Hei helkutti! Onko tämä työpaikka kiusaamista?!
Sain töitä suht pienestä perheyrityksestä, joka on tällaisella miehisella alalla. Työni on hoitaa laskutusta. Olen ollut töissä nyt kaksi kuukautta. Kuukausi vielä koeaikaa jäljellä. Mun lisäksi konttorissa on kaksi vanhempaa naista. Tänään, kun tulin vessasta, joka sijaitsee kahvihuoneen vieressä, toimitusjohtaja huusi mulle niin, että kaikki 20 miestä varmaan kuulivat, että enhän sitten käyttänyt taas turhaan vessapaperia, kun sen kulutus on monin kertaistunut sen jälkeen, kun aloitin! Siis mitä v***a?! En tiedä oliko se tosissaan, oliko se vitsi vai mitä kettuilua, mutta olen istunut yksin pöytäni vieressä naama punaisena siitä asti. En poistu tästä huoneesta enää ikinä.
Kommentit (23)
Et piittaa mutta alat tuoda omat vessapaperit. Korostuu se pikkumaisuus, jota tuo oli.
Kasvata nahka. Elämäsi on varmasti todella vaikeaa, jos tosta punastut tunneiksi. Huonoa tai epäasiallista käytöstä ehkä, mutta ei "työpaikka_kiusaamista".
Joo kyllä toi työpaikka selkeesti on kiusaamista. Ja pomo hullu.
Ei työpaikan pidä olla kiusaamista. Tuntuuko sinusta siis siltä, että kyseinen työpaikka on perustettu ainoastaan kiusaamista varten?
On kiusaamista ja pyydä kirjallisesti
En osaa sanoa, onko kiusaamista, mutta aika hullu pomo.
Totta on myös se, että jotkut naiset ja tytöt käyttävät aivan uskomattomia määriä paperia.
No ni ei tässä sitten mitään. Yleinen mielipide on kuultu. Epäasiallinen käytös on normaalia työkulttuuria.
Edessä loistava tulevaisuus tässä firmassa. Eikun ekaa kesälomaa odotellessa, joka onkin sitten ensi vuonna. Kotona vetäisen mollin sivut ensimmäiseksi auki.
Vierailija kirjoitti:
Totta on myös se, että jotkut naiset ja tytöt käyttävät aivan uskomattomia määriä paperia.
Totta on myös se, että vessapaperi on yrityksen kustannuksista pienimpiä. Jos johtoportaalla on aikaa laskeskella paperinkulutusta, firma on menossa konkkaan.
Olisit pokkana vaan vastannut "jaa" ja mennyt juomaan muina miehinä sitä kahvia.. Mut tosi ikävää käytöstä pomolta huutaa noin
En usko - sinun esimiehesi on vaan moukka. Ja pihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on myös se, että vessapaperi on yrityksen kustannuksista pienimpiä. Jos johtoportaalla on aikaa laskeskella paperinkulutusta, firma on menossa konkkaan.
Musta on pervoa, että joku on yleensä miettinyt asiaa ja kiinnittänyt siihen huomiota. Harvoin pohdin itse vessassa työkavereita siellä tai mietin, mitä he siellä tekevät.
Käyt sanomassa että joku varastaa sitä kotiin ja asiatonta laittaa sun kontolle hävikki.
Outo sun pomosi joka tapauksessa on. Jos yritti olla hauska, niin epäonnistui täysin. Todennäköisesti hänen "vitsailunsa" on muutenkin tuota luokkaa.
Kannatan samaa, että alat hakea uutta työpaikkaa. Kokemuksesta sanon, että jos pomo käyttäytyy oudosti, niin yleensä alainen pomon käytöksestä kärsii eikä pomoa laiteta pihalle.
En ole helkutti, mutta vastaan. Minusta tuo on ainakin mitä suurinta typeryyttä pomosi puolelta, ei suoranaista kiusaamista. Jos tuo jatkuu, eli pomosi jatkuvasti piikittelee tms. sinua tuosta tai jostain muusta asiasta, niin sitten kyse on kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Outo sun pomosi joka tapauksessa on. Jos yritti olla hauska, niin epäonnistui täysin. Todennäköisesti hänen "vitsailunsa" on muutenkin tuota luokkaa.
Kannatan samaa, että alat hakea uutta työpaikkaa. Kokemuksesta sanon, että jos pomo käyttäytyy oudosti, niin yleensä alainen pomon käytöksestä kärsii eikä pomoa laiteta pihalle.
Ja koska kyseessä näytti olevan ko. firman toimitusjohtaja, niin aika varmasti tilanne vaan jatkuu.
Yksi kerta ei ole mitään työpaikkakiusaamista. Se oli huono huulenheitto tilannetajuttomalta johtajalta. Älä ole moksiskaan... Tosin, tottakai voit näpäyttää takaisin ja viedä hänelle WC-paperirullapaketin vaikka työpöydälle joku aamu. Itse en vielä ekasta tollasesta möläytyksestä lähtis lätkimään, mutta pidemmän päälle tonluokan (luokaton) huumorintaju kyllä alkaa kyrpiä...
Tuo oli sellaista rajua läppää, jota jotkut miesvaltaiset työpaikat harrastaa. Lähinnä ns. duunaripaikat. Kysymys oli siis vitsistä. Tuollaisia tulee lentelemään enemmänkin ja vaihtoehdot on joko alkaa etsiä uutta työtä (toisaalta ei varmaan ole helppo löytää nykyään tuollaista perustoimistoduunia) tai sitten opettelet sanomaan takaisin. Esimerkiksi tuohon olisi voinut rämähtää nauramaan ja sanoa vaikka, että "jaa-a, tai sitten joku muu on mun ihanasta läsnäolosta saanut mahansa löysäksi" tai "hmm, ei voi tietää, kuka sitä tuhlaa..." tai "ai, enkö mä saakaan testata vessanpytyn vetoisuutta tunnin välein? Ymmärsin, että se kuului työtehtäviin."
Tiedän, itsekin uudessa paikassa reippaana ja sanavalmiina ihmisenä menisin noloksi tuosta, mutta tutummassa osaisin ampua takaisin jotain muka-hauskaa.
Pikkujouluista tulee varmaan huisin hauskat.
Ja kyllä firman toimarista oli kyse.
-ap
Jotkut naiset vetävät puolirullaa kerralla, miksi, en osaa sanoa?