Lasten kuvat facebookissa, älkää laittako
Näättekö te siinä mitään pahaa? Minusta on epäreilua lasta kohtaa, että luvatta laitetaan kuvia facebookkiin ja nettiin. Ne ei häivy sieltä ikinä. Ja toisekseen jotkut laittaa jopa uikkarikuvia niin eikö pelota, että jotkut pedofiilit tallentaa kuvia ja käyttää niitä. Tosi kärjistetty asia mikä vois tapahtua, mutta ei mahdoton.
Lasten kuvat ei kuulu facebookkiin vanhempien retosteltaviksi vaan muistojen keräämiseen.
Kommentit (42)
Miksi kuvien pitäisi häipyä?!
Ja toisekseen kyllä tavallisen talliaisen kuvat sieltä häipyy kun ne poistaa.
Pedofiilit ei pelota, niitä on ja tulee aina olemaan, ei sellaista kannata miettiä.
Pidän FB-kuvaulinaa tekopyhänä, jos sallii kuitenkin esimerkiksi lehtijutun yhteydessä olevan kuvan lapsestaan. Jos ei salli niin ok, ymmärrän ratkaisun ja pidän toimintaa suoraselkäisenä ja linjakkaana. Minusta on hassua, että monet ovat niin kamalan huolissaan niistä lasten kuvista (yleensä suljetuilla) Facebook-tileillä, mutta kuva Hesarin päivähoidosta kertovassa jutussa onkin ihan ok.
On edullisempaa tilata kuvat netistä kuin liikkeestä. Siellä ne ovat myös tallessa ja helppo selata.
Mä en tajua mikä ongelma on?
mun kuvat eivät näy kuin kavereilleni, ja heihin ei pedoja kuulu. Toisekseen otan ja julkaisen kuvia hyvällä maulla, en vain näpsi kuvia ja julkaise mitä sattuu.
Älkää laittako toisten lasten kuvia häväistysrangaistuksen mielessä sinne Faceen.
Pahinta on mielestäni se, että joku tuttu tai sukulainen ottaa mun lapsesta nakukuvan uimarannalla ja laittaa sen omaan faceensa omien ystäviensä iloksi. Näin on käynyt ja sai kyllä sapiskaa oikein olan takaa. Itse kun en laita mitään kuvia lapsistani nettiin. Jos laitan toisten kuvia faceen, kysyn asianomaisilta ensin luvan.
Mun tuttu suuttui koska jaoin faceen kuvan paikallislehdestä missä oli hänen lapsen kuva. Juttu koski myös omaa lastani.
En ihan ymmärtänyt mistä suuttui..
Kuinka niin kuvat jäävät ikuisesti nettiin??
Jos minä poistan omia kuviani facebookista niin ne myös häviävät sieltä enkä näe niitä itsekään.
Se taas on eri asia jos joku ehtii kyseisen kuvan tallentaa itselleen.
Mutta tuskinpa kukaan lapsen ikätoveri tallentaa kaverinsa kuvaa ja käyttää sitä myöhemmin hyödykseen.
Vierailija kirjoitti:
mun kuvat eivät näy kuin kavereilleni, ja heihin ei pedoja kuulu. Toisekseen otan ja julkaisen kuvia hyvällä maulla, en vain näpsi kuvia ja julkaise mitä sattuu.
Tiedät varmuudella kaikkien fb-kavereiden seksuaalisen suuntautumisen? Aika hyvin, kun monet eivät välttämättä tiedä itsekään omaa suuntautumistaan
mulla on suljettu fb tili ja saan kyllä kuvat sieltä poiskin jos niikseen tulee. Enkä edes laita nykyään kuvia, just sen takia, että joku siitäkin vetäisi herneet nenään kuitenkin. Lapsettomuudesta kärsivä voi ottaa sen retosteluna, joku toinen voi pelätä pedoja ja kolmas kaveri on varmaan vela, jota ärsyttää kaikki kersat yleensä.... joten, kell' onni on, se onnen kätkeköön!
Mitä tulee johonkin pedo-hysteriaan, en ymmärrä ollenkaan. Jos joku pedo nyt leikkaa vaikka Hesarista lasten kuvia ja runkkailee kotonaan, niin so? On varmasti sairas, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt. Jos kävis että Ella-Lotta-Minttu-Marian mekkokuvan äärellä nyt joku sairas fantasioi jossain Rovaniemen yksiössään, niin mitä vahinkoa se mahd. aiheuttaa Ella-Lotta-Mintulle? Suhteetonta pelon lietsontaa. Pitäisikö alle 18-vuotiaden mainoskuvat esim. kieltää kokonaan, ei enää vaate/lelukatalogeihin lasten kuvia, koska joku homo-Jorma voi runkata kotonaan katalogi kädessä?
Jenni Aholan virallisessa instassa on myös lasten kuvia. En tiedä, mitä rouvan päässään on miettinyt, kun postasi sinne kuvan jälkikasvustaan joskus toukokuun alussa rantaleikeissään. Molemmilla vaan housut jalassa. Tyttö ja poika. Varmaan tyttö tulevaisuudessa on kiitollinen äidilleen tuosta ah, niin viattomasta lapsuuden rantaleikkikuvasta. Eikö nämä vanhemmat yhtään mieti lasten yksityisyyttä? Jos itse ovat julkisuudessa, niin kunnioittaisivat lapsiaan, edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jenni Aholan virallisessa instassa on myös lasten kuvia. En tiedä, mitä rouvan päässään on miettinyt, kun postasi sinne kuvan jälkikasvustaan joskus toukokuun alussa rantaleikeissään. Molemmilla vaan housut jalassa. Tyttö ja poika. Varmaan tyttö tulevaisuudessa on kiitollinen äidilleen tuosta ah, niin viattomasta lapsuuden rantaleikkikuvasta. Eikö nämä vanhemmat yhtään mieti lasten yksityisyyttä? Jos itse ovat julkisuudessa, niin kunnioittaisivat lapsiaan, edes vähän.
No mitä se nyt aikuisenakaan haittaa jos pieni lapsi on yläosattomissa?
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä yksityisyys loukkauksesta, joka tapahtui siellä rannalla. Pedojahan ei ole kuin netissä, eihän?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmuudella kaikkien fb-kavereiden seksuaalisen suuntautumisen? Aika hyvin, kun monet eivät välttämättä tiedä itsekään omaa suuntautumistaan
En ole se.jolla vastasit, mutta minulla on fb:ssä kavereina ihmisiä joita myös.tapaan oikeasti. Kuka tahansa heistä voi milloin tahansa ottaa kuvia lapsistani. En aio miettiä jokaisesta että mahtaako olla kiinnostunut seksuaalisesti lapsistani, eihän sitä uskalla siinä tapauksessa minnekään mennä ikinä enää. Lapset kellariin lukkojen taakse.
Mieluummin pedo runkkailee jollekin viattomalle kuvalle kuin lapokuvalle jonka lapsi kärsii.
Ok.