Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran miehesi tekee kotitöitä?

Vierailija
26.06.2016 |

Jaatteko kotityöt puoleksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan, mutta ihan minun toiveestani. Mies tuo ruoan pöytään niin sanotusti ja minä vastaan käytännön toteutuksesta. Toimii meillä, mutta ei varmasti sovi kovin monen muun luonteen laadulle.

Vierailija
2/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaeta puoliksi, mutta kumpikin tekee kaikkea mitä kotona pitää tehdä. Jos tulee tahra, se pyyhitään, jos pönttöön jää jarrutusjäljet, ne pestään, jos eteisessä on hiekkaa lattialla, se imuroidaan. Kumpikaan ei laske töitään eikä yritä päästä vähemmällä. Kummallakaan ei tulisi mieleenkään istuskella sohvalla jos toinen tekee kotitöitä yksinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa tehä kuin harvoin esim tyhjentää astianpesukoneen. Maksamme suhteessa kulut ja siitä saan kuulla valitusta kun euromääräsesti en tienaa kunnolla enkä siten maksa euromääräsesti samaa.

Vierailija
4/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee oikeastaan kaiken. Olemme molemmat opiskelijoita, mutta miehen koulupäivät kestävät noin neljäsosan omistani.

Vierailija
5/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee enemmän. Tekee yleensä ruoan, imuroi, usein tyhjää ja täyttää ap:n, pesee usein pyykkiä. Mä pesen aina vessan, sillon harvoin kun lattiat pestään niin mä pesen. Mä pesen ikkunat ja ylipäätään sellaiset harvinaisemmat siivoukset ja puunaukset, mies ei huomaa esim. roiskeita seinällä, niin mä niitä yleensä putsaan. Pihatyöt pitkälti miehellä; nurmikko, lumenluonti, ym. Lapset hoidetaan tasapuolisesti. Sanoisin että kotityöt menee miehelle 80-20.

Vierailija
6/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaeta. Mies tekee enemmän kuin minä.

Vierailija
7/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri yhtään. Joten en minäkään sitten. Meillä on kotona kamalan näköistä, sekaista ja roskaista ja hommat roikkuvat kuukausia tai vuosia, mutta olkoon.

Vierailija
8/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee vähintään 85%, minä en kykene.

Vierailija
9/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en tiä ämmien homi

T:jänismies

Vierailija
10/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotitöitä enemmän, mutta ne sujuvat minulta helpommin ja teen mielelläni. Mies hoitaa rakennustekniset ja autoasiat, tekee vaativampaa työtä ja arvostaa sitä mitä teen. Ei ole koskaan tarvinnut tapella kodinhoidosta. Pääsen harrastuksiini ja muihin omiin menoihin kuin haluan. Koti ei ole aina täydellisen siisti, mutta ei tarvitsekaan olla. Kotimme on meidän perheen asumista, eikä muille esittelyä varten.

Vierailija
11/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin minä, tykkää olla työntouhussa tauotta, hullu.

Pyykkeihin ei koske, mulla ei olis varaa joka viikko ostaa uusia vaatteita tuhottujen tilalle :)

Vierailija
12/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan perheemme kotitöistä tekee mies.

Vierailija
13/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan melkolailla puoliksi tehdään, mies ehkä hiukan enemmän. Jotkut hommat ollaan jaettu (mies hoitaa tiskikoneen, minä pyykit) mutta muuten tehdään kun ehditään ja jaksetaan. Mä olen useammin projektipäällikkönä mitä en välttämättä jaksais kun sen suuntaista hommaa teen töissäkin. x) En panis pahakseni jos mies ottais hoitaaksen ihan kaikki kotihommat. Mut eihän se käytännössä toimi kun molemmat käydään töissä ja on muitakin menoja. Yhteistyöllä mennään. 

Vierailija
14/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM:n tutkimuksen mukaan parisuhteessa elävät miehet tekevät yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä yli tunnin päivässä enemmän kuin heidän naispuolinen kumppaninsa.

Eli naisten tulisi tehdä tunti kotitöitä nykyistä enemmän ennenkuoin he voivat valittaa, etteivät miehet tee tarpeeksi kotitöitä. Tai sitten naisten tulee lisätä ansiotöitään yli 1,5 tuntia päivässä. Tuo tutkimus löytyy netistä.

Vierailija
15/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole kotitöitä vaan nautinnollisia kodin somistamis askareita. Teen kaiken.

Vierailija
16/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei tehnyt juuri mitään, mutta nykyään tekee joka päivä, ehkä jopa enemmän kuin minä. Kumpikin tekee sen verran kuin jaksaa, ja mikä on pakko tehdä tai haluaa että on tehty.

Vierailija
17/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

STM:n tutkimuksen mukaan parisuhteessa elävät miehet tekevät yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä yli tunnin päivässä enemmän kuin heidän naispuolinen kumppaninsa.

Eli naisten tulisi tehdä tunti kotitöitä nykyistä enemmän ennenkuoin he voivat valittaa, etteivät miehet tee tarpeeksi kotitöitä. Tai sitten naisten tulee lisätä ansiotöitään yli 1,5 tuntia päivässä. Tuo tutkimus löytyy netistä.

Miehet siis ilmoittavat tekevänsä tuon verran enemmän. 

Vierailija
18/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mä teen enemmän, välillä mies tekee enemmän - mun pyynnöstä, kun en millään jaksa. Normaalisti mä hoidan pyykit, vessan siivouksen, pölyjen pyyhkimisen, luuttuamisen ja mies hoitaa tiskit, imuroinnin ja roskien viemisen. Muut jutut tehdään yhdessä :) Mä teen myös ruuan kun mies ei osaa.

Vierailija
19/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt jakamalla jaeta, kumpikin tekee sen minkä jaksaa/haluaa/ehtii kun tuntuu siltä. Tosin minä hoidan imuroinnin aina, mies inhoaa imurointia sydämensä pohjasta :D Mutta mies toki tekee sitten jotain enemmän kuin minä kompensoidakseen imuroimattomuuttaan, esim. tiskaa useammin.

Teemme kotitöitä myös yhdessä, esim. ripustamme pyykit kahteen pekkaan. Paljon nopeampaa ja hauskempaa kun voi höpötellä siinä samalla eikä ahertaa yksin.

Asiaan liittyen: tuolla keittiössä mies huhkii tälläkin hetkellä, tekee meille myöhäisillallista ja sai sitä ennen laitettua pyykkikoneen päälle ;)

Vierailija
20/20 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri yhtään. Joten en minäkään sitten. Meillä on kotona kamalan näköistä, sekaista ja roskaista ja hommat roikkuvat kuukausia tai vuosia, mutta olkoon.

Meillä sama. Tosin ruokaa teen, koska haluan syödä, ja vaihdan omat lakanani ja pyyhkeeni. Jos tulee vieraita, kerron heille, että miehen uskonto kieltää siivoamisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi