Tyttären kaveri vaatii nyt rahaa tarjoamastaan jätskistä... Hohhoijaa
Yläasteikäiselle tytölleni tarjottiin Mäkkäristä jätski pari viikkoa sitten. Käsitin, että olivat sujut. Hetki sitten tuli lapsi näyttämään riidaksi mennyttä whatsup-keskustelua jossa tämä kaveri vaatii rahaa ja syyttelee lastani varkaaksi. Itse kun ajattelin homman toimivan vastavuoroisesti jossain toisessa kohtaa. Kaiken lisäksi lapsi haluaa jätskistä vitosen, vaikka eihän mikään mäkkärijätski vitosta maksa... Menikö nyt ihan oikein?
Kommentit (52)
Mitä odotat täältä? Onko parempi olo kun mammat päivittelevät että onpas kamalaa? Hoh hoijaa.
Idiootiltahan tuo kaveri vaikuttaa. Voihan tietenkin, että on alunperin kyse väärinkäsityksestä.
Maksa se jäätelö sille kaverille ja toivota samalla, että pysyy h....tin kaukana tyttärestäsi!
Maksaisin... ja sanoisin omalle tytölle, että mitään tältä tyypilta ei enää oteta vastaan.
Jos haluaa joka tapauksessa jatkaa kaveruutta, niin on hänen asiansa. Yläasteikäistä pidän jo omia valintoja tekevänä ihmissuhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteikäiselle tytölleni tarjottiin Mäkkäristä jätski pari viikkoa sitten. Käsitin, että olivat sujut. Hetki sitten tuli lapsi näyttämään riidaksi mennyttä whatsup-keskustelua jossa tämä kaveri vaatii rahaa ja syyttelee lastani varkaaksi. Itse kun ajattelin homman toimivan vastavuoroisesti jossain toisessa kohtaa. Kaiken lisäksi lapsi haluaa jätskistä vitosen, vaikka eihän mikään mäkkärijätski vitosta maksa... Menikö nyt ihan oikein?
No maksa se jätski äläkä mene teinien kiistoihin mukaan, aikuinen ihminen.
Jospa se vastavuoroisuuden paikka tuli nyt ja kaveri haluaa sen rahana.
Miten tilanne on edes edennyt riitaan asti? Jos tuo kaveri on pyytänyt rahaa niin miksi tyttösi ei ole mukisematta maksanut vaan on riitauttanut asian?
Se, että sinä, joka et ollut paikalla, käsitit, että "ovat sujut nyt", ei takaa mitään.
No ei todellakaan. Peräänkuulutan myös vastavuoroisuutta, mutta teini sitä ei ehkä ymmärrä. Jättäkää oman onnensa nojaan nyt ainakin hetkiseksi aikaa tämä asia.
Mä olen lapsilleni yrittänyt opettaa tuota vastavuoroisuutta, ettei kaikkea tarvii niin sentilleen maksaa. JOS joku sitä vaatii, niin maksaa mukisematta mun pussista. Turha niistä on lähteä tappelemaan.
Ota netistä selvää paljonko mäkkärissä jäätelö maksaa.
Juttele tyttösi kanssa jotta tiedät tilanteen.
Soita kaverin äidille.
Varmaan rahat loppu ja tarvitsee lisää. Mutta tuollaiset varasjutut kiertävät äkkiä eikä yläasteikäiset ole kamalan lähdekriittisiä. Juttu kannattaa selvittää kunnolla.
Joo, ei todellakaan mitään että rahat kouraan ja homma selvä. Tuo juttu kiertää muuten lähialueet ja lastasi pidetään varkaana.
Vierailija kirjoitti:
Tosi suomalaista. Tapella pikkurahoista.
Juu, Kiinassa ei koskaan tapella pikkurahoista?
Eniten suututtaa, että rahoja vaaditaan monta viikkoa tapahtuman jälkeen eikä voida ottaa puheeksi vaikka seuraavana päivänä. Ko. lapsi on ennenkin tarjonnut jätskit yms ja oma lapseni takaisin, joten ihmettelenpä vaan että mistä moinen rahanhimo kumpuaa. Puhumattakaan siitä, että jätski maksoi 1,5 euroa (mini mcflurry) ja tyttö vaatii vitosta ties millä perusteilla.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se vastavuoroisuuden paikka tuli nyt ja kaveri haluaa sen rahana.
Miten tilanne on edes edennyt riitaan asti? Jos tuo kaveri on pyytänyt rahaa niin miksi tyttösi ei ole mukisematta maksanut vaan on riitauttanut asian?Se, että sinä, joka et ollut paikalla, käsitit, että "ovat sujut nyt", ei takaa mitään.
=D
"riitauttanut" =D
Olet pelle, tiesitkö sitä itse?
Jatkossa tosiaan kannattaa sanoa omalle lapselle, että maksaa aina omat ostoksensa eikä anna kenenkään tarjota mitään vaikka joku kovasti haluaisi.
Lapsilla tuollainen tarjoamiskulttuuri ei yleensä johda mihinkään hyvään. Jos lapsi tarjoaa jäätelön (4euroa) kaverille niin se voi olla jo vaikka puolet tai enemmänkin jostain viikkorahasta. Aikuisilla asia on ihan eri.
Jos rahat on joskus unohtuneet ja on pakko ostaa jotain ja kaveri sanoo, että mä tarjoan, niin silti mä ohjeistaisin lastani maksamaan vaikka väkisin rahat takaisin. Ei tule sitten sanomista jälkeenpäin.
Se on pilalle passattu pissisprinsessa, jota on alkanut ärsyttää sun kauniimman tyttären hiukset tms.
Selvä narsistin-alku.
Kieltäisin omaa tytärtäni hengaamasta tuollaisen seurassa. Tuosta ei seuraa mitään hyvää, voin luvata.
Oma tyttöni on useasti lainannut rahaa kaverilleen, joka on huono rahankäyttäjä ja jolla ei (ehkä juuri tästä syystä) koskaan ole rahaa mukana. Kyse on ollut aina pikku summista, mutta aina on ollut selvää, että kyseessä on laina ja tyttö on lopulta saanut rahani takaisin. Minä olen yrittänyt ohjeistaa, että älä lainaa, koska tuon toisen tytön on opittava tulemaan toimeen sillä rahalla mikä on. Ja tuollainen jatkuva yksipuolinen lainailu voi jossain vaiheessa alkaa hiertää kaverisuhteita.
Nyt onneksi jatkavat eri lukioissa, niin siihen loppui tämäkin ongelma.
Soittaisin vanhemmille ja kysyisin että mistä kiikastaa.