Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko raskaana!?

ysiysityttö
25.06.2016 |

hei auttakaa! kaikki kommentit olis plussaa ja auttais asiaa. olen -99 tyttö ja minulla on kilpirauhasten vajaatoiminta. sanoin ton siksi koska se vaikuttaa joka asiaan. kuitenkin olen harrastanut seksiä ilman ehkäisyä enemmän kuin kerran, en vaan muista onko sisääni lauettu vai ei kun kerrasta on aikaa.. nykyään seurustelen ja käytän ehkäisyä. mutta silti minulla on ollut nyt kauan aikaa semmonen kutina että saattaisin olla raskaana. menkat on tullu viimeksi jtn 2kk sitten, nyt tosin on jonkinlaista vuotoa mutta minulla ei oo koskaan ollut menkkakipuja joten en usko että se on nyt sitten sitä.. mutta mahaa nipistää ja tuntuu jännältä välillä ihan ku jotku hapot liikkuis alavatsassa tai näin, myös tuntunu siltä että veittellä joku viiltäis, on tuntunu vaikkei mitään vuotoa ole tullutkaan, ja rinnat on arat ja minusta tuntuu että ne on turvonnu enemmän ja että vatsani olisi turvonnut enemmän, väsyttää usein ja hengästyn helpommin ja minua useammin on oksentanut tms ollut paha olo, haluttaa kuitenki kokoajan jotain syödä... apua. toivottavasti joku edes ymmärsi tämän asian. mutta pelottaajännittää ja tarviin apuaaaa! :/ elämäni aikana olen tehnyt 2-3 testiä mutta silti epävarmuusepävarmuus.. pitää varmaan lääkärillä käydä tms.. mutta olisiko mitään mahdollisuutta!?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tämä nyt ei ole provo niiniin tee testi!!

Vierailija
2/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä kai.. ite ku tekee niin tulee aina vaan kauhea epävarmuus... kait sen ensviikolla vois tehdä.. e pilleritki pitäis hakea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireesti sinne lääkäriin. Sulla on aikaa tehdä abortti noin 2 viikkoa.

Vierailija
4/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa!? entä jos olenki ollut raskaana vaikka kaks viikkoa?! hyi kun pelottaa. en pääse lääkärille koska tahansa.. teen sen testin ensin ja jos näyttää negatiivista niin käyn myöhemmin lääkärillä. jos positiivista niin mahd heti lääkäriin? :oo

Vierailija
5/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet raskaustestin. Jos on positiivinen, varaat heti ajan lääkäriin. Jos negatiivinen, varaa aika joka tapauksessa. Epämääräinen vuoto ja alavatsakivut voivat olla oireita esim. sukupuolitaudista. Ne olisi syytä testata, kun olet ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä. Voivat olla oireettomiakin, ja hoitamattomana aiheuttaa vaikka lapsettomuutta. Joten kipin kapin testeihin.

Vierailija
6/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet viimeksi harrastanut suojaamatonta seksiä? Se testi kun ei näytä heti mahdollista raskautta. Mielellään 19 vrk siitä suojaamattomasta se testi, sitten siihen tulokseen voi luottaa. Veritestiin aiemmin. Yksityinen tekee niitä, julkinen harvemmin

Ja siellä terveyskeskuksessa on ihan niitä samoja testejä kuin kotitestit. Eli jos teet testin ohjeiden mukaan testin niin tulokseen voi toki luottaa

Vierailija
7/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa!? entä jos olenki ollut raskaana vaikka kaks viikkoa?! hyi kun pelottaa. en pääse lääkärille koska tahansa.. teen sen testin ensin ja jos näyttää negatiivista niin käyn myöhemmin lääkärillä. jos positiivista niin mahd heti lääkäriin? :oo

Jos sulla on viimeiset kk:t ollut 2 kk sitten, niin olet hyvinkin 10 viikkoa raskaana, ja abortin tekemisellä alkaa olla kiire, se pitää tehdä ennen kuin 12. viikkoa on täynnä.

Vierailija
8/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin järkevää, että kun ei seurustella ja ilmeisesti ympäriinsä paneskellaan? ei ehkäisyä käytetä, mutta kun seurustellaan käytetään. Tulkitsinko oikein?  Äkkiä testaamaan sekä taudit, että raskaus. Voit levittää tauteja eteenpäin.

Vierailija
9/28 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen testin heti kun olen oikeassa paikassa. talvea se taisi olla kun viimeksi suojaamaTONTA seksiä harrastin.. hyi miten ihminen voi olla näin paniikisa.. entä jos olen pari kertaa ollut kännissä etten ole pystynyt hirveen hyvin kävellä j oksentanut alkoholin alaisena kerran niin miten se muuttaa asiaa?? ja poltan silloin tällöin? voiko sitä sitten olla enään?

Vierailija
10/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teen testin heti kun olen oikeassa paikassa. talvea se taisi olla kun viimeksi suojaamaTONTA seksiä harrastin.. hyi miten ihminen voi olla näin paniikisa.. entä jos olen pari kertaa ollut kännissä etten ole pystynyt hirveen hyvin kävellä j oksentanut alkoholin alaisena kerran niin miten se muuttaa asiaa?? ja poltan silloin tällöin? voiko sitä sitten olla enään?

Surullista huomata, miten tyhmä voi ihminen olla :( Tupakka ja alkoholi eivät toimi aborttina vaan aiheuttavat sikiö vaurioita. Ja missä oikeassa paikassa?! Etkö hyvä ihminen tajua, että tässä tilanteessa ei odotella?

Vierailija
11/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen rölli tällä kertaa.

Vierailija
12/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei älkää tuomitko tms jos ette tunne!! ette tiedä mitä elämääni sisältyy joten pliis.. enkä ala sen enempää avautumaan. olen nuori. nuoret nyt saattaa harrastaa suojaamatonta seksiä, poltttaa,juoda. en ikinä vaan ole tajunnut tai ajatellut että vatsassani saattaisi olla jokin.. en ole polttanut pitkään aikaan ja kännit oli viimeksi vappuna.. ymmärrän ja tiedän että tämä kuulostaa aivan kamalalta jne ja tämä on koska en halua plussaa enkä tehdä aborttia.. ilmoitan tänne heti kun sen testin olen tehnyt. sitten pitää vaan mennä käymään siellä lääkärissä.. kiitos toki kaikille jotka on kommentoinut ja jollain tavalla auttanut mutta te ilkeät ja turhanpäiväset voisitte kyllä olla hiljaa tai sanoa mielummin jotain mikä helpotais eikä pahentais. kiitos ja kuittaan :)

Vierailija
13/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee se testi nyt.Pääset ajattelemasta asiaa,stressi siirtää menkkoja.

14/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka testi olisi negatiivinen, niin mene lääkäriin! Mm. klamydiassa ja muissa sp-taudeissa on kuvailemiasi oireita. Muista jatkossa, että aina kortsu, kunnes on varmuus että molemmat ovat taudittoma. Joka yhdyntäkerralla ehkäisy, kunnes on valmis kantamaan täyden vastuun toisesta ihmisestä.

Tsemppiä ja voimia, oli tulokset mitä vaan :)

Vierailija
15/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä vaan mistä tahansa marketista saat testin , hae ja tee.

Heti huomenna soitat lääkäriin olitpa raskaana tai et. Mikäli olet raskaana etkä halua pitää lasta on kiire keskeyttää , voipi olla että on jo liian myöhäistä.

Ymmärrän että nuorena tekee tyhmyyksiä , nut hoida asiat kuitenkin kuntoon.

Vierailija
16/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti tänään en voi.. mutta huomenna. on pakko ja pystyn niin teen huomenna! ://

Vierailija
17/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiysityttö kirjoitti:

ei älkää tuomitko tms jos ette tunne!! ette tiedä mitä elämääni sisältyy joten pliis.. enkä ala sen enempää avautumaan. olen nuori. nuoret nyt saattaa harrastaa suojaamatonta seksiä, poltttaa,juoda. en ikinä vaan ole tajunnut tai ajatellut että vatsassani saattaisi olla jokin.. en ole polttanut pitkään aikaan ja kännit oli viimeksi vappuna.. ymmärrän ja tiedän että tämä kuulostaa aivan kamalalta jne ja tämä on koska en halua plussaa enkä tehdä aborttia.. ilmoitan tänne heti kun sen testin olen tehnyt. sitten pitää vaan mennä käymään siellä lääkärissä.. kiitos toki kaikille jotka on kommentoinut ja jollain tavalla auttanut mutta te ilkeät ja turhanpäiväset voisitte kyllä olla hiljaa tai sanoa mielummin jotain mikä helpotais eikä pahentais. kiitos ja kuittaan :)

Sulla on semmonen syntymähumala että oksat pois suutarin joulukuusesta :D

Kai ihminen tietää milloin sisään on viimeksi lauottu. Pidä huolta, että sulla on edunvalvoja vielä pitkään.

Vierailija
18/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vendaze kirjoitti:

Vaikka testi olisi negatiivinen, niin mene lääkäriin! Mm. klamydiassa ja muissa sp-taudeissa on kuvailemiasi oireita. Muista jatkossa, että aina kortsu, kunnes on varmuus että molemmat ovat taudittoma. Joka yhdyntäkerralla ehkäisy, kunnes on valmis kantamaan täyden vastuun toisesta ihmisestä.

Tsemppiä ja voimia, oli tulokset mitä vaan :)

oiii kiitoskiitos!! ja menkkojen siirtyminen saattaa olla sekin kun en ole ottanut aina kilpirauhasen niitä lääkkeitä.. mutta silti.. että se asia on kanssa yksi. mutta kiitos sulle näistä sanoista, ja kortsu on ollut ja tulee aina olemaan ellemme joskus halua lasta :)

Vierailija
19/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiysityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti tänään en voi.. mutta huomenna. on pakko ja pystyn niin teen huomenna! ://

Miten ihmeessä et tänään pysty ?

Niitä on kuitenkin saatavilla niin helposti ?

Se että tekee typeryyksiä kuten suojaamatonta seksiä on yksi asia mutta ettei viitsi korjata tilannetta kun saanut siihen neuvoja ...

Luuletko että tilanne muuttuu työntämällä pää pensaaseen ?

Vierailija
20/28 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ kirjoitti:

ysiysityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä et tänään pysty ?

Niitä on kuitenkin saatavilla niin helposti ?

Se että tekee typeryyksiä kuten suojaamatonta seksiä on yksi asia mutta ettei viitsi korjata tilannetta kun saanut siihen neuvoja ...

Luuletko että tilanne muuttuu työntämällä pää pensaaseen ?

Etkö yhtäkään syytä keksi miksei tänään voi? Esim öööö vaikka perheen kanssa mökillä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän