä ajan kuluessa? Vai olisiko toisinpäin?... miehen käsitys siitä mitä hän saa sulta ja mitä joutuu 'kärsimään' suhteessanne muuttuu koko ajan epäedullisemmaksi sun kannaltasi, jos toivot lisäsitoutumista avioliiton myötä. Et voi jäädä odottamaan siksi enää vaan pitää alkaa toimia.
Olisitko ap valmis menemään naimisiin maistraatissa ja vain pienillä juhlilla? Vai haluatko isot häät? Osa miehistä ei innostu isoista perinteisistä häistä ja siksi välttelee asiaa.
Mun exä olis halunnut katella vielä pari kolme vuotta. En jäänyt odottamaan, oltiin jo kuitenkin 3 vuotta asuttukin yhdessä. Elämäni vaikein päätös jättää ihinen jota rakastin yli kaiken. Mutta minua vaivasi, että miksi puhuu että joskus ja aina vaan osti aikaa.
Vuosi eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni. Tuon 3 vuoden odottelun sijaan minulla on nyt aviomies, joka tiesi että haluaa kanssani naimisiin ja lapsia jossain vaiheessa, ja nyt odotan esikoistamme. Syksyllä tulisi täyteen exäni lupaaman parinkolmenvuoden päästä.
Exä vieläkin joskus humalapäissään viestittelee, miten on ikävä ja olin hänen elämänsä rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä olis halunnut katella vielä pari kolme vuotta. En jäänyt odottamaan, oltiin jo kuitenkin 3 vuotta asuttukin yhdessä. Elämäni vaikein päätös jättää ihinen jota rakastin yli kaiken. Mutta minua vaivasi, että miksi puhuu että joskus ja aina vaan osti aikaa.
Vuosi eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni. Tuon 3 vuoden odottelun sijaan minulla on nyt aviomies, joka tiesi että haluaa kanssani naimisiin ja lapsia jossain vaiheessa, ja nyt odotan esikoistamme. Syksyllä tulisi täyteen exäni lupaaman parinkolmenvuoden päästä.Exä vieläkin joskus humalapäissään viestittelee, miten on ikävä ja olin hänen elämänsä rakkaus.
Teit hyvin viisaasti. Näitä äijiä riittää suomessa kuin sinun ex. Munattomia luusereita jotka eivät uskalla naimisiin ja vinkuvat sitten perään kun menettivät naisensa.
Kosinta voi olla iso kynnys miehelle,siis ihan vaan tosi jännittävä tilanne jota on jotenkin vaan vaikea saada aikaiseksi. En ehkä Lahtis uhkailemaan erolla, mutta kannatan et asia nostetaan nyt pöydälle ja puhutaan rehellisesti, jotta voit tehdä päätöksesi. Jos mies ei pysty kosia vaikka vakuuttaa haluavasi sinut, niin sit kosit miestä suoraan ja se vastaus kertoo paljon koska jos haluaa sun kans naimisiin nii lopulta kosinnan tapahtuma ja av alla ei oo mitään väliä
Minusta ap:n kannattaa ny unohtaa miehen periaatteet ja kosia itse. Jos saa rukkaset niin ero tulee, ja sittenpä ap tietää että mies ei halunnut naimisiin. Jos taas mies haluaa naimisiin niin mies vastaa kosintaan kyllä. Jos taas mies suuttuu ap:n kosinnasta niin mies on idiootti, lapsellinen, luuseri jan sellaisen kanssa ap:n ei kannata mennä naimisiin, tulisi liikaa muitakin ongelmia jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ap ja mies ole kihloissa. Kihloissa ollaan sitten kun on päätetty mennä naimisiin ei silloin kun siitä vaan puhutaan. Jos se riittäisi kihloihin että todetaan että haluaa mennä naimisiin jonkun kanssa niin suurin osa olisi kihloissa. Minäkin olisin kihloissa jo kolmatta kertaa. Olen kaikkien kolmen poikaystävän kanssa puhunut kuukausia seurustelua takana että olisi kiva mennä naimisiin sun kanssa joskus ja mies sanonut niin ois kiva mennä naimisiin sunkin kanssa. Ei tuo ole mikään jee nyt ollaan sit kihloissa juttu. Kihloissa ollaan kun toinen kosii ja toinen sanoo kyllä tai sitten kun siitä kunnolla sovitaan.
Ote ap:n tekstistä:
"Kolme vuotta sitten mies sanoi, että haluaa viettää kanssani loppuelämän ja mennä naimisiin, kunhan hän ensin kosii minua. Minäkin haluan miehen kanssa naimisiin ja olen tehnyt sen miehelle selväksi,"
Kyllä tuossa on sovittu naimisiinmenosta eli ollaan kihloissa.
Avioliittohimoisten mammojen vääntelyä. Pari ei ole missääm vaiheessa SOPINUT avioliitosta vaan mies on heittänyt että joo, haluaa joskus sitten naimisiin. Olisi ihan hirveää miehelle varmaan nainen, joka niin katkerasti haluaa naimisiin, että tulkitsee ties mitä juttuja kihloiksi.
Jos asiasta on sovittu, kosinta on jo tapahtunut.
Jos mies haluaisi ap:n kanssa naimisiin, olisi hän jo kosinut, aikaa on ollut viisi vuotta. Etenkin kun miehen ei tarvi jännittää kosimista koska tietää saavansa kyllä-vastauksen. Eli mies ei halua naimisiin.
Ap tarvitsee ja ansaitsee nyt vastauksen mieheltä. Ap:n oman tulevaisuuden vuoksi. Ap:n täytyy asettaa mies selkä seinää vasten ja saada joku vastaus, naimisiin lähiaikoina ja kihlat tai sitten tieto että mies vain on puhunut lämpimikseen eikä erityisemmin halua naimisiin. Sitten ap tekee päätöksen omasta tulevaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta on sovittu, kosinta on jo tapahtunut.
Tätä on turha vatvoa. Ap:n miehen mielestä he eivät ole kihloissa vielä eikä kosintaa ole tapahtunut. Näin ollen he eivät ole kihloissa sanoivat muut mitä tahansa.
Tää on aika selvä tapaus:
1. Mies tietää hyvin, että ap haluaa naimisiin.
2. Mies on lupaillut että joskus mennään naimisiin, mutta ei kosi.
3. Ap hyväksyy mieheltä tuollaisen epämääräisen vekuuttamisen ja antaa sen tapahtua, jatkaa suhdetta mieheen vaikka mies ei anna mitä ap haluaa (kosinta).
4. Koska ap antaa miehen toimia noin, mies ajattelee tuollaisen käyttäytymisen olevan ok ap:lle.
5. Mies kyllä tietää, että hän ei anna ap:lle sitä mitä ap haluaa vaan väistelee ja viivyttelee.
6. Mies ei pysty kunnioittamaan ap:ta, koska ap alistuu miehen pelleilyyn ja hyväksyy miehen pelleilyn.
7. Mies ei halua naimisiin sellaisen naisen kanssa, jota ei kunnioita.
8. Kosintaa ei ole siis tulossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika selvä tapaus:
1. Mies tietää hyvin, että ap haluaa naimisiin.
2. Mies on lupaillut että joskus mennään naimisiin, mutta ei kosi.
3. Ap hyväksyy mieheltä tuollaisen epämääräisen vekuuttamisen ja antaa sen tapahtua, jatkaa suhdetta mieheen vaikka mies ei anna mitä ap haluaa (kosinta).
4. Koska ap antaa miehen toimia noin, mies ajattelee tuollaisen käyttäytymisen olevan ok ap:lle.
5. Mies kyllä tietää, että hän ei anna ap:lle sitä mitä ap haluaa vaan väistelee ja viivyttelee.
6. Mies ei pysty kunnioittamaan ap:ta, koska ap alistuu miehen pelleilyyn ja hyväksyy miehen pelleilyn.
7. Mies ei halua naimisiin sellaisen naisen kanssa, jota ei kunnioita.
8. Kosintaa ei ole siis tulossakaan.
Ainoa mahdollinen, joskaan ei täysin varma, tapa saada miehen kunnioitus takaisin on osoittaa miehelle ettei hyväksy enää miehen pelleilyä. Osoittaa miehelle, että aion mennä naimisiin vuoden sisään, joko sinun kanssasi tai sitten jonkun toisen.
Mieti ap tilanne toisinpäin. Mies haluaisi kovin mennä naimisiin sinun kanssa mutta sinulla ei ole mikään kiire, haluat kyllä periaatteessa joskus mutta et vielä. Mikä saisi sinut menemään nyt heti miehen kanssa naimisiin? Ainoastaan se, että pelkäisit muuten menettäväsi rakastamasi miehen.
Nähdäkseni tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kosia itse. Miehen reaktio sitten kertoo, kannattaako naimisiin mennä vai alkaa puuhata eroa.
Odottamalla miehen kosintaa annat hänelle signaalin, että hän voi kontrolloida ja pompottaa sinua mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpas täällä jyrkkiä.. näinköhän minunkin mies pelaa vain aikaa? Yhdessä 6 vuotta ja mies tietää että haluaisin naimisiin ja sitten vasta lapsia. Miten nyt edetä?
Vaikuttaa siltä, ettei mies halua kanssasi naimisiin, saati lapsia. Voit itse päättää jäätkö roikkumaan tuollaiseen kuvioon vai haluatko perustaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei monesti erityisemmin haaveile naimisiin menemisestä siis sen itsensä vuoksi. Miehellä pitää olla jokin syy tai paine mennä naimisiin.
Se nainen on se syy, miksi mies haluaa naimisiin. Kun sopiva osuu kohdalle, niin ei siinä jäädä enää jahkailemaan. Minun mies kosi ensimmäisen kerran jo parin kuukauden seurustelun jälkeen, mutta silloin en tohtinut vielä suostua. Neljä kuukautta myöhemmin kosi uudestaan ja kahdeksan kuukauden seurustelun jälkeen mentiin naimisiin. Mies halusi naimisiin, koska halusi perustaa perheen. Minun kanssani. Ei hän ketään muuta ollut siihen mennessä vielä kosinut.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Minun mieheni kosi vasta, kun sanoin, että muutetaan seuraavana päivänä erilleen, ellei päätetä häistä. Se ei ollut mikään pelkkä uhkaus vaan tarkoitin sitä aidosti, olin täysin valmis eroon siinä vaiheessa.
Mies saa kaiken mitä haluaa sulta jo nyt ja silti takaportin auki, tuntee olevansa puoliksi sinkku. Hän ei koskaan kosi, ellei ole vaarassa menettää sua.
Olit kyllä itse maalannut itsesi nurkkaan tuollaisella toiminnalla. Miksi ihmeessä mies haluaisi naimisiin, jos naiset suostuvat asumaan yhdessä avioliitonkaltaisissa olosuhteissa!? Älkää hyvät naiset menkö tuohon halpaan, että ensin asutaan avoliitossa ja naimisiin mennään "sitten joskus".
Täältä kokemus samasta.
8 vuotta meni tuossa lupauksessa, lopulta suostui naimisiin ja että tulin raskaaksi. Se ei mitään auttanut, koska ei hän halunnut sitten yhtään enempää lapsia kuin sen yhden, eikä yhtään lapsiperhe-elämää. Minä sain hoitaa lapsen kun sen halusinkin. Ei siitä onnellista perhe-elämää sillä naimisiinmenolla tullut, vastahakoisen ja negatiivisen miehen kanssa, joka painostettiin asioihin joita hän ei oikeasti itse halunnut.
Ei vastahakoista kannata odottaa. Ei hän siitä enää innokkaamaksi tule, kun ei vielä ole ollut tuon innokkaampi. Voit painostamalla saada hänet tekemään jotain, mutta mitenkäs onnelliseksi arvelet tulevasi puoliväkisin vihille raahatun miehen kanssa.
Sori, tee niin kuin minun olisi pitänyt tehdä, jätä se ja etsi mies joka haluaa sinut. Tuo ei ole haluamista vaan tyytymistä.