Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen hermostuminen lastenhoidossa

Vierailija
26.06.2016 |

Sanoin juuri miehelle, etten lähde enää yhdellekään perhereissulle hänen kanssaan keskenään. Ennemmin reissaan vaikka yksin lasten kanssa tai isovanhempi mukaan. Enkä puhu kuin tavanomaisesta viikonloppukyläilystä tai vaikka käynnistä Ähtärissä hotellissa ja eläimiä katsomassa (melko lähellä meitä). Mies hermostuu joka reissulle vaikka olisi ollut itse innokas lähtemään. Meillä on kolme lasta, minä imetän vaikka seisaaltaan jossain mutta jos vauvan vaippa on vuotanut hieman ohi tms niin mies ärisee s-tana tällasta sählinkiä...sinä saat hoitaa nää hommat..!

No eipä siinä, reissailu onkin vaativampaa, utta osaa mies kirota ihan kotioloissakin. Meidän yhteinen lastenhoito ei vaan onnistu. Minun syytäni, jos mies huokaa v-sanaa lasten edessä, minä kun en tee tai odotan häneltä tai tai... Inhoan miehen avuttomuutta, äreyttä, kiroilua pikkujuttujen vuoksi. Vaadinko minä liikaa vai inko mies tosiaan ihan onneton isäksi? En tiedä. Meille tulee koko ajan riitaa. Tekisi mieli ottaa lapset ja viettää koko kesä isovanhemmilla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vertakluksi kysyä, mitä miehenne tekee jos lapsi sotkee ruuan kanssa, kaataa jotain, jos vauvalta tulee kakat läpi tai vauva sotkee likaisella suulla isin paitaa? Ap

Vierailija
22/25 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jo tekee niin pahaa olla tiuskimatta, niin entä sitten kun lapset ovat teini-iässä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyy lapset vain hyvinä hetkinä. Erittäin tuhoisaa lapsen psyykelle. Ja sinä annat sen tuhon tapahtua. Lapsista kasvaa ihmisiä jotka eivät uskalla tuntea tunteitaan, häpeävät itseään, esittävät koko ajan jotain roolia ja murtuvat jos epäonnistuvat. Koska tätä he joutuivat tekemään koko lapsuutensa. Tiedän, koska oma isäni oli samanlainen.

Tämä! Olen myös tällaisen isän lapsi, ja voin kertoa, että tuollainen ennakoimaton ärähtely ja kiroilu täysin pikkuasioista tekee todellakin tuhoisaa jälkeä!

Eivät ne hyvät hetket korvaa sitä koko perheen jatkuvaa varpaillaan olemista ja isän mielialan arvailua, jotta voisi toimia "oikein" ja välttää hänen ärähtelynsä ja kiroilunsa. Kuten ap:kin tietää, suuttumista ja kiroilua on luvassa riippumatta siitä, miten hyvin muu perhe käyttäytyy.

Minusta kasvoi aikuinen, jollle oman tahdon ilmaiseminen on erittäin vaikeaa, silloinkin kun joku toimii minua kohtaan väärin. Olen tehnyt (terapian avulla) ison työn siihen, että opin ilmaisemaan ja arvostamaan omia tunteitani ilman pelkoa siitä, että ne lytätään ja mitätöidään täysin, kuten isäni teki.

Muista myös se, ap, että lapselle tuollainen isän mielialojen heittely randomisti on äärettömän hämmentävää ja ahdistavaa, etenkin kun ärähtelyä ja kiroilua pidetään normaalina. Sinun äitinä tulisi nyt tehdä joka kerta erittäin vahvasti selväksi lapsille ja miehelle, että tuollainen käytös ei ole ok, tai hyväksyttävää. Omasta lapsuudestani on jäänyt hampaankoloon myös äitini toiminta silloin kun me lapset jouduimme isän hermoilun kohteeksi (mikä oli pienenä erityisen pelottavaa ja ahdistavaa). Äitini ei tilanteissa sanonut isälleni vastaan, vaan vasta jälkeenpäin hyssytteli ja selitteli isän käytöstä meille mielensä pahoittaneille lapsille. Tästä.jäi tunne, että kyseinen kiroilu, ja hermoilu on ihan ok.

Mielestäni äidin olisi pitänyt erota isästä silloin, kun me lapset olimme pieniä, näin me lapset olisimme kenties saaneet terveemmän mallin tunteiden säätelyyn ja säästyneet traumatisoinnilta.

Huh, tulipa ahdistunut olo lastenne puolesta, ap :/

Vierailija
24/25 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös samanlainen hermoilija. Kauhukseni välillä huomaan lasteni isän muistuttavan omaa isääni :( Olen sanonut miehelle viime aikoina parikin kertaa, että kiinnittää huomiota käytökseensä omia lapsiaan kohtaan. Miehen vaatimukset lapsille ovat kohtuuttomia ja pelkään sillä olevan tuhoisia vaikutuksia esim. lasten itsetunnon kehittymiselle.

Seuraan tilannetta ja otan asian puheeksi uudelleen, en aio äitini tavoin romuttaa lasteni psyykeä jäämällä tuhoisaan kasvuympäristöön.

Vierailija
25/25 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up