Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären kaveri vaatii nyt rahaa tarjoamastaan jätskistä... Hohhoijaa

Vierailija
26.06.2016 |

Yläasteikäiselle tytölleni tarjottiin Mäkkäristä jätski pari viikkoa sitten. Käsitin, että olivat sujut. Hetki sitten tuli lapsi näyttämään riidaksi mennyttä whatsup-keskustelua jossa tämä kaveri vaatii rahaa ja syyttelee lastani varkaaksi. Itse kun ajattelin homman toimivan vastavuoroisesti jossain toisessa kohtaa. Kaiken lisäksi lapsi haluaa jätskistä vitosen, vaikka eihän mikään mäkkärijätski vitosta maksa... Menikö nyt ihan oikein?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se vastavuoroisuuden paikka tuli nyt ja kaveri haluaa sen rahana.

Miten tilanne on edes edennyt riitaan asti? Jos tuo kaveri on pyytänyt rahaa niin miksi tyttösi ei ole mukisematta maksanut vaan on riitauttanut asian?

Se, että sinä, joka et ollut paikalla, käsitit, että "ovat sujut nyt", ei takaa mitään.

=D

"riitauttanut" =D

Olet pelle, tiesitkö sitä itse?

Joo, taidan olla. Yritin vaan lyhyesti kirjoittaa, että mikäli tyttö (ap:n siis) ei olisi vastannut whatsappissa muuta kuin esim. "Ok, tuon kun nähdään seuraavan kerran" niin mitään ap:n ilmaisemaa whatsappissa rahojen takaisinmankumista ei olisi tullut. Nythän ap:n tyttö on todennäköisesti joko jättänyt vastaamatta tai kieltäytynyt maksamasta.

Minusta tuo "kaveri" teki tyhmästi, mutta osa meistä vaan on ääliöitä ja ääliöiden kanssa ei kannata olla edes tekemisissä. Helpommalla tässäkin olisi päässyt kun olisi vaan heti maksettu ja päätetty ettei enää oteta mitään tarjoamuksia vastaan tolta "kaverilta".

Vierailija
22/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-aste ikäinen on vielä lapsi, joten kiellät pyörimästä tuollaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se vastavuoroisuuden paikka tuli nyt ja kaveri haluaa sen rahana.

Miten tilanne on edes edennyt riitaan asti? Jos tuo kaveri on pyytänyt rahaa niin miksi tyttösi ei ole mukisematta maksanut vaan on riitauttanut asian?

Se, että sinä, joka et ollut paikalla, käsitit, että "ovat sujut nyt", ei takaa mitään.

=D

"riitauttanut" =D

Olet pelle, tiesitkö sitä itse?

Joo, taidan olla. Yritin vaan lyhyesti kirjoittaa, että mikäli tyttö (ap:n siis) ei olisi vastannut whatsappissa muuta kuin esim. "Ok, tuon kun nähdään seuraavan kerran" niin mitään ap:n ilmaisemaa whatsappissa rahojen takaisinmankumista ei olisi tullut. Nythän ap:n tyttö on todennäköisesti joko jättänyt vastaamatta tai kieltäytynyt maksamasta.

Minusta tuo "kaveri" teki tyhmästi, mutta osa meistä vaan on ääliöitä ja ääliöiden kanssa ei kannata olla edes tekemisissä. Helpommalla tässäkin olisi päässyt kun olisi vaan heti maksettu ja päätetty ettei enää oteta mitään tarjoamuksia vastaan tolta "kaverilta".

Jälkiviisaus on parhaitta ja vierestä neuvominen.

Teinit varmasti kykenevät ajattelemaan kuin aikuiset, joopa.. ;)

Vierailija
24/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan nyt on kyse ihan muusta kuin siitä jätskistä. Teini-ikäiset tytöt saavat riidan aikaan mistä tahansa. Ei kannata tehdä isoa numeroa, sano tytölle että maksaa sen jätskin hinnan ja sillä selvä!

Vierailija
25/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika, kenellä yläasteikäisen vanhemmalla on aikaa ja kiinnostusta lähteä setvimään lapsen ja kaverinsa pikkukiistoja noin innokkaasti. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo itse osata tilanteet ratkaista eikä äidin helmoihin heti juosta, koska oli tilanne alkujaan mikä tahansa niin yksipuolisen kuvan ja itselleen edullisen kuvan joka tapauksessa saat lapseltasi. Todennäköisesti molemmissa ollut vikaa.

Ilmeisesti kyse ei edes ollut siitä että kaveri olisi oma-aloitteisesti tarjonnut jäätelöä lapsellesi, vaan lapseltasi puuttui rahat tms ja tarjoutui maksamaan? (Kerta sanoit näin: " Itse kun ajattelin homman toimivan vastavuoroisesti jossain toisessa kohtaa.") Ehkä kaverinsa kyllästyi jatkuvasti maksamaan lapsesi puolesta jätskejä ja tuossa vitosessa nyt on mukana useampi tällainen tapaus kun rahoja ei olekaan lapsellasi ollut mukana?

Ja vaikka vika olisi täysin kaverissa niin itse olisin sanonut että maksaa sen 5e ja on tyytyväinen että noin halvalla sai selville kaverinsa oikean luonteen (eli sitten jatkossa ei tämän kanssa kaveeraa tai ei ainakaan ota yhtään mitään häneltä vastaan). Turhaa tuossa nyt on ainakaan jättää tilannetta auki ja jättää maksamatta ja asiaa roikkumaan.

Vierailija
26/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lapsilleni yrittänyt opettaa tuota vastavuoroisuutta, ettei kaikkea tarvii niin sentilleen maksaa. JOS joku sitä vaatii, niin maksaa mukisematta mun pussista. Turha niistä on lähteä tappelemaan.

Ei tarvitse niin sentilleen maksaa? Jokainen maksaa omansa niin toiset eivät elä toisten kustannuksella.

Vierailija
27/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin sinne instaan , että voit tulla saman tien hakemaan parieurosesi. T:X:n äiti .

Vierailija
28/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika, kenellä yläasteikäisen vanhemmalla on aikaa ja kiinnostusta lähteä setvimään lapsen ja kaverinsa pikkukiistoja noin innokkaasti. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo itse osata tilanteet ratkaista eikä äidin helmoihin heti juosta, koska oli tilanne alkujaan mikä tahansa niin yksipuolisen kuvan ja itselleen edullisen kuvan joka tapauksessa saat lapseltasi. Todennäköisesti molemmissa ollut vikaa.

Ilmeisesti kyse ei edes ollut siitä että kaveri olisi oma-aloitteisesti tarjonnut jäätelöä lapsellesi, vaan lapseltasi puuttui rahat tms ja tarjoutui maksamaan? (Kerta sanoit näin: " Itse kun ajattelin homman toimivan vastavuoroisesti jossain toisessa kohtaa.") Ehkä kaverinsa kyllästyi jatkuvasti maksamaan lapsesi puolesta jätskejä ja tuossa vitosessa nyt on mukana useampi tällainen tapaus kun rahoja ei olekaan lapsellasi ollut mukana?

Ja vaikka vika olisi täysin kaverissa niin itse olisin sanonut että maksaa sen 5e ja on tyytyväinen että noin halvalla sai selville kaverinsa oikean luonteen (eli sitten jatkossa ei tämän kanssa kaveeraa tai ei ainakaan ota yhtään mitään häneltä vastaan). Turhaa tuossa nyt on ainakaan jättää tilannetta auki ja jättää maksamatta ja asiaa roikkumaan.

Eli "oikea-luonne" on sitten se, kun menee kuppi nurin toisen perseilyistä, just..

Vierailija
29/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lapsilleni yrittänyt opettaa tuota vastavuoroisuutta, ettei kaikkea tarvii niin sentilleen maksaa. JOS joku sitä vaatii, niin maksaa mukisematta mun pussista. Turha niistä on lähteä tappelemaan.

Ei tarvitse niin sentilleen maksaa? Jokainen maksaa omansa niin toiset eivät elä toisten kustannuksella.

Tää on vierasta sun maailmassa, mutta meillä ei ketään jää ilman:

Jos kolme neljästä haluaa pitsalle ja neljännellä ei ole rahaa, niin nää kolme yhteisesti maksaa neljännen pitsan. Eikä sitä tarvii kysellä takaisin. Seuraavalla kerralla ehkä maksaa vaikka juurikin jätskin.

Tää on ihan arkea ja hyvin pyörii.

Vierailija
30/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole aikaa ja mielenkiintoa ohjeistaa omaa aikuisuudenkynnyksellä haparoivaa nuortaan ihmissuhde-kiemuroissa, ei liene syytä lapsia lainkaan tehdä?

Vierailija
31/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei todellakaan mitään että rahat kouraan ja homma selvä. Tuo juttu kiertää muuten lähialueet ja lastasi pidetään varkaana.

Köyhänä

Vierailija
32/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit olivat tulleet siis yöllä ja lapsi näki ne herättyään. Siellä oli monta kymmentä viestiä syyttelyä esim. varkaaksi ja uhkailuja katkaista välit. Tyttö oli sitten herättyään laittanut, että eikö summa ollut 1,50, johon sai vastaukseksi huorittelua.

Aina aiemmin homma on toiminut niin että suunnilleen vuorotellen on tarjottu jopa lounaita yms. Nytkin omallani taisi olla rahat mukana, mutta kaverinsa oli halunnut ilmeisesti tarjota. Ovat olleet 10 vuotta kavereita ja aiemmin ei ole ollut riitaa juuri ollenkaan. Mistähän nyt tuulee. Pelottaa juurikin tuo juoruilu, tuon ikäisten kesken jutut leviävät nopeasti ainoana totuutena.

-ap

Vierailija
33/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestit olivat tulleet siis yöllä ja lapsi näki ne herättyään. Siellä oli monta kymmentä viestiä syyttelyä esim. varkaaksi ja uhkailuja katkaista välit. Tyttö oli sitten herättyään laittanut, että eikö summa ollut 1,50, johon sai vastaukseksi huorittelua.

Aina aiemmin homma on toiminut niin että suunnilleen vuorotellen on tarjottu jopa lounaita yms. Nytkin omallani taisi olla rahat mukana, mutta kaverinsa oli halunnut ilmeisesti tarjota. Ovat olleet 10 vuotta kavereita ja aiemmin ei ole ollut riitaa juuri ollenkaan. Mistähän nyt tuulee. Pelottaa juurikin tuo juoruilu, tuon ikäisten kesken jutut leviävät nopeasti ainoana totuutena.

-ap

Tyttäresi on työntänyt persettään kaverinsa poikaystävän syliin?

Vierailija
34/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi lapseni opiskelukaveri.

Olivat kimpassa (useita nuoria) menossa yhden nuoren kesämökille.

Kävivät ostamassa yhteiset eväät ja kaikki osallistuivat kustannuksiin. Lisäksi jokainen vei omat juomansa.

Tämän yksi heistä toi vielä muuta evästä, herkkuja, lihapiirakoita,  yms.

Reissun jälkeen lähetti kaikille viestiä että ovat velkaa hänelle x €uroa. Kaikki oli että mitä ihmettä.

Muutkin oli ostaneet jotain karkkeja ja tarjosivat toisille eivätkä laskuttaneet koska tarjosivat.

Välithän siitä meni tähän yhteen, kukaan ei tietenkään hänelle mitään maksanut. Kyseinen ihminen oli itse syönyt nämä herkkunsa ja osan oli jopa unohtanut mökin jääkaappiin. 

Vierailija
35/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei todellakaan mitään että rahat kouraan ja homma selvä. Tuo juttu kiertää muuten lähialueet ja lastasi pidetään varkaana.

Köyhänä

Voiko köyhyyttä piilotella muutenkaan?

Vierailija
36/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on taustalla muutakin, kyse ei ole nyt pelkästä jäätelöstä.

Vierailija
37/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan röökirahat loppu. Meillä oli sama tilanne. Karhusi aina rahoja kun omat kuukausirahat oli loppu

Vierailija
38/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin syrjäytyneen ihmisen puhetta? 

Totta kai välillä tarjotaan toiselle ja hän tarjoaa sitten vastavuoroisesti joskus. Jos ei koskaan tule mitään vastavuoroisuutta, niin sitten voi pohtia asiaa. 

Maksanko edelleen vai enkö maksa? Riippuu tosi paljon elämäntilanteista. Itse olen maksanut paljonkin "hyville tyypeille". Saanut takaisin tai ollut saamatta. Ei kaada mun elämää. 

Vierailija
39/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon että kyse tod. Näk. Siitä että tyttösi on ns. Lainailija joka ei koskaan maksa velkojaan ja se alkaa vituttaa kavereita. Siitä johtuu myös tuo 5 e summa. Jätski mäkkärissä 1.50e. Meillä oli vähän samanlainen episodi kun lapsen kaveri lainailee kaikilta rahaa ja alkaa mennä hermo kavereilta.

Vierailija
40/52 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuossa ei ole kyse jätskistä. Vahvasti vaikuttaa myös että juhannussimat vaikuttaa.

Hyvä vastausehdotus tuli aiemmin, eli laitat viestin että tule hakemaan ne 1.50 minkä jäätelö on maksanut, kotoa. Terv. äiti.