Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.

Kommentit (392)

Vierailija
341/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suomalaiset ovat outoa kansaa juuri tuon pukeutumisen suhteen. Mukavuus ennen kaikkea.

Vierailija
342/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika sopii huonosti suomalaiseen ruumiinrakenteeseen. Vaikka olisi hoikka, mutta persjalkainen, niin tunika tukevoittaa. Siihen kun lisätään Caprit, jalat näyttävät entistä lyhyemmiltä. Itse käytän capreja, mutta en tunikaa. Kauniita kenkiä on vaikea löytää leveään jalkaterään, lisäksi vaivasenluut on tullut nuorena hankittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain ap:n kanssa samaa mieltä, mutta mukana on myös perspektiiviharhaa. Monien mielikuva tyylikkäistä ruotsalaisista perustuu Tukholman katukuvaan. Ei Helsinginkään keskustassa juuri näe maripaitoja, karjakkohuiveja ja urheilusandaaleita, jotka muualla Suomessa ovat yleisiä. Ihan samoin Ruotsissa pienemmissä kaupungeissa pukeudutaan aika mauttomasti tai vähintään arkipäiväisesti.

Vierailija
344/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus on rikkaus... kunhan se ei edusta millään muotoa suomalaisuutta.

Mutta esim muslimi mustassa kaavussa josta näkyy vain silmät on tyylikäs ja täynnä kulttuurillista rikkautta.

Suomalainen on vaan pelkkä tyylitön paska. 

Vierailija
345/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan saksalaiseksi hyvin usein. Toisaalta myös irlantilaiseksi. Mitä tämä kertoo pukeutumisestani?

Että pukeudut tirolilaiseen irlantilaisvillapaitaan? 

Vai onko tweed-takki ja nahkahousut?

Vierailija
346/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta esim muslimi mustassa kaavussa josta näkyy vain silmät on tyylikäs ja täynnä kulttuurillista rikkautta.

Osoita yksikin nettikeskustelu tai muu lähde, jossa joku kehuisi musliminaisten pukeutumista tyylikkääksi. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan näin, ja tuttavapiirini on aika maahanmuuttomyönteistä. Se, että hyväksyy muslimit osaksi katukuvaa, ei tarkoita, että ihailisi heitä tai heidän pukeutumistaan. Minua ainakin säälittää, varsinkin kuumalla säällä.

Vierailija
347/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan saksalaiseksi hyvin usein. Toisaalta myös irlantilaiseksi. Mitä tämä kertoo pukeutumisestani?

Saksa: sinulla on beiget reisitaskulliset housut jalassa. Housut voi katkaista vetokejuilla shortseiksi. Jalassasi on vaelluskengät, päässä joku kulahtanut kalastajanhattu tai huivi, ja paitana t-paita ja fleece tai ulkoilutakki.

Irlanti: olet punainen ja palanut, paitsi rusketusrajat kiiltävät valkoisena. Olet pukeutunut täysin väärin säässä kuin säässä. Jalassasi on aina samat tennarit olitpa rannalla, kaupungissa tai vuoristossa. Jalassa shortsit ja päällä vähän kulahtanut t-paita. Olet kännissä, äänekäs eikä puhettasi ymmärrä kukaan. Baariin laitat liian pienen biletopin, josta tissit valuvat illan mittaan ulos ja pikkupöksysi vilkkuvat koko illan. Käytät korkeita korkoja, mutta kävelet yöllä hotellille paljain jaloin ja korkkarit katoavat matkalle. Kummallisesti selviät silti sunnuntaiaamuisin kirkkoon.

Vierailija
348/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä havajipaita ja kroksit vyölaukussa.

Vierailija
349/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoita yksikin nettikeskustelu tai muu lähde, jossa joku kehuisi musliminaisten pukeutumista tyylikkääksi. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan näin, ja tuttavapiirini on aika maahanmuuttomyönteistä. Se, että hyväksyy muslimit osaksi katukuvaa, ei tarkoita, että ihailisi heitä tai heidän pukeutumistaan. Minua ainakin säälittää, varsinkin kuumalla säällä.

Mä voin kehua. Hana Tajiman kokoelma Uniqlolle oli upea. Mä pidin niistä vaatteista ja jopa niistä huiveista. Olisin todellakin voinut ostaa, vaikka kokoelma olikin muslimeille suunniteltu.

http://www.uniqlo.com/my/hana-tajima/

Olen Suomessakin usein nähnyt tyylikkäistä ja upeita musliminaisia, joiden tyyliä olen ihaillut.

T. Kalpea kantasuomalainen

Vierailija
350/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi, jonka mielestä varsinkin hijab voi olla sekä kaunis että tyylikäs siinä missä mikä tahansa muukin asuste. Näkyyhän noita ainakin Helsingin katukuvassa ja ihan kivalta näyttää. Mä ihailen erityisesti rohkeaa värien käyttöä. Ei kaikki muslimit pukeudu johonkin mustaan kaapuun. Riippuu ihan kulttuurista. Esim. Indonesiassa ei juuri kaapuja näy katukuvassa ja monet eivät käytä edes hijabia. Myönnän, että musta kaapu pistää omaankin silmään negatiivisessa mielessä.

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a4/1f/cd/a41fcd8b3589e301c8827b2…

http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/82/19/ef/8219ef93fdde6aed359d22b…

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/20/6f/a1/206fa17dafadc47a9e57e2c…

http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/00/9d/4e/009d4e5c8772efef9ed07bb…

/off

Vierailija
352/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäsnäköisiä (tai pukeutuvaisia) ne italialaiset on? Kun sitä yhtä kommentoijaa italialaiseksi luullaan.

Vierailija
353/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkäsnäköisiä (tai pukeutuvaisia) ne italialaiset on? Kun sitä yhtä kommentoijaa italialaiseksi luullaan.

Nuorena sutjakoita brunetteja, vanhemmiten ihan samanlaisia pastanturpeita mammoja kuin suomalaisetkin :D

http://www.slow-life.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/Mama-agata.jpg

Vierailija
354/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sutjakoita brunetteja, vanhemmiten ihan samanlaisia pastanturpeita mammoja kuin suomalaisetkin :D

Mummoilla on mustat vaatteet ja tietysti myös viikset.

Vierailija
355/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

322: muuhun en jaksa kommentoida enempää kuin että melko ylilyödyltä kuulosti tuon perheen kuvaus.

Mutta niistä aurinkolaseista: miksi niiden pitäisi olla muodikkaat? Jos ne ovat tyylikkäät (sopivat kantajalleen) niin tärkeintä että ne suojaavat, ei se että ne ovat viimeisintä -hetken kestävää- huutoa.

Itsellä on varmaan seitsemän vuotta vanhat mutta ne voisivat olla 60-luvulla tai viime viikolla ostetut, ei sitä kukaan huomaa.

Aurinkolasit voivat olla myös klassikkomallia, jolloin ne voivat olla vaikka kuinka vanhat ja silti tyylikkäät. Sellaiset ne kannattaa ollakin, jos haluaa maksaa merkistä.

Vierailija
356/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat tyylikkäitä verrattuna lomaileviin britteihin, etenkin naiset. Minishortsit ja paljastava toppi, joillakin ei edes shortseja, vaan pelkät alushousut. Kaiken kruunaa kova kailottaminen,  kaatokänni ja sekstailu yleisellä paikalla. Joskus suomalainen ujous on hyvä asia. 

Vierailija
357/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoilla on mustat vaatteet ja tietysti myös viikset.

No entä jos on nuori ja sutjakka, mites se tyyli mistä "tunnistaa" italialaiseksi?

Vierailija
358/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat tyylikkäitä verrattuna lomaileviin britteihin, etenkin naiset. Minishortsit ja paljastava toppi, joillakin ei edes shortseja, vaan pelkät alushousut. Kaiken kruunaa kova kailottaminen,  kaatokänni ja sekstailu yleisellä paikalla. Joskus suomalainen ujous on hyvä asia. 

Ei kai sentään, palkät alushousut :O

Tai no, jos tuleva mahdollinen kuningatar ei käytä edes alushousuja ja vilauttelee valtiovierailuilla niin ei kai tuo mahdotonta ole..

Vierailija
359/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pää on pakko suojata, mitä päähän laitetaan, jos ei saa olla karjakkohuivi eikä lippis?

Palstatyyliniekat laittaa foliohatun.

Vierailija
360/392 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kommentillani seuraavaa: kun joku kirjoitti että olinhan siellä itsekin suomalaisena muiden joukossa mutta koska näytän ulkomaalaiselta minua ei välttämättä tunnista suomalaiseksi. En sano että se olisi huono asia vaan huumorilla valitsin tuon sanamuodon pelastaa. Eli mahdollisesta tyylittömyydestäni huolimatta en todennäköisesti iske silmään huutaen kansallisuuttani.

Ja sanon vielä kerran: suurin osa ihmisistä oli mukavissa vaatteissa, sortseissa ja t-paidoissa. Suomalaiset vain olivat valinneet sellaisia sortseja ja t-paitoja että heidät erotti porukasta.

Ap