Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä ei kosi, vaikka on luvannut että menemme naimisiin

Vierailija
29.06.2016 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilu viisi vuotta. Kolme vuotta sitten mies sanoi, että haluaa viettää kanssani loppuelämän ja mennä naimisiin, kunhan hän ensin kosii minua. Minäkin haluan miehen kanssa naimisiin ja olen tehnyt sen miehelle selväksi, mutta mies ei halua mennä naimisiin ennen kuin hän on kosinut minua, sillä hänen mielestään naimisiin ei voi mennä ellei mies ole kosinut naista ensin ja nainen vastannut kyllä. Tähän mennessä mitään kosintaa ei siis ole vielä kuulunut, enkä minä voi kosia miestä sillä hän on kieltänyt minua tekemästä niin. Kosinta kuulemma juurikin miehen tehtävä.
Kysyin eilen, että menemmekö me naimisiin milloinkaan ja jos menemme, niin milloin hän aikoo suunnilleen kosia minua, mies vastasi että voisimme muutaman vuoden sisällä mennä naimisiin. Minä en taas jaksaisi millään odottaa vielä toista kolmea vuotta naimisiinmenoa. Rakastan miestäni ja voisin mennä hänen kanssaan naimisiin vaikka samantien, mutta kun hän ei vain suostu kosimaan minua emmekä voi muka mennä naimisiin ilman miehen kosintaa.
Mielessäni onkin käynyt, että haluaakohan mieheni ollenkaan kanssani naimisiin, kun hän on luvannut kosia minua jo kauan aikaa muttei ole tehnyt juuri mitään asian eteen. Olen alkanut harkita ihan jopa eroa. Mitä minun kannattaisi nyt sitten tehdä, en todellakaan haluaisi odottaa naimisiinmenoa enää vuosikausia??

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ap ja mies ole kihloissa. Kihloissa ollaan sitten kun on päätetty mennä naimisiin ei silloin kun siitä vaan puhutaan. Jos se riittäisi kihloihin että todetaan että haluaa mennä naimisiin jonkun kanssa niin suurin osa olisi kihloissa. Minäkin olisin kihloissa jo kolmatta kertaa. Olen kaikkien kolmen poikaystävän kanssa puhunut kuukausia seurustelua takana että olisi kiva mennä naimisiin sun kanssa joskus ja mies sanonut niin ois kiva mennä naimisiin sunkin kanssa. Ei tuo ole mikään jee nyt ollaan sit kihloissa juttu. Kihloissa ollaan kun toinen kosii ja toinen sanoo kyllä tai sitten kun siitä kunnolla sovitaan.

Ote ap:n tekstistä:

"Kolme vuotta sitten mies sanoi, että haluaa viettää kanssani loppuelämän ja mennä naimisiin, kunhan hän ensin kosii minua. Minäkin haluan miehen kanssa naimisiin ja olen tehnyt sen miehelle selväksi,"

Kyllä tuossa on sovittu naimisiinmenosta eli ollaan kihloissa.

Ei tuossa ole mistään naimisiinmenosta sovittu. Mies on todennut että tahtoo mennä naimisiin sitten kun on kosinut eli vasta sen jälkeen on kihloissa. Se sisälukutaito....

Vierailija
22/74 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysässä hirressä olet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että vielä tällä vuosituhannella naiset odottavat kosintaa! Ihan tulee Jane Austen ja hänen aikalaisensa mieleen. Minä olen sentään jo 70-vuotias, naimisissa olin yli 40 v (eli kunnes kuolema meidät erotti) enkä edes muista että mies olisi mitenkään erityisesti kosinut enkä sellaista silloin, kaukaisella 1960-luvulla, odottanutkaan. Jossain vaiheessa vain aloimme puhua naimisiinmenosta (en muista kumpi aloitti), ostimme kihlasormukset ja aloimme suunnitella häitä. Siinä mitään kosintoja tarvittu!

En minä mitään kosintaa odota, olisin vaikka heti valmis sopimaan naimisiinmenosta, hankkia sormukset ja alkaa suunnitella häitä, mutta miehelleni tämä kosintajuttu on tärkeä eikä hän halua sopia hääpäivästä tai muustakaan naimisiinmenoon liittyvästä ennen kuin on suorittanut kosinnan.

Aloittaja

Vierailija
24/74 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että vielä tällä vuosituhannella naiset odottavat kosintaa! Ihan tulee Jane Austen ja hänen aikalaisensa mieleen. Minä olen sentään jo 70-vuotias, naimisissa olin yli 40 v (eli kunnes kuolema meidät erotti) enkä edes muista että mies olisi mitenkään erityisesti kosinut enkä sellaista silloin, kaukaisella 1960-luvulla, odottanutkaan. Jossain vaiheessa vain aloimme puhua naimisiinmenosta (en muista kumpi aloitti), ostimme kihlasormukset ja aloimme suunnitella häitä. Siinä mitään kosintoja tarvittu!

En minä mitään kosintaa odota, olisin vaikka heti valmis sopimaan naimisiinmenosta, hankkia sormukset ja alkaa suunnitella häitä, mutta miehelleni tämä kosintajuttu on tärkeä eikä hän halua sopia hääpäivästä tai muustakaan naimisiinmenoon liittyvästä ennen kuin on suorittanut kosinnan.

Aloittaja

Taitaa olla tekosyy koko kosinta. Mies pelaa ajalla. Haluaa varmistaa että sinä olet se oikea. Jos haluaisi oikeasti mennä kanssasi naimisiin, olisi jo tehnyt sen. Ellei ole äärimmäisen järkiperäinen ihminen, ja haluaa suunnitella kaiken pienintäkin siirtoa myöten.

Entä lapset? Haluatteko saada lapsia yhdessä? Muista että sinäkin vanhenet, en odottelisi tuollaista miestä liian pitkään....

Vierailija
25/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ongelma taisi olla siinä, että ap ei niinkään kosintaa odottanut, vaan mies ei mene naimisiin, ennen kuin on itse kosinut.

Ja tämä minusta on omituista. Omassa parisuhteessa ainakin heti jo alusta asti keskusteltiin käytännön asiat selviksi. Eli haluammeko lapsia, onko järkevämpää mennä naimisiin, vai elää avoparina ja missä tahdissa suunnittelemme tehdä nämä asiat. Laskimme, että avioliitto sopii meidän tilanteeseen ja kävimme maistraatissa vihityttämässä itsemme ennen ensimäisen lapsen syntymää. 

Ap.n miehellä on ongelma, koska ei ymmärrä, että avioliitto on juridinen sopimus, minkä hyödyistä ja haitoista ja avioehdoista pitää keskustella, kuten muistakin isoista taloudellisista sopimuksista. Hassua, että joku on valmis allekirjoittamaan paperit omaisuutensa jakamisesta jollain polvillaan kosinnalla. Ajatella, jos talokaupat yms. tehtäisiin samalla tavalla. 

Vierailija
26/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat naimisiin ja mies ei kosi, niin eroa. Maailmassa on miehiä, jotka haluavat naimisiin.

Miksi nainen ei kosi?

Vierailija
27/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies odottelee vieläkin josko jotain parempaa ilmenisi. Ei se kosi. Minä harkitsisin lähtöä, jos asia on sulle tärkeä

Vierailija
28/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle näin: "naimisiinmeno on se mitä elämässäni haluan enkä aio odotella suhteessa vuosikausia sen toteutumista. Ensisijaisesti haluan naimisiin sinun kanssasi. Mutta jos sinä et halua mennä naimisiin, niin joudun päästämään itseni vapaaksi etsimään miestä joka haluaa mennä naimisiin. Koska sellaisiakin miehiä on. "

Vierailija
29/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että odotat puolivuotias ja sitten alkaa erokeskustelut

Vierailija
30/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettava juttu ja aloittajaa viedään kuin pässiä narussa. Mitä kaikkea muuta tuollaista vastaavaa mies on keksinyt? :D Eiköhän tuo suhde ole täynnä kaikenlaisia erikoisia asioita, sellaisia "periaatteita", joista ei tingitä. Jokainen toki tavallaan, mutta vakka kantensa valitsee ja ei auta valittaa, jos tuollaisen valinnan miehekseen on tehnyt.

Vierailija
31/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että haluat mennä naimisiin vain sellaisen miehen kanssa, joka on riittävän miehekäs uskaltaakseen kosia naistaan. Että sinulle ei kelpaa edes avomiehiksi enää mitkään hiirulaiset, jotka eivät uskalla kosia.

Vierailija
32/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sinua itsestään selvyytenä johon ei tarvi panostaa. Laita mies tajuamaan että saatat karata toisen miehen matkaan jos omaa miestä ei kiinnosta.

Vierailija
33/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei mene naimisiin mukaviudenhalun vuoksi, nykytilanne ei vaadi vaivaa ja näyttää kelpaavan sinulle, koska suostut siihen. Miehesi menisi naimisiin kanssasi jos sinun menettämisen uhalla olisi "pakko", jos muuten ei saisi sinua jäämään. Toki toinen vaihtoehto on, että hän ei halua mennä kanssasi naimisiin, ikinä, mutta eikös se olisi hyvä saada selville viimeistään nyt. Joten vihjaa karkaavasi jos mitään ei tapahdu.

Vierailija
34/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas täällä jyrkkiä.. näinköhän minunkin mies pelaa vain aikaa? Yhdessä 6 vuotta ja mies tietää että haluaisin naimisiin ja sitten vasta lapsia. Miten nyt edetä?

Vierailija
35/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu iästä. Yllä olevat jyrkät mielipiteet ei minun mielestä koske alle 27 vuotiaita miehiä.

Vierailija
36/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei monesti erityisemmin haaveile naimisiin menemisestä siis sen itsensä vuoksi. Miehellä pitää olla jokin syy tai paine mennä naimisiin.

Vierailija
37/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei monesti erityisemmin haaveile naimisiin menemisestä siis sen itsensä vuoksi. Miehellä pitää olla jokin syy tai paine mennä naimisiin.

Ainiin. Ja syyksi ei riitä se että tyttöystävä haluaa.

Vierailija
38/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt ap tarkkaan että haluatko SINÄ oikeasti mennä naimisiin tuollaisen miehen kanssa. Miehen joka pelleilee naimisiinmenolla väittämällä että se muka edellyttää että mies ja vain mies kosii ja että asia on hänelle periaatekysymys. Kyse on sinun ja hänen elämästä ja tulevaisuudesta ja nyt hän estää sinua vaikuttamasta omaan tulevaisuuteesi ja kontrolloi sinua. Ei kuulosta mukavalta mieheltä :(

Vierailija
39/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tuollaisilla lupauksilla että "kyllä me mennään joskus naimisiin" ei ole mitään arvoa eikä merkitystä. Niille ei kannata paljoa uhrata ajatuksia eikä niiden varaan laskea. Ihmisey sanoo asioita jotka eivät tapahdu. Vain sillä on merkitystä, että päivä on sovittu ja asia etenee konkreettisesti. Jos mies "lupailee" tuollaisia niin kannattaa heti vastata että "ihanaa, minä päivänä haluat mennä naimisiin" ja edellyttää että mies on heti sanojensa mittainen mies eikä mikään mikkihiiri.

Vierailija
40/74 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme pelleilyä. Olette kihloissa, joten mitään erillistä kosintaa ei enää tarvita.

Emme ole miehen mielestä.

No se nyt ei vaan ole mielipideasia. Kun on sovittu naimisiinmenosta niin ollaan kihloissa.

No eipä nuo kuulosta sopineen kuin että joskus ois ihan kiva. Tuolla logiikalla mäkin oon kihloissa, kun mies joskus sanoi että mä oon nainen jonka kanssa tahtoo joskus naimisiin. En oo kihloissa niin pitkään kunnes sovitaan, että no nyt voitais alkaa suunnitella sitä naimisiin menoa