Voi jumalauta, teini meni taas perseilemään
Juu, elikkäs 17-vuotias poikani on ollut juhannuksen kavereidensa kanssa mökillä (kaverit ovat jo täysi-ikäisiä, osa yli 20), ja nyt miehelle tuli soitto poliisilta. Oli sovittu että juoda kyllä saa, mutta nyt mentiin sitten vähän liian pitkälle.
Pojat olivat tosiaan eilen sytytelleet juhannuskokkoa, mutta kännipäissään olivatkin heittäneet kokkoon mm. mökin pihalla sijaitsevia tuoleja sekä muuta irtaimistoa. Pojan 21-vuotias kaveri soittikin sitten meille ja lupasi, että he porukan "aikuisina" ja vastuuhenkilöinä muiden täysi-ikäisten kanssa hoitavat korvausasiat kuntoon.
Mitä nyt sitten teen tuon pojan kanssa? Annanko jonkinlaisia rangaistuksia? Olen hyvin pettynyt hänen toimintaansa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te aina hengailleet vaan omanikäisten kanssa? Eihän tollanen 4v ole mikään iso ikäero edes. Helposti tutustuu 1-2v vanhempiin, joilla sitten taas on kavereinaan vuoden pari vanhempia. Sitten porukat tapaat toisensa ja tadaa, kaveriporukassa on eri-ikäisiä ihmisiä. Itsekin olen ollut kaveriporukassa aina nuorimmasta päästä.
Näinpä. Itse oon 28v ja viime kesänä tuli hengailtua porukassa jossa osa oli 15-17v, tosin isompi osa 20+. Ei ole niin tarkkaa
28v joka hengailee 15 vuotiaiden kanssa ei ole normaali. Tuskin haluaisit että oma tyttäresi tuon ikäisenä seurustelisi ikäisesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te aina hengailleet vaan omanikäisten kanssa? Eihän tollanen 4v ole mikään iso ikäero edes. Helposti tutustuu 1-2v vanhempiin, joilla sitten taas on kavereinaan vuoden pari vanhempia. Sitten porukat tapaat toisensa ja tadaa, kaveriporukassa on eri-ikäisiä ihmisiä. Itsekin olen ollut kaveriporukassa aina nuorimmasta päästä.
Näinpä. Itse oon 28v ja viime kesänä tuli hengailtua porukassa jossa osa oli 15-17v, tosin isompi osa 20+. Ei ole niin tarkkaa
Olet vissiin hieman jälkeenjäänyt?
Useammalle ilmeisesti yksinkertaiselle.
Lukekaa aloitus. Siellä sanotaan, että OSA on yli 20v. Muut täysi-ikäisiä, eli 18v. Eli ovat todennäköisesti samaa VUOSIKERTAA, kuin 17v. poikakin, mutta muut ovat täyttäneet keväällä ja 17v täyttää syksyllä. Luokkakavereita, opiskelukavereita jne.
Toisekseen, tässäkin tapauksessa näkee, että ei välttämättä 2-kymppinen käyttäydy yhtään sen fiksummin, kuin liki täysi-ikäinen, monesti jopa päinvastoin.