Voiko 14v poika saada rintasyövän?
Oon 14v poika ja nyt 4 päivää on nännin yläpuolella ja kainalos tuntunu molemmilla puolilla vasemmas ja oikeas rinnan puolella ei oo tarttenu ottaa särkylääkettä koska se ei ole isoa kipua vain vaan pientä mutta se häiritsee mua enkä oikeasti saa mielenrauhaa :(. Ja selästä lapaluu ollut kipee. Mua pelottaa kertokaa mulle onko mulla rintasyöpä :( ja onko rintasyövän kivu yleensä tosi kova kipu vai voiko olla sellanen pieniki mikä mulla on. Pitäiskö käydä lääkärissä? En usko että ne ottais mitään mammografia juttuja tai mitään ku ei ne varmaan uskois et vois oll mutta en itekkään tiedä. Alkoi kipu viime keskiviikkona. Niin kertokaa onko se molemmilla puolilla rintaa se kipu mut mulla ei oo samaan aikaan ja että voiko se olla myös tosi pientä niinku mulla ja voiko 14v pojalle tulla rintasyöpä.
Kommentit (5)
En ole tehnyt. Ja luin netistä että joillain on rintakipua. Ja en oo tuntenu mitään kyhmyä.
Ja tunnistan lihaskivun mut toi ei tunnu siltä se tuntuu sellaselta pieneltä kivulta.
No mene lääkäriin. Tosin kesällä ajat voivat olla kiven alla, ja helpommin varmaan pääset ensin sairaanhoitajan tarkastukseen.
Lihasperäiseltä joka tapauksessa vaikuttaa. Heijastelee esim. niskasta. Oletko istunut/makoillut huonossa ryhdissä? Tai sitten on kasvukipua. Ei lääkärillä käynti varmaankaan haittaa jos niin haluat tehdä, mutta ei se rintasyöpää ainakaan ole. Miesten rintasyöpä on äärimmäisen harvinainen ja silloinkin eläkeikäisillä. Ja kuten sanoin, siihen tarvitaan se kasvainkin.
Ei rintasyöpä satu. Se on kasvain, mikä tuntuu pienenä pallona ihon alla. Eikä se varsinkaan ala samaan aikaan molemmissa rinnoissa. Sulla on lihakset kipeänä mihin viittaa myös se lapaluukipu selässä. Oletko esim. tehnyt punnerruksia viime aikoina?