Missä töissä ihmiset pysyvät hoikkina ja hyväkuntoisina ja missä lihovat ja lösähtävät?
Kertokaa omia havaintojanne trendeistä (poikkeuksia löytyy aina puoleen ja toiseen, ei tarvitse sitä enää uudestaan todeta).
Ite oon nähnyt paljon timmejä näissä ammateissa: kauppojen henkilökunta, opettajat, edustustehtävissä olevat yritysmaailman ihmiset, siivoojat, kiinteistönhoitajat, liikunta-alan ammattilaiset, lentokoneiden cabin crew.
Lihavia: paljon istuvat konttorityöntekijät ja asiantuntijat, perus-aspat, it-tuki, tavoitteelliset myyjät ja muut kaupparatsut, kassamyyjät, rekkakuskit, insinöörit, asentajat ja vastaavat rasvanäpit. Kirjastoissa on töissä paljon laihoja, mutta veteliä ja huonoryhtisiä ihmisiä.
Kommentit (31)
Sosiaali- ja terveysala imee naiset joilla on isot luut tai isolla osalla ainakin lihavuusgeeni.
No en nyt kyllä lainkaan allekirjoita ap:n listoja.
Olen nähnyt paljon lihavia siivoojia ja talkkareita.
Sen sijaan lihavia sähköasentajia näkee harvoin.
Säälittää Ap:n kaltaiset ihmiset. Eikö elämässä oo mitään sisältöä kun aikaa Tälläsiä mietiskellä?
Sosiaali- ja terveys- ja hoitoalalla ovat lihavimmat naiset. Terveyskeskuksessa ei muuta näekkään kuin niitä rintavia terveyskengissä töpötteleviä ylipainoisia, kananpersetukkaisia lähäreitä jotka leikkivät lääkäriä.
Ei se ammatista riipu ku ihmisestä idiootti
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali- ja terveysala imee naiset joilla on isot luut tai isolla osalla ainakin lihavuusgeeni.
Aika karkea yleistys, pikemminkin väittäisin erikoisalakohtaiseksi. En kuitenkaan täysin eri mieltä ole.
Itse ainakin huomasin eilen sairaalan yöpäivystyksessä ettã kaikki henkilökunta oli hoikkaa ja hyväkuntosta tyyppiä. Kävelivät paljon.
Itse olen alkanut oikeasti lihoa arkkitehtitoimistossa työskennellessäni. Istun yli 12h työpäiviä koneen ãäressä kauheassa stressissä. Koko kroppa alkaa prakata...
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali- ja terveys- ja hoitoalalla ovat lihavimmat naiset. Terveyskeskuksessa ei muuta näekkään kuin niitä rintavia terveyskengissä töpötteleviä ylipainoisia, kananpersetukkaisia lähäreitä jotka leikkivät lääkäriä.
Hahahaha! Joku on vähän katkera, lähtikö eksäs lähärin matkaan? ;) toivottavasti sua ei hoida kukaan ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kysymys pitäisi asettaa pikemminkin niin päin, että mille aloille hoikat hakeutuvat. Harva sitä varsinaisesti työnteon (oli se mitä tahansa) takia lihoo.
Sosioekonomisesti korkealla olevat ovat kautta linjan hoikempia. Tämä on tilastollinen fakta. Korkea koulutus korreloi hoikkuuden ja muidenkin terveydelle edullisten asioiden kanssa, mm. liikunnan harrastaminen, tupakoimattomuus.
En tiedä yhtäkään hyväkuntoista, yliopistosta valmistunutta it-nörttiä. Joko ovat lihavia plösöjä tai hinteliä pulloharteisia antiliikkujia.
Mä vaihdoin konttorirotat työt siivoukseen. Ihan vaan hyötyliikunnan takia. Todella laiska liikkumaan vapaa-ajalla, joten ratkaisin ongelman näin.
Kiloja lähti 25. Alussa olin uupunut ja kipeä. Parin viikon jälkeen alkoi helpottamaan.
Mä en usko, että sinällään työ vaikuttaa, vaan muut elintavat. Olen kesätöissä nähnyt ylipainoisia siivoojia, joilla kuitenkin fyysinen työ, sekä nykyisessä työssäni hoikkia virkamiehiä, jotka eivät työssään liiku ollenkaan. Se on yksilökohtaista enemmän kuin työkohtaista.
Ehkä jumppaohaaja on kuitenkin yksi ammatti, jossa useimmiten ollaan hyväkuntoisia, kun joutuu pitämään useamman jumpan illassa ja myös niiden jumppien suunnittelu vaatinee liikettä ja harjoittelua.
Lentäjät ja ammattisotilaat on hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää Ap:n kaltaiset ihmiset. Eikö elämässä oo mitään sisältöä kun aikaa Tälläsiä mietiskellä?
Kapiaiset ovat usein tuhteja, koska he pistävät toiset juoksemaan. Samoin paloaseman esimiehet ja pidempään palveluksessa olleet poliisit.
Toimistossa ovat useimmat työntekijät hoikkia.
Johtajissa on sekä paksuja että vähemmän paksuja.
Varastoissa on yllättävän paljon lihavia ihmisiä töissä.
Ap on aina ollut tukeva, mutta hän on lihavasta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki. Ei tämä ajattelu niin suuria vaadi että työstä kävisi. Mutta sadepäivä ja day off, niin ei tässä muutakaan tekemistä ole. Mikä on oma syysi roikkua palstalla? Työttömyys ja lihavuus?
Köyhät ovat lihavia, ja rikkaat laihoja. Poikkeukset vahvistavat säännön.
Mene ravintola-alalle > 14h työpäiviä > hirveä kiire> et kerkeä syödä vaikka saisitkin ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Ap on aina ollut tukeva, mutta hän on lihavasta suvusta.
Ei ja ei. Onko tästä aiheesta noin vaikeaa keskustella ilman, että menee tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Mene ravintola-alalle > 14h työpäiviä > hirveä kiire> et kerkeä syödä vaikka saisitkin ilmaiseksi
Jostain syystä alan työntekijöiden ulkonäössä ei syömättömyys näy.
Ehkä kysymys pitäisi asettaa pikemminkin niin päin, että mille aloille hoikat hakeutuvat. Harva sitä varsinaisesti työnteon (oli se mitä tahansa) takia lihoo.
Sosioekonomisesti korkealla olevat ovat kautta linjan hoikempia. Tämä on tilastollinen fakta. Korkea koulutus korreloi hoikkuuden ja muidenkin terveydelle edullisten asioiden kanssa, mm. liikunnan harrastaminen, tupakoimattomuus.