Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.

Kommentit (392)

Vierailija
301/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä itse suosin erivärisiä maksimekkoja, lierihattua ja korottomia sandaaleita.  hyvältä näyttää ja tuohon asuun on vaivaton hypätä! vielä isot aurinkolasit, niin kukaan ei huomaa meikkittömyyttä :D

Vierailija
302/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä vikaa on raitatunikoissa? Omaan muutaman ja ne on ostettu mm. H&M:stä ja Vero Modalta. Samoja raitatunikoita noilla vaateketjuilla on myynnissä muuallakin kuin Suomessa, ei niitä mallistoja vain Suomea varten tehdä.

Minulla on myös leggingsit, joita käytän jatkossakin. Syy, että polvessa on iso ruma arpi, joka kiinnittää paljon enemmän huomiota kuin ne leggingsit. Ihmiset ovat tulleet kommentoimaan arpa, jos joskus se on näkyvissä, ja en jaksa täysin ulkopuolisille selitellä asiaa.

Postatkaapas te tyylitietoisinä itseänne pitävät omia asukokonaisuuksianne tänne. Näkisin mielellään, mitä te puette päällenne esim. helteisenä kesäpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku laittaa kuvan siitä paheksutusta raitatunikasta? Alkoi kiinnostamaan :D Enemmän minulla on pistänyt silmään sellainen nanson paituli-tyyppinen tunika tai jätti-t-paita -tyyli. Sitä on Suomessa harrastettu jo 90-luvun alusta asti enkä ole koskaan muualla maailmalla nähnyt vastaavaa xxxl-trikoopaidan ja kireiden trikoocaprien yhdistelmää.

Vierailija
304/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet suomalaiset eivät tiedä mitkä värit heille sopisivat. Monille vaaleille ihmisille (siniset silmät, vaaleat hiukset, vaalea iho) ei sovi musta, ei kirkkaan valkoinen eikä monet muut kirkkaat värit, kuten punainen. Ne saa näyttämään entistä kalpeammalta.

Tummemmille taas ei pastellivärit käy.

Monet naiset eivät hoksaa, että asusteetkin pitäisi valita oman kehon muodon mukaan. Rintavalle ei sellaista kaulakorua, joka riippuu rintojen yli ja siinä on joku iso möhkäle päässä. Jos on leveä takamus, raskaat rannerenkaat korostavat sitä vielä entisestään.

Itse olen ostanut vaatteita periaatteella, et kuhan halvalla saa. Nyt kun on vaatekaupassa töissä, niin on hoksannut, että niissä kalliimmissa merkeissä on oikeasti ajateltu että miten se istuu ihmisen päälle. Monissa kokoelmissa on sellaisia vaatteita, jotka ovat ajattomia ja kestävät sekä pesuja että silmää vuosien päähän. Pitäisi vain itse osata yhdistellä.

Enkä ole todellakaan merkkiuskollinen, voisihan jostain vaatteesta ottaa kuvan ja kävellä ompelijalle ja sanoa, että haluaa sellaisen.

Monesti niitä kalliimpia merkkejä kopioidaan sitten halvempiin brändeihin, mutta tällöin valitettavasti ne leikkaukset ja materiaalit eivät siirry siihen halvempaan, vaikka kuosi olisikin sama.

Kenkiä en oikeastaan enää osta alle satasella. Niin monta kertaa tullu huomattua, etteivät kestä eikä ole edes tehty jaloille, ei voi kävellä ilman kipuja. Ei mitään järkeä ostaa kk välein parinkympin kenkiä, ostan mieluummin yhet satasen popot.

Vierailija
305/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa muuten tänään laittaa päälle raitatunikan ja leggingsit, ihan tämän ketjun innostamana ja jotta teidän tyyliniekkojen silmää taas särkisi hieman :)

Vierailija
306/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIIIIIN totta.. Tästä suomalaisten bongailusta ulkomailla on tullut jo harrastus minulle ja miehelleni. Reissamme melko paljon, noin 5-6 kertaa vuodessa. Se vaan on totuus, että suomalaiset erottaa ja kaukaa.. Eikä erotu edukseen. Tyyli kuten ap kuvaili.

Paras oli vuosi sitten Barbadoksella, kun näimme kaupan pihalla kaksi naista & kaksi miestä. Miehet pullukoita, roikkuvat t-paidat, shortsit ja varvastossut. Joivat kaupan pihalla kaljaa tölkeistä... "Naiset" myös pullukoita, minishortseissa... Jalat täynnä mauttomia tatuointeja ja "muodot" pursui joka suunnasta. Röökit tietty huulessa. Ohi kävellessämme kuulimme sitten rakkaan äidinkielemme sulosoinnut.

Mietittiin, kuinka he olivat Sunny beachin/Alanyan sijasta päätyneet Barbadokselle :D

Apua, reissaatte noin paljon ja ette parempaa tekemistä keksi paikan päällä?? :D

Vierailija
307/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitatunikat leventää muutenkin yleensä jo pikkuisen pulleita suomalaistanttoja. Etenkin jos on sellaista muodotonta, huonolaatuista trikoota kuten ne yleensä ovat.

Vierailija
308/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skansenilla tällä viikolla - ei ollut vaikea bongata suomalaisia. En viitsi luetella, mitä heillä oli päällä, mutta ap:n kuvaus oli aika osuva.

Vierailija
309/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa on :( hymiö, ei kai ap:lla ole penniäkään kiinni suomalaisten turistien pukeutumisessa?

Vierailija
310/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kyllä kiinni myös vaatteiden laadusta ja merkistä. Etelä-Euroopass ostetaan kalliita merkkivaatteita aina kun voidaan, kyllähän tämä näkyy heti ulkoasussa.

Selasin hiljattain Yhteishyvä-lehteä, missä Erja Häkkinen esitteli Prisman vaatteita. Yleensä niin tyylikäs Erja poseerasi niissä Nizzan kujilla - minua nauratti, kun tajusin, että näköjään hänestäkin saa leivottua tavallisen suomalaistanttaran oikeanlaisilla vaatteilla :D

Vierailija
311/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tää nyt olisi, muistetaan että tuohon mallin varteen voidaan usein lisätä 15-20 kg:

http://shop.kaino.fi/WebRoot/vilkasfi01/Shops/2014110326/573A/ED8E/A55E…

Vierailija
312/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä artikkeli kiteyttää asian todella hyvin:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/matka/tama_paljastaa_suomalaisen_turis…

Vierailija
313/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen näitä raitapuseroiden ja -tunikoiden suosiota. Raita leventää entisestään tukevia. Joka päivä näkee kaupungilla, etenkin keski-ikäisten päällä raitaa.

Vierailija
314/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuossa kevään korvalla Tukholmassa käymässä.

Kyllä olikin tyylikästä kansaa, tyylikkäät simppelit housut ja tyylikäs rento paita suoraan H&M:n rekiltä. Hiukset kaikilla niin elegantisti laitettuna.

Tunsin itseni vääränlaisissa vaatteissani niin tolloksi kuin vaan olla ja voi.

Kunnes sitten huomasin, että kaikki tukholmalaiset näytti ihan samoilta. Kauniita ja tyylikkäitä, mutta niin hemmetin tylsiä. Useinhan sitä matkoilla jää mieleen mielenkiintoisen näköisiä/erikoisia ihmisiä, mutta nyt en muista yhtäkään. Samaa massaa koko kaupungin popula, maahanmuuttajatkin.

Täällä kotona ei tartte kulkee ku vartti kaupungilla niin vastaan tulee goottia, punkkaria, päästä varpaisiin tatuoituja, tuulipukuja, korsetteja, maxi-mekkoja, minihameita, pillifarkkuja, hippityttöjä ja -poikia. Fiftareita. Butch-lesboja. Ja se on IHANAA! Ihanaa, että ihmiset uskaltaa olla erilaisia ja omia itsejään, toteuttaa tyyliään muutenki ku henkkamaukan sanelemana.

Todellakin aion vastaisuudessakin pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu, vaikka AV-mammat kuolis häpeään.

Minusta HM:n "made in Bangladesh"- tuotteiden käyttämisessä ei sinänsä ole mitään kovin tyylikästä. Tyylikästä olisi ostaa laatumerkkejä ja käyttää ne loppuun/kierrättää. HM:n rytkyt ovat oikeastaan aika säälittäviä ja minä päätin 30 vuoden jälkeen, että tässä iässä ja keskituloisena pitäisi olla rahaa johonkin kestävämpiin vaatteisiin kuin HM:n.

Siitä oon samaa mieltä, että on hienoa kun Suomessa uskalletaan olla erilaisia ja pukeutua erilaisesti. Taitavasta meikkaamisesta ja hiustenlaitosta suomalaisilla olisi kuitenkin ruotsalaisista otettava mallia.

Olen jo pitkään halunnut siirtyä "parempiin" merkkeihin ja mielelläni maksaisin enemmän vaatteista jotka olisi tehty hyvistä materiaaleista ja sama vaatekappale ei tulisi vastaan muutaman kerran joka kerta kun kävelen kaupungilla. MUTTA, kun olen tutkaillut näitä merkkejä, olen huomannut että ihan yhtälailla ne vaatteet on valmistettu ns.hikipajamaissa. Onko siis suositella jotain hyviä merkkejä? Olen 28v, eli nuorekkaita kuitenkin :)

Vierailija
315/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä lapsus tuo "pälvikaljuuntuva", pahoittelut! Tarkoitin siis päälaelta kaljuuntuvaa. Ja en tosiaan vahtinut siellä muiden pukeutumista vaan yllättäen vain havaitsin tämän ilmiön mistä on paljon puhuttu. Varmaan näin siellä myös suomalaisia joita en tunnistanut koska en kuullut heidän puhuvan mutta joka kerta kun ajattelin että nuo ovat suomalaisia niin näin todella oli. Itselläni oli beige ohut kasmirneule, tummansiniset farkut ja mustat tennarit. Perusjuttua siis.

Ap

Vierailija
316/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä tää nyt olisi, muistetaan että tuohon mallin varteen voidaan usein lisätä 15-20 kg:

http://shop.kaino.fi/WebRoot/vilkasfi01/Shops/2014110326/573A/ED8E/A55E…

No onko tuo nyt oikeasti niin kamalan näköistä? Ihan siisti asu mielestäni.

Vierailija
317/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

307, saako sitten vain hoikat käyttää raitoja? Vai onko raidat vaatteissa yleensäkin jotenkin tyylittömiä?

Olin juuri Kööpenhaminassa, ja vaatekaupoissa useamman, kalliimmankin vaatemerkin mallistossa oli raitapaitoja. Mutta ehkä sinusta ne on tanskalaisten päällä tyylikkäitä, ja suomalaisella taas sama paita on ihan juntti.

Vierailija
318/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

307 ja 313, saako vain hoikat käyttää raitoja? Vai onko raidat vaatteissa yleensäkin jotenkin tyylittömiä?

Olin juuri Kööpenhaminassa, ja näinvaatekaupoissa useamman vaatemerkin, kalliimmankin, mallistossa raitapaitoja. Mutta onko sinusta raitapaidat tyylikkäitä vain tanskalaisten päällä, ja suomalaisella kamalia?

Vierailija
319/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä lapsus tuo "pälvikaljuuntuva", pahoittelut! Tarkoitin siis päälaelta kaljuuntuvaa. Ja en tosiaan vahtinut siellä muiden pukeutumista vaan yllättäen vain havaitsin tämän ilmiön mistä on paljon puhuttu. Varmaan näin siellä myös suomalaisia joita en tunnistanut koska en kuullut heidän puhuvan mutta joka kerta kun ajattelin että nuo ovat suomalaisia niin näin todella oli. Itselläni oli beige ohut kasmirneule, tummansiniset farkut ja mustat tennarit. Perusjuttua siis.

Ap

No miten katsot että sinulla on varaa haukkua toisten pukeutumista kun itsekin olit ihan tavallinen pulliainen?

Vierailija
320/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miten katsot että sinulla on varaa haukkua toisten pukeutumista kun itsekin olit ihan tavallinen pulliainen?

Hänen pelastuksensahan on että hän kuitenkin näyttää ulkomaalaiselta, lentokentilläkin hänelle aina puhutaan englantia.

Hän ei kuitenkaan kai selittänyt mitä tarkoitti kommentillaan.