Miten piilottaa rahat yms. Tärkeä kämppiksiltä? Vinkkejä!
Heippa, muutin juuri uuteen "solu-asuntoon", jossa kaikilla omat huoneet, tosin huoneen oven saa lukittua vain itse sisaltapain. Asun maassa jossa turvallisuus ei ole huippuluokkaa, ja edes kämppiksiin ei voi luottaa kuten suomessa. Suurimmat rahat säilytän toki tilillä, mutta käteistäkin täytyy olla ja "isoimmat" summat sekä passit yms dokumentit toki säilöisin mielellään huoneessani... Vinkkejä?
Kommentit (65)
Joku mahdollisimman arkinen ja ällö paikka esim tamponilaatikko/terveyssidepakkaus/peräpukamavoidelaatikko/likapyykkipussi/hikinen lenkkari
Vierailija kirjoitti:
Joku mahdollisimman arkinen ja ällö paikka esim tamponilaatikko/terveyssidepakkaus/peräpukamavoidelaatikko/likapyykkipussi/hikinen lenkkari
Terveyssidepakkaus on niin monesti jaettu neuvo ettei taida olla enää kovin turvallinen.
Kiitos mahdottomasti vinkeista! Ja lisaa saa laittaa tulemaan. Tuo verhotanko kuulostaa aivan mahtavalta, tosin harmikseni taalla ei verhoja liiemmin kayteta. Ruokahommasta tuli ehdoton suosikki talla hetkella, jaakaappi on tosin yheiskaytossa, mutta ehka jotain kuivamuonan tapaista ;)
Vuokranantajana toimii kamppis itse, hanelta olen kysynyt mutta han vain totesi asiaan etta kylla taalla on ihan turvallista, hanelta ei ole varastettu mitaan. Ja tosiaan olin todella pohko etten asiaa edes alynnyt tutkia ennen rahojen antamista, myonnan.
Meikkipussissa olen itsekkin sailyttanyt ennen kun asuin miesten kanssa, mutta nyt kaikki tyttoja jotenka epailen etta piilo paljastuisi nopeasti :/
Joskus muinoin myos vaatekaappiin teipannut sijattujen vaatteiden sisalle ja sielta joku ne vienyt.
Ap
Tyhjään huulirasvapuikkoon saa jonkin verran seteleitä rullalle.
Joku kukkaruukku systeemi. Laatikko sinne mullan sisään. Taulun sisälle. Teet jonkun penaalin jossa on välipohja. Ja sinne sitten jotain huonoja mutta toimivia kyniä. Pidät sitä sellaisena kotipenaalina siinä kirjojen vieressä. Mielellään vielä auki niin kynät näkyvät.
Minä jouduin aikoinaan piilottamaan rahaa väkivaltaiselta avomieheltä. Jos siellä huoneessa on kiinteä komero, jonka lattian saa auki, niin sinne lukollinen peltirasia. Minulla se kätkö oli keittiön siivouskomeron alla. Sinne ukko ei ikinä koskenut.
Tietysti huolehdit, että sinua ei yllätetä, eli huoneen ovi ensin lukkoon. Käytä kahta kätköä: vaatteissa hämäyskuorta, jossa on pikkusumma ja laita se isompi sinne piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Joku kukkaruukku systeemi. Laatikko sinne mullan sisään. Taulun sisälle. Teet jonkun penaalin jossa on välipohja. Ja sinne sitten jotain huonoja mutta toimivia kyniä. Pidät sitä sellaisena kotipenaalina siinä kirjojen vieressä. Mielellään vielä auki niin kynät näkyvät.
Kukkaruukusta tuskin kukaan jaksaa alkaa multia kaivelemaan joka päivä/viikko.
Teippaa setelirahat ja asiakirjat muovitaskuissa lipaston laatikoiden pohjiin sinne alapuolelle/alapinnalle.
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Sailyttaminen/Avainkaappit-ja-kassalippaa…
http://www.biltema.fi/fi/Koti/Sailyttaminen/Avainkaappit-ja-kassalippaa…
Nämä vaikuttaa ihan kohtuuhintaisilta. Tosin toimittaako verkkokauppa muihin maihin, vai voisiko joku Suomessa asuva ystävä tai sukulainen auttaa?
Ei kannata laittaa meikkipussiin tai tamponipakkaukseen. Etenkin tytöillä on tapana "lainata" toisen kosmetiikkaa tai hygeniatuotteita.
Roskakorin pohjalle? Tekee vaikka jostain pahvista valepohjan, rahat ja passi sen alle ja vielä roskapussi päälle.
Paljon matkustavana keksin helpon piilon. Otin tylsän kirjan (anteeksi Jari Tervo), sieltä täältä liimasin kaksi sivua yhteen niin, että yläreuna jäi auki. Niihin muutamaan "taskuun"saa jemmattua seteleitä. Ei tahdo itsekään löytää ja ravistamalla ei putoa eikä huomaa mitään. Kirja odottaa seuraavaa matkaa; jemmaan sen kirjan sitten muiden kirjojen joukkoon.
Patjan alle ei ainakaan, sillä se on yleinen tapa monessa maassa. Suomessakin ulkomaiset ammattivarkaat kääntävät patjat sekunneissa ryöstäessään asuntoja. Valitettavasti tiedän, että tämä on totta. :(
Yhdessä kämpässä ulkomailla suomalaistuttu näytti hyvän piilopaikan. Yhden komeron alta lähti pätkä jalkalistaa ja sokkelilevyä pois ja alle jäi hyvä kolo isommillekin tavaroille. Tämä ei tietty käy joka asunnossa, mutta aina voi kokeilla.
piilota ne jonnekki epätodennäköseen paikkaan, vinkkejä saa vaikka netistä. mutt muista ite missä ne on
Mulla on ollu joskus tyhjässä juissi- ja shampoo-purkissa rahoja piilossa kämppiksiltä:D
Laitat ne terveyssidepakettiin. Erityisesti jos kämppikset ovat miehiä. Jos ovat naisia, osta (hyviä) siteitä ja sitten jotain järkkyjä paksuja tenoja. Piilotat ne tenapakettiin.
Munat kannattaa hajottaa, ei yhteen koriin. Taittele pari seteliä ja piilota meikkipuuterirasiaan.
Rullaa seteleit ja laita minigrip-pussiin. Avaa peräpukamavoide loppupäästä ja kaavi sisältö roskiin, työnnä minigrip-rulla sisälle ja taittele pää takaisin kiinni. Rutistele vähän putkiloa että näyttää käytetyltä.
Osta halvat ja rumat rintaliivit ja mummokalsarit. Ratko liivien sauma auki, kamat sinne, ompele kiinni. Sama kalsareiden haarakohtaan.
Hankit halvan riistakameran ja teippaat oveen kameravalvonnasta kertovan kyltin. Jos kämppikset ihmettelevät, sanot että meillä Suomessa metsästys on kova juttu, eikä ikinä tiedä vaikka peura ryntäisi ikkunasta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten tosta kirjahommasta tuli mieleen että on myynnissä semmosia päiväkirjoja (ainakin lapsille) missä on semmonen minilukko? Rahat sinne väliin. Sen saa kyllä vohkittua ja varmaan helposti murrettua rikki. Mut ehkä rosvo ei älyä että ne ois siellä? Ja toki johonkin turvalliseen paikkaan. Ja mielellään et kannessa lukis päiväkirja (englanniksi).
Päiväkirjojen "lukon" saa nykäistyä auki ilman avaintakin. Mieluiten, jos vuokranantaja ei asennuta oveen lukkoa tai anna lupaa oman lukon asennukseen, niin rahat ja paperit vaan hyvään piiloon. Ja ehkä pieni summa käteistä ns. syötiksi johonkin itsestään selvään paikkaan, tyyliin yöpöydän laatikkoon. Syötin löytänyt ei välttämättä enää pengo muita paikkoja.
Itse kopioisin seteleitä ja rutistelisin aidon näköiseksi ja niitä aitojen pikkuseteleiden kanssa helposti löydettävään piiloon. Eli feikkirahaa ja aitoa pikkurhaa.
liimaa hius horisontaalisesti oven ja seinän väliin. näät jos joku asiaton ollu. oon miettiny että jos tulee tulipalo niin miten selität että oli seteleitä 1000 e....
Joku pieni syötti ehkä kannattaa laittaa jo ihan siksi, että näkee ovatko kämppikset taipuvaisia penkomaan ja varastamaan.