Onko teinien "ihan sama" lauseessa jotain sävyeroja mistä tunnistaa koska se on kyllä ja koska ei?
Miten voikin olla jokaiseen vastaus "ihan sama"? Kun tuskin nyt kuitenkaan on aina ihan sama. Ai että mua ottaa toi lause päähän ja jätkä on vasta 15v täyttänyt, tietää jo etukäteen mikä on vastaus, joskus se tarkoittaa todellakin haluan ja jos olen sitten uskonut tätä ihan samaa niin sitten vedetään kilarit kun ei saatukkaan.
En varmaan ole yksin tällaisen teinini kanssa?
Kommentit (6)
Minä menettelisin ihan just tolleen, että ihan sama on ihan sama. Jos haluaa jotain eikä osaa sitä ilmaista niin ihan on oma häpeänsä. Siinähän "vetää kilarit".
Jos nuotti on laskeva, tarkoittaa se ei. Jos nuotti on toiveikkaan nouseva, tarkoittaa se kyllä. Jos lausutaan nopeasti yhteen ihasama, tarkoittaa se oikeasti että ihan sama.
Turhautununeen kuulonen ihan sama tarkoittaa ehkä enemmän ei. Tai sitten vaan teini ei jaksa keskustella koko asiasta. Neutraalin kuuloinen ihan sama tarkoittaa vaan ihan samaa, kyllä teini osaa sanoa "joo" tai edes "vaikka" jos todella haluaa jotain.
Aivan yksi sama. Jos vastaus on ihan sama on aivan turha tulla valittamaan jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuotti on laskeva, tarkoittaa se ei. Jos nuotti on toiveikkaan nouseva, tarkoittaa se kyllä. Jos lausutaan nopeasti yhteen ihasama, tarkoittaa se oikeasti että ihan sama.
Olkoon vaan, ihan sama mulle. Jos ei mielipidettään ilmaise selkeästi, niin ei sitä huomioida lainkaan.
Mä olen tietoisesti päättänyt olla piittaamatta tuosta ärsyttävästä sanonnasta. Jos kysyn, ja vastaus on "ihan sama", vastaan vain iloisesti että no sepä kiva, tehdään sitten näin! Ja päätän itse. Mököttäköön sitten rauhassa, oppiipahan sanomaan jos on oikeasti joku mielipide asiaan.