Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin lähettää todella vähävaraiselle sukulaisperheelle pienen paketin nimettömänä.

Vierailija
27.06.2016 |

Perheessä on neljä lasta, työttömäksi jäänyt äiti ja sairaseläkkeelle joutunut isä.

Tällä hetkellä paketissa on seuraavaa:
- kuusi Linnanmäen ranneketta
- kuusi 250€:n S-ryhmän lahjakorttia
- 12 Finnkinon leffalippua
- TallinkSiljan arvolahjakortti, 2x500€ (koska perhehytti on erikoishytti, eikä sitä voi ostaa tavallisella risteilylahjakortilla)
- lahjakortti yhteen pyöräliikkeeseen, josta koko perhe voi käydä hankkimassa itselleen polkupyörät tarvikkeineen (nyt ilmeisesti vain äidillä ja kahdella lapsella huonot pyörät)
- kuusi haltijakohtaista HSL:n matkakorttia, kuhunkin ladattu 80€ arvoa (matkakortit heillä todennäköisesti on jo, mutta en voi niihin etänä lisätä arvoa tai kautta..)

En halua antaa suoraan rahaa, vaan mieluummin tuollaista koko perheen yhdessäoloon ohjaavia juttuja. S-ryhmän lahjakortilla voi hankkia vaikka kuukauden ruoat tai lapsille leluja, leikkivälineitä tai muuta.

Mikä vielä olisi arkea ja kesää helpottavia kivoja asioita, kun perheellä ei ole rahaa tehdä oikein mitään? Autoa ei ole, tekemiset pitäisi olla Helsingissä.

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohdin kuin 36. Tosi kivalta kuulostaa tuo, että pääsisi risteilyllekin. Mutta tosiaan, jos raha riittää perheellä vain pakolliseen, ei sinne voi lähteä. Omien eväidenkin kanssa sitä rahanmenoa tulee. Saako lahjakorteilla hyttivarausta tehdessään maksaa myös vaikka buffetteja?

Vierailija
42/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hulppea lahja ei enää ilahduta saajaa.

Joo, mäkin sylkäisin pakettiin, jos tuollaisen saisin. Hyi, en käyttäisi noista mitään. Tulisi vaan hyvä mieli. Ei kun paha. Mieluummin mökötän lasten kanssa sisällä ja harmittelen, ettei ole varaa tehdä mitään kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin kuin 36. Tosi kivalta kuulostaa tuo, että pääsisi risteilyllekin. Mutta tosiaan, jos raha riittää perheellä vain pakolliseen, ei sinne voi lähteä. Omien eväidenkin kanssa sitä rahanmenoa tulee. Saako lahjakorteilla hyttivarausta tehdessään maksaa myös vaikka buffetteja?

Kyllä mä ymmärsin, että noilla lahjakorteilla voi maksaa buffetin etukäteen. Pitääpä vielä tarkistaa!

ap

Vierailija
44/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan!!

T. Rutiköyhä äiti, joka tarjoaa tänäänkin makaronivelliä

Vierailija
45/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hulppea lahja ei enää ilahduta saajaa.

Joo, mäkin sylkäisin pakettiin, jos tuollaisen saisin. Hyi, en käyttäisi noista mitään. Tulisi vaan hyvä mieli. Ei kun paha. Mieluummin mökötän lasten kanssa sisällä ja harmittelen, ettei ole varaa tehdä mitään kesällä.

No, itse en ole koskaan tykännyt saada lahjoja. Laitetaan aina lahjakielto juhlien yhteydessä, eikä kukaan ikinä tottele, mikä ahdistaa. Minä ahdistuisin tuollaisesta lahjasta.

Vierailija
46/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se käytännön toteutus? Jos lähetät postin kautta, noin arvokas paketti pitäisi lähettää kirjattuna tai vakuutettuna.

Vierailija
47/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee se, että yritätte ohjata perheen elämää ja vapaa-ajankäyttöä ihan liikaa. Eräänlaista vallankäyttöä.

Vierailija
48/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HopLop-lahjakortti, jos lapset ovat melko nuoria. 

Vierailija
49/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Emmää kyllä usko tätä...

No emmääkään. Et oo tyhmä. Tään tyylin niin tunnistaa.

Vierailija
50/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee se, että yritätte ohjata perheen elämää ja vapaa-ajankäyttöä ihan liikaa. Eräänlaista vallankäyttöä.

Tuntuuko tämä sellaiselta? Minkälaiset lahjakortit olisivat mielestäsi parempia?

Itse ajattelin, että mieluummin antaisin juuri sellaisia lahjakortteja, joilla perhe voi yhdessä tehdä jotain kivaa.  Olen useasti kuullut, kun perheenäiti on harmitellut, ettei ole varaa tehdä kesällä mitään tai mennä minnekään. Kuvittelin, että näistä olisi juuri iloa.

ap

Vierailija
51/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olet.

Itse olen sellaisessa rahatilanteessa että en pysty rahallisesti kamalasti auttamaan.

Mutta naapuriperheheen lapsia olen nyt kesällä käyttänyt eläin ja huvipuistoissa sekä käyttänyt niitä jäätelöllä.

Muutaman ruokakassin olen vienyt ja tarjoutunut käymään kaupassa ja mattoja kävin myös pesemässä. Lapset lähtee mukanamme myös mökille.

Perheen isä halvaantui vuodenvaihteessa ja äidillä pientä masennusta myös.

Tuossahan nuo lapset menee omien jatkeena.

Vierailija
52/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se käytännön toteutus? Jos lähetät postin kautta, noin arvokas paketti pitäisi lähettää kirjattuna tai vakuutettuna.

Se jääköön nyt kertomatta, mutta ei mene Postin kautta.

ap

Vierailija
53/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on neljä lasta, työttömäksi jäänyt äiti ja sairaseläkkeelle joutunut isä.

- TallinkSiljan arvolahjakortti, 2x500€ (koska perhehytti on erikoishytti, eikä sitä voi ostaa tavallisella risteilylahjakortilla)

- lahjakortti yhteen pyöräliikkeeseen, josta koko perhe voi käydä hankkimassa itselleen polkupyörät tarvikkeineen (nyt ilmeisesti vain äidillä ja kahdella lapsella huonot pyörät)

- kuusi haltijakohtaista HSL:n matkakorttia, kuhunkin ladattu 80€ arvoa (matkakortit heillä todennäköisesti on jo, mutta en voi niihin etänä lisätä arvoa tai kautta..)

En halua antaa suoraan rahaa, vaan mieluummin tuollaista koko perheen yhdessäoloon ohjaavia juttuja. S-ryhmän lahjakortilla voi hankkia vaikka kuukauden ruoat tai lapsille leluja, leikkivälineitä tai muuta.

Mikä vielä olisi arkea ja kesää helpottavia kivoja asioita, kun perheellä ei ole rahaa tehdä oikein mitään? Autoa ei ole, tekemiset pitäisi olla Helsingissä.

Oho. Hieno lahja, mutta aika yltiöpäinen. Monen tonnin edestä arvoa. Miksi siihen pitää laittaa vielä jotain lisää?  Jo yksikin juttu noista on itsessään sopiva lahja. Eikö sinulla ole rahalle käyttöä?

Vierailija
54/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaisi ahdistaa ainakin tuollainen risteilylahjakortti. Vaikka risteily olisi ilmainen, niin siihen sisältyy kaikkea muuta. Mies ehdotti meillekin Tallinnan risteilyä, mutta mulla ei todellakaan ole vaatetta, millä sinne lähtisin. Töissä on virkapuku ta:n puolesta, kotona mennään ihan kulahtaneilla vaatteilla, myös sinne lähikauppaan. Ei todellakaan ole varaa pistää vaatekaappia uusiksi.

Mites, tarviiko henkilökortit tuollaisille risteilyille, ei nekään ole ilmaisia hommata?

Vierailija
55/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap miljonääri?

Tarvitseeko olla miljonääri voidakseen auttaa?

Vierailija
56/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaisi ahdistaa ainakin tuollainen risteilylahjakortti. Vaikka risteily olisi ilmainen, niin siihen sisältyy kaikkea muuta. Mies ehdotti meillekin Tallinnan risteilyä, mutta mulla ei todellakaan ole vaatetta, millä sinne lähtisin. Töissä on virkapuku ta:n puolesta, kotona mennään ihan kulahtaneilla vaatteilla, myös sinne lähikauppaan. Ei todellakaan ole varaa pistää vaatekaappia uusiksi.

Mites, tarviiko henkilökortit tuollaisille risteilyille, ei nekään ole ilmaisia hommata?

Miksi et hanki siistejä vaatteita käytettynä?

Vierailija
57/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän laivan lahjakortilla voi maksaa myös ravintoloissa ja kaupassa. Tonnista luulis jäävän hytin ja ruokien jälkeen vielä hiukan karkkirahaa kauppaan :)

Vierailija
58/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Hieno lahja, mutta aika yltiöpäinen. Monen tonnin edestä arvoa. Miksi siihen pitää laittaa vielä jotain lisää?  Jo yksikin juttu noista on itsessään sopiva lahja. Eikö sinulla ole rahalle käyttöä?

Joo. ihan oikeasti tässä pitää kyseenalaistaa lahjoittajan mielenterveys. Tällainen tempaus haiskahtaa maaniselta touhulta. Kaksisuuntaisesta kärsivät saattavat tehdä tämänsuuntaisia projekteja - tervejärkinen ihminen ei.

Vierailija
59/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsevät nuo pyörät. Tarvitseeko perhe niitä koulu- ja työmatkoihin? Jos ovat vain huviajeluihin, käyttäisin vähävaraisena nuo tonnit johonkin ihan muuhun. Todennäköisesti ruokaan, lääkkeisiin jne.

Vierailija
60/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä vallankäytöstä. Todennäköisesti joutuisin myymään esim pyörät myös heti eteenpäin, niin kurjalta kuin se kuulostaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi