Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uutta ihmistä pitää sännätä katsomaan heti?

Vierailija
27.06.2016 |

Onko ok, ettei tuoreet vanhemmat halua heti vieraita sairaalaan eikä kotiin?
Onko ok olla puoliväkisin tunkemassa vauvaa katsomaan? Jääkö jollekin fiilis, ettei kiinnosta?

Olen vauvan isän sisko. Haluan eniten kunnioittaa vauvan äidin ja isän toiveita. Vauvan äiti ei ole parhaita ystäviäni, joten vaikka olen sukulainen, niin en ehkä kuitenkaan niin läheinen kuin vaikka ystävieni kanssa, joiden vauvoja olen käynyt katsomassa heti sairaalassa (ystävät ovat heti kertoneet, milloin on vierailuaika).

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ok, ettei tuoreet vanhemmat halua heti vieraita sairaalaan eikä kotiin?

Onko ok olla puoliväkisin tunkemassa vauvaa katsomaan? Jääkö jollekin fiilis, ettei kiinnosta?

Yritin kirjoittaa, että onko ok olla tunkematta...

Vierailija
2/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uusi ihminen kiinnostaa! Totta kai on ok, ettei halua vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua uusi ihminen kiinnosta niin paljon, että pitää ängetä samantein. Mä teen myöhemmin kohteliaisuuskäynnin, koska on tapana onnitella uudesta perheen jäsenestä. Ei mua se muksu kiinnosta. On siitä mulle loukkaantuneetkin, kun en haluaa pitää sylissä ja nuuhkutella.

Vierailija
4/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tuoreilta vanhemmilta, että milloin olisi sopiva hetki käydä: sairaalassa vai ehkä myöhemmin jo kotiuduttua?

Näin toivoisin, että mun tuttavani olisivat toimineet, erityisesti äiti, joka tunki sairaalaan n. 1h synnytyksen jälkeen... :D Nyt naurattaa, silloin v**utti, kun halus vaan levätä ja olla rauhassa.

Vierailija
5/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse velana on vaikea ymmärtää, mikä niissä pikkuvauvoissa on niin kiinnostavaa. Varsinkin kun kaikki vastasyntyneet ovat täsmälleen samannäköisiä eivätkä tee muuta kuin syövät ja nukkuvat.

Vierailija
6/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse velana on vaikea ymmärtää, mikä niissä pikkuvauvoissa on niin kiinnostavaa. Varsinkin kun kaikki vastasyntyneet ovat täsmälleen samannäköisiä eivätkä tee muuta kuin syövät ja nukkuvat.

Etkä varmasti haluakaan tietää.

Vierailija
7/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, sillä se selviää. Usein se vauva halutaan nähdä mahdollisimman aikaisin, eihän se pitkään vastasyntynyt ole.

Otti kyllä itseäkin päähän, kun äitini oli pihalla vastassa kun tulimme vauvan kanssa kotiin.... oli kuitenkin jo useamman kerran käynyt keskolassa sylittelemässä.

Vierailija
8/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kyllä kiinnostaa uusi ihminen ja lapsen isä sanoo, että mieluummin sairaalassa pikaiseen kuin kotona ihan lähiaikoina (ymmärrettävästi eivät vielä osaa sanoa, koska huolivat kotiin vieraita - minusta on ok jos parin viikon päästä, uskon ettei vauva siinä ajassa karkaa :)). Lapsen äidin kanssa en ole kommunikoinut suoraan. Kuulostaa kuitenkin siltä, et mieluummin ei nyt sairaalassakaan. Äh kun on vaikeaa vaikka ihan suorapuheisia ollaan veljeni kanssa ja suoraan yritin kysyä!

Vierailija
9/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla aika huono näkö, jos et pysty erottamaan vauvoissa erilaisia piirteitä, tai oletko esim. kasvosokea?

Vierailija
10/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on muuten itsekin vela ja juuri nyt alkaa muistua mieleen kuinka traumaattista se synnytysosastoilla käyminen on (en pidä sairaaloista muutenkaan ollenkaan). Ehkä jään odottamaan. Tuskin se vauva 2-3 viikon ikäisenäkään mikään ylikehittynyt jättiläinen vielä on. Kunpa en vain loukkaisi vanhempia sillä, että maltan odottaa... sitä tässä yritän välttää.

Vierailija
11/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on muuten itsekin vela ja juuri nyt alkaa muistua mieleen kuinka traumaattista se synnytysosastoilla käyminen on (en pidä sairaaloista muutenkaan ollenkaan). Ehkä jään odottamaan. Tuskin se vauva 2-3 viikon ikäisenäkään mikään ylikehittynyt jättiläinen vielä on. Kunpa en vain loukkaisi vanhempia sillä, että maltan odottaa... sitä tässä yritän välttää.

Traumaattista...? 

Vierailija
12/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole sairaalaan ollut tervetullut katsomaan muut kuin mies ja myöhemmin uuden ihmisen isommat sisaret.

Aina lapsen synnyttyä on lähetetty tekstiviesti tutuille ja perheelle, jossa mittojen ja sukupuolen lisäksi ilmoitettu myös, että uutta ihmistä saa tulla sitten katsomaan, kun perhe on rauhassa kotiutunut.

Oma sukuni asuu kaukana ja miehen suku on etäistä ja ahdistavaa. En todellakaan halunnut ketään heistä sairaalaan, kun olin synnytyksestä toipumassa vaipoissa. Ja kotona haluttiin saada arki alulle ja olla aivan oman perheen kanssa rauhassa.

Itsekin olen aina onnitellut kun läheinen on vauvasta ilmoittanut. Ja perään maininnut, että tullaan sitten tervehtimään uutta ihmistä, kun ovat kotiutuneet rauhassa. Inhoan muutenkin sairaaloita ja haluan, että jokaisella vanhemmalla on oikeus rauhoittua uuden tilanteen edessä kotonaan.

Vierailija
13/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua uusi ihminen kiinnosta niin paljon, että pitää ängetä samantein. Mä teen myöhemmin kohteliaisuuskäynnin, koska on tapana onnitella uudesta perheen jäsenestä. Ei mua se muksu kiinnosta. On siitä mulle loukkaantuneetkin, kun en haluaa pitää sylissä ja nuuhkutella.

No mä en kyllä kaipaisi sinunlaisiasi "kohteliaisuuskäynneille".

Vierailija
14/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hyvä, että sekä minun että miehen vanhemmat piipahtivat sairaalassa katsomassa vauvaa, se oli minullle kaikkein vaivattominta. Sairaalassa ei tarvinnut itse tehdä mitään ja vierailuaikakin oli selkeästi rajattu.

Vierailija
15/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi vapaaehtoisesti lapsettomien täytyy tulla kommentoimaan tyyliin "mitä ihmeellistä vauvoissa on lol en tahdo sitä syliin", tällaiselle on ihan omat ketjut.

t. toinen vela

Vierailija
16/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole sairaalaan ollut tervetullut katsomaan muut kuin mies ja myöhemmin uuden ihmisen isommat sisaret.

Aina lapsen synnyttyä on lähetetty tekstiviesti tutuille ja perheelle, jossa mittojen ja sukupuolen lisäksi ilmoitettu myös, että uutta ihmistä saa tulla sitten katsomaan, kun perhe on rauhassa kotiutunut.

Oma sukuni asuu kaukana ja miehen suku on etäistä ja ahdistavaa. En todellakaan halunnut ketään heistä sairaalaan, kun olin synnytyksestä toipumassa vaipoissa. Ja kotona haluttiin saada arki alulle ja olla aivan oman perheen kanssa rauhassa.

Itsekin olen aina onnitellut kun läheinen on vauvasta ilmoittanut. Ja perään maininnut, että tullaan sitten tervehtimään uutta ihmistä, kun ovat kotiutuneet rauhassa. Inhoan muutenkin sairaaloita ja haluan, että jokaisella vanhemmalla on oikeus rauhoittua uuden tilanteen edessä kotonaan.

Kiitos hyvästä vastauksesta! Jos olisit mun käly, niin sulle olis siis ihan jees, että ilmoitan nyt, että annamme teidän kotiutua rauhassa ja tulemme sitten myöhemmin käymään kun teille sopii. Kun minulle jäi sellainen fiilis veljeni kanssa juttelusta, että todellakin vain "pitkin hampain" huolivat nyt ketään vieraita. 

Vierailija
17/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa haluaisin kyllä tietää, mutta varmaan liittyy jollain tavalla hoitoviettiin, joka minulla on jäänyt kehittymättä. T. 5

Vierailija
18/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tällaisestakin asiasta tehdä ongelman? voi kysyä, milloin sopii tulla, ja siihen sitten vastataan kiertelemättä ja kaartelematta. ei ole vaikeaa. jos joku läheinen saa vauvan, sitä on tietysti kivaa käydä tervehtimässä, mutta ei nyt sairaalassa kuitenkaan. ja vasta sitten, kun vanhemmille sopii... 

Vierailija
19/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa haluaisin kyllä tietää, mutta varmaan liittyy jollain tavalla hoitoviettiin, joka minulla on jäänyt kehittymättä. T. 5

Mua kiinnostaa sukulaisten ja ystävien vauvat, koska sukulaiset ja ystävät ovat mulle tärkeitä, ja on hienoa nähdä ne uudet perheenjäsenet mahdollisimman pian.

Vierailija
20/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsi mutta silti minusta kaikki vastasyntyneet näyttävät ihan samanlaisiltan, turpeilta ja pöhöttyneiltä. On typerää myös ruveta ihmettelemään, onko se mukula nyt isän vai äidin näköinen. Ei vastasyntynyt näytä yhtään keneltäkään. Ehkä jostain yksivuotiaasta voi sanoa, kumman piirteitä mahdollisesti löytyy. En myöskään ole niitä ihmisiä, jotka haluavat pitää jokaikistä vauvaa sylissä tai nuuhkia vauvahajua (joka on kuvottavaa). Minusta uutta vauvaa sopii mennä katsomaan joskus ristiäisten jälkeen.