Onko kukaan eronnut kumppanin lapsen vuoksi?
Olen aivan epätoivon partaalla, kun mieheni ja minun lastenkasvatusperiaatteet eivät vain osu yhtään yksiin. Olemme seurustelleet pitkään ja molemmilla on lapsia. Nyt on ollut puheissa yhteenmuutto, mutta minua epäilyttää ja veikkaan kaikilla muilla tavoilla hyvän suhteemme päätyvän tämän lastenkasvatusasian vuoksi eroon. Miehen mielestä lasta ei saa komentaa tai kieltää lainkaan, lapsi saa päättää mitä haluaa syödä, mitä tehdä (esim. kun haluaa Linnanmäelle mennään sinne) ja koska mennä nukkumaan. Lapsi saa mm. toisten kevätjuhlassa huudella koko ajan kovaan ääneen, kun kerran haluaa. Hän saa syödä sohvilla ja pitkin taloa (kuljeskella mihin haluaa), levittää koko talon ympäriinsä sotkua, juosta ja mekastaa niin paljon kuin haluaa. Ja ennen kaikkea lapsi saa syödä herkkuja aamusta iltaan kun niin haluaa ja on siksi jo kovasti ylipainoinen. Samoin pelata saa tietysti aina kun haluaa. Minä en halua lasteni oppivan tällaista rasvan ja sokerin jatkuvaa mössötystä, vaan meillä on kerran viikossa herkkupäivä. Samoin minusta on rakkautta asettaa lapselle rajat. Tuntuu hölmöltä, että muutoin hyvä suhde päättyy eroon, mutta ei taida olla enää muutakaan vaihtoehtoa. :(
Kommentit (25)
suklaaherkku kirjoitti:
Suklis ei seurustele seuraavanlaisten kanssa:
- vegaanit
- hullut urheilijat. Vihaan sanaa URHEILU. Joku aerobicin tapainen LIIKUNTA on hauskaa. Vihaan muuten myös penkkiurheilua.
- mies, joka ei osaa kasvattaa lasta fiksusti
- mies, joka uskoo jumaliin ja ties mihin yliluonnollisuuksiin mahdollisuuksiin. "On mahdollista, että..." vitut ole :D:D
- jolla on kauhea ASENNE johonkin asiaan. Aivopesijä, jankkaaja.
- ei osaa kokata
- syö liikaa pikaruokaa.
- tai liian neuroottisesti lautasmallin mukaan.Jne. Jne. Jne....
Miksei ole mahdollista että on (nyt siltä näyttäviä) yliluonnollisia ilmiöitä, jotka ovat tosia? Luuletko IHMISEN olevan joku maailmankaikkeuden mittatikku?
Vierailija kirjoitti:
suklaaherkku kirjoitti:
Suklis ei seurustele seuraavanlaisten kanssa:
- vegaanit
- hullut urheilijat. Vihaan sanaa URHEILU. Joku aerobicin tapainen LIIKUNTA on hauskaa. Vihaan muuten myös penkkiurheilua.
- mies, joka ei osaa kasvattaa lasta fiksusti
- mies, joka uskoo jumaliin ja ties mihin yliluonnollisuuksiin mahdollisuuksiin. "On mahdollista, että..." vitut ole :D:D
- jolla on kauhea ASENNE johonkin asiaan. Aivopesijä, jankkaaja.
- ei osaa kokata
- syö liikaa pikaruokaa.
- tai liian neuroottisesti lautasmallin mukaan.Jne. Jne. Jne....
Ootko muuten joskus seurustellut jonkun kanssa?
Minusta tässä on vain lista järkevästä ihmisestä. Liikunta omaksi hyödyksi hyvä mielestäni, mutta penkkiurheilu ja liiallinen liikunta (kyllä, näitä ihmisiä on olemassa, addikteja jne) on liikaa. Liikaa ruokaan huomiota kiinnittävä tai ei lainkaan eli se roskaruoan syöjä.
Kiitos numero 20!!! Noin minäkin ajattelen. Ja erosin nyt sitten muutoin ihanasta miehestäni (hän halusi joko muuttaa yhteen tai erota) . :( :( :( Tosi surullinen ja paha mieli hyvän suhteen vuoksi, mutta luulen silti tehneeni oikein.
Ap
Miksi otsikko on että eroaisitte lapsen vuoksi? Lapsihan on täysin syytön koko asiaan. Ensimmäisissä lauseissasi jo totesit oikean syyn että kasvatusperiaatteet eivät kohtaa. Eli syy on sinussa ja miehessä.
Vastaus viestiin 14: Sarkasmi on vaarallinen laji, koska tyhmät eivät sitä ymmärrä. Usko huviksesi.
Ja itse asiaan ap:lle: Älä ihmeessä muuta yhteen noin tyhmän miehen kanssa. Oma elämäsi ja omien lastesi elämä menee aivan piloille tuollaisten ihmisten kanssa.