Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein lakanat pitäisi oikein vaihtaa? Mies sanoo, että 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
26.06.2016 |

Niin?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ap:n mies on vajaa parikymppinen, vasta kjotoa muuttanut jolppi, jonka äiti on vaihtanut lakanat vähän useammin, mutta hän on huomannut asian vain pari kertaa/ vuosi. 

Kesällä meillä vaihdetaan lakanat n. kerran viikossa (lämmössä hikoilee enemmän, nukutaan useammin alasti, varsinkin mökillä kulkeutuu jaloissa sänkyyn hiekkaa tms.). Talvella n. 2 krt/ kk. Arkijärjen käyttö on tässäkin tilanteessa sallittua. 

Vierailija
62/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan kaikki peti-vaatteet joka perjantai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spin-off: Mitenkäs usein nuo petivaatteet pitäisi kirjaimellisesti vaihtaa? Meillä on varmaan 15 v vanhoja höyhentyynyjä. Pesen ne kerran vuodessa ja kuivaan rummussa. Ovat karmean kellastuneita, mutta muuten hyviä.

Vierailija
64/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista :D

Itse vaihdan kahden viikon välein, ja en siis todellakaan ole mikään ylihygieenisyysfriikki. Mutta kuka nyt hikisissä lakanoissa haluaisi nukkua? Kyllähän ihmisen ihostakin irtoaa koko ajan talia ja hilsettä.

Vierailija
65/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa pussilakana ja aluslakana, poikkilakanaa siirrän välillä, tyynyliinat aina suihkun jälkeen, tai jos käyn joka päivä kuten kesällä pari krt viikossa.  Poikkilakana on normi aluslakana joka pitää patjaa paikoillaan.

En ymmärrä joka viikko vaihtamista, vaikka pesenkin pyykkiä 2-3 krt viikossa.

Vierailija
66/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spin-off: Mitenkäs usein nuo petivaatteet pitäisi kirjaimellisesti vaihtaa? Meillä on varmaan 15 v vanhoja höyhentyynyjä. Pesen ne kerran vuodessa ja kuivaan rummussa. Ovat karmean kellastuneita, mutta muuten hyviä.

Vaihdat sitten kun tunnet vaihdon tarvetta.

Vierailija
67/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat 1-2 viikon välein. Nukun alasti.

Vierailija
68/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden 1. ja 15. päivä. Kaksi kertaa kuukaudessa. Kesällä jos on todella kuuma niin saatan vaihtaa niinä viikoina useammin noin kerran viikossa.

Tuulettaa peitot ja tyynyt?

Vaihtaa peitot ja tyynyt?

Tyynyjä minulla on kaksi sarjaa (2 x 4) ja vaihdan ne 3 kuukauden välein, jolloin pesen (60°C), annan kuivua hyvin ja laitan odottamaan seuraavaa vaihtoa ilmavasti pakattuna varastoon. Peittoa vaihdan neljä kertaa vuodessa. Kesälle on hyvin kevyt peitto, syksylle ja keväälle hieman lämpöisempi ja keskitalveksi lämpöisin.

Muuten, kuinka moni teistä huoltaa vuodetta yhtä usein muutenkin?

Siis imuroi sängyn, kääntää petaria ja patjaa säännöllisesti?

Käännän ja kierrän, 1-5-9, 2-6-10, 3-7-11, 4-8-12 systeemillä.

Olin joskus kauan sitten töissä jenkkifirmalla, jonka vuokraaman asunnon hoito-ohjeissa oli kehoitus kääntää patjan päädyissä olevien kuukauden merkintää osoittavista numeroista jalkopäässä ylöspäin. Merkinnät, neljä kanttinauhan pätkää johon kuhunkin oli koneompelin kirjailtu kolmen numeron sarja. Merkintä 1-5-9 tarkoittaa siis sitä, että (1)Tammikuussa, (5)Toukokuussa ja (9)Syyskuussa sen merkinnän tulisi olla jalkopäässä ja sillä kohdin jossa jalat on nukkuessa.

Tuolla tavalla patja ja petarit säilyvät vuosia paljon parempana ja kuluvat tasaisemmin kuin jos vain pitää samassa asennossa tai joskus satunnaisesti muistaessaan kääntelee niitä.

Vierailija
69/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten siisteyskäsitys on erilainen, mutta muistatteko aikaa, kun lakanoita vedettiin:)

???

Just miehen kanssa vedettiin ja mankeloitiin lakanat ja "juhannuspöytäliina".

Lakanat vaihdetaan kahdesti kuussa, tyynyliinat kerran viikossa. Yleensä.

Vierailija
70/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, miksi kukaan alapeukuttaa viestin 68 kaltaisia viestejä. On mielestäni aina hurjan avartavaa kuulla, miten ihmiset eri kulttuureissa hoitavat arjen asioita. Meillä suomalaisilla on astioille kuivauskaapit, muualla kaikenlaisia muita innovaatioita.

En ole mikään marttatyyppi, päinvastoin. Ehkä siksi minua kiehtoo ajatus, että arjen hommat saisi hoidettua samalla vaivalla ja paremmin/ekologisemmin/mukavammin.

Vierailija
71/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että kerran viikossa, kerran kuukaudessa, jotain tuollaista.

Vierailija
72/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan kahden viikon välein, tyynyliinat viikon välein.

Vierailija
73/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin nukkumistottumuksista. Eli jos peseytyy aina ennen nukkumaanmenoa ja on puhdas yöasu, niin hyvinkin voi riittää tuo kolme kertaa vuodessa. Tyynyliinan vaihtaisin kyllä useammin. 

Ei kai nyt jotain sohvaakaan pestä viikottain, että mikä tässä on se fundamentaalinen ero?

Hyh, sänky varmaan haisee kukkasille?

Vierailija
74/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergia- ja astmaliitto suosittelee petivaatteiden vaihtoa 2 vkon välein. Pieni määrä bakteereja on ihmiselle on hyväksi. Eri asia on sitten kova hikoilu, vaihdevuodet, sairastelu, yms. 

Sullakaan ei omat aivot toimi kun vaihdat lakanat "suositusten" mukaan.

Suositukset yleensä perustuu johonkin. Mikä niiden noudattamisessa on pahaa? Mistä muuten tiedät kuinka usein meillä vaihdetaan lakanat?

Vierailija
75/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kerran kuussa. Peseydyn aina ennen nukkumaanmenoa ja peiton alle ei mennä muuten kun puhtaana yöasussa.

Vierailija
76/89 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan kerran viikossa lakanan omaan sänkyyni, koska lapset tulevat yökyläilemään lähes joka yö.

Lapsilta vaihdan parin viikon välein tai tarvittaessa. 

Vierailija
77/89 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä saat vaihtaa niin usein tai harvoin kuin itse haluat. Kukaan ei sitä määrää.

Ehkä tyhjin virke koskaan. Paljon sanoja ilman mitnkäänlaista sisältöä 🤣

Vierailija
78/89 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vttu mikä haisuli ukkos varmasti on.

Vierailija
79/89 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka seksikerran jälkeen eli tiedetään kuinka pihtari ap on

Vierailija
80/89 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse tiedä, niin ota viisaampi mies, joka tietää sinua ja nykyistäsi paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi