Suosittele valkoista astiastoa
Mulla on ollut parikymmentä vuotta värillistä Teemaa. Nyt haluaisin valkoisen astiaston. Suosittele ja perustele mikä olis hyvä?
Kommentit (60)
Pari on ehdottanut KoKoa, mutta ihan syystä. Tosi monipuolinen, tyylikäs ja monikäyttöinen. Olen käyttänyt n. kahdeksan vuotta ja ei ole iskenyt kyllästyminen. Ruokalautaset ajattelin kuitenkin ehkä päivittää, nyt on Iittalassa tarjouksessa 27cm uutta mallia kivoissa väreissä.
Asdfghjkl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla valkoinen? Oletko muutenkin siirtymässä enemmän valkoiseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn:)
En ole. Tykkään väreistä, mutta otan ruokakuvia ja ruoka pääsee oikeuksiinsa valkoiselta taustalta. Nykyiset astiat ovat liian tummia.
Taidan hakea huomenna Ikeasta 365+:aa koekäyttöön. Kiitos vinkeistä kaikille!
ap (oli pakko kirjautua kun en huomannut että aika riensi...)
Moni ruoka on kyllä edukseen muulta kuin valkoiselta lautaselta :) Se voi olla jopa liian kylmä annokselle. Siis kuvausta ajatellen. Mutta tietty parempi kuin joku räikeä kuviollinen.
En tiedä miksi Kermansaven Oliivi on saanut monta alapeukku. Mulla on se ja on tosi hyvä ja laadukas ja tykkään ulkonäöstä. Ollut mulla 20 vuottA. Onko sit mummomainen vai?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi Kermansaven Oliivi on saanut monta alapeukku. Mulla on se ja on tosi hyvä ja laadukas ja tykkään ulkonäöstä. Ollut mulla 20 vuottA. Onko sit mummomainen vai?
On se aika.
Meillä myös ollut nyt 10 vuotta käytössä Arabian Lumi-astiasto, erinomaisessa kunnossa edelleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Kermansavea ei ole enää olemassakaan.
suomessa ei taideta enää valmistaa astioita?
Vierailija kirjoitti:
Kermansavi tai siis Tulikivi joka omistaa tuon tuotemerkin lopetti astioiden teon jo joitain vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ikean Skyn sarja. Todella hyvälaatuista aitoa posliinia (esim Teema on vain kamalaa kivitavaraa), kauniit muodot ja edullinen. On ollut meillä jo muutaman vuoden eikä yhtään kolhua missään
Meneekö nämä muotonsa puolesta hyvin prsukoneeseen vai onko hankala asetella hyvin?
Valmistaako Kerman savi astioita Suomessa? Entä Pentik? Anis on muuten maustekasvi, mitä eräät eivät varmaan tiedä ja merkityksetön sana herättää outoja ajatuksia.
Eikö Kilta ja Teema ole samaa, vain eri aikoina ja mikä tärkeintä, eri paikoissa valmistettua? Minä etsin täydennysosia omaan Teemaan kirppareilta, kun laatu on romahtanut. Muuten pidän sitä Arcticaa parempana.
Onhan arctica "hienompi", mutta ei yhtä kestävä kuin teema siitä päätellen, että minulta ovat vuosien varrella hävinneet kaikki arctica-kupin, mutta teemat lisääntyneet.
Mummomainen on ehkä synonyymi käsitteelle ajaton.
Mä tykkään Pillivuytin Plissestä:
http://thuesenjensen.fi/fi/valmistajat/pillivuyt-astiasarja/astiasarja/…
Kaunis, ajaton ja kestävä.
Meillä on nyt tää Pirkan kertakäyttöastiasto, tosi kätevä ja ihana valkoisen sävy.
Pill... hum, siinäpä lukihäiriöiselle astiavalmistaja
Rörstrand Inwhite. Tosin vähän pyöreähkö muoto.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Pillivuytin Plissestä:
http://thuesenjensen.fi/fi/valmistajat/pillivuyt-astiasarja/astiasarja/…
Kaunis, ajaton ja kestävä.
Linkki ei toiminut.
http://thuesenjensen.fi/fi/valmistajat/pillivuyt-astiasarja/astiasarja
Tuolta voi valita sen plissen.
Vierailija kirjoitti:
Antik Penis
Off topic, mutta nauroin tälle aivan katketakseni. En voinut lopettaa tirskumista yölläkään. :D Olen aikuinen, koulutettu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Asdfghjkl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla valkoinen? Oletko muutenkin siirtymässä enemmän valkoiseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn:)
En ole. Tykkään väreistä, mutta otan ruokakuvia ja ruoka pääsee oikeuksiinsa valkoiselta taustalta. Nykyiset astiat ovat liian tummia.
Taidan hakea huomenna Ikeasta 365+:aa koekäyttöön. Kiitos vinkeistä kaikille!
ap (oli pakko kirjautua kun en huomannut että aika riensi...)
Moni ruoka on kyllä edukseen muulta kuin valkoiselta lautaselta :) Se voi olla jopa liian kylmä annokselle. Siis kuvausta ajatellen. Mutta tietty parempi kuin joku räikeä kuviollinen.
Pitää paikkaansa mutta niitä muunvärisiä mulla piisaa. Oli myös ennestään jokunen yksittäinen valkoinen mutta nyt halusin useamman osan että valkoinen kattauskin onnistuu! Kävin hakemassa kuusi isoa matalaa ja kuusi syvää lautasta Ikea 365+:aa tänään, katsotaan nyt miltä nuo käytössä tuntuu haenko muita osia. Skyn ois ollu paljon kalliimpi ja arvelin että sen muotoiluun kyllästyy nopeammin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen Teema tai Kilta. Monien mielestä tylsä, mutta minusta kiva. Kilta parempi.
Kilta on ehkä kaunein suomalainen astiasarja, mutta laadultaan selkeästi Teemaa huonompi. Siksihän juuri vaihdettiin nimi ja valmistusmateriaali. Hyväkuntoista (lue: käyttämätöntä) Kiltaa löytyy todella harvoin. Keltainen on täynnä harmaata naarmua, valkoista liikkuu todella vähän.
Näistä syistä olen harkinnut vaihtamista Ikean Skyniin.
Entä Marimekon Oiva? Ikeaa olisin myös ehdottanut.